Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-23, 18:24
  #49
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I det här fallet bestod trådstarten endast av en länk så diskussionsunderlaget var inte det minsta unikt.
(FB) Yougov: Nu är SD Sveriges största parti

Du måste skämta! Sedan CrispyKreem fick vittring på att något stort var på gång kl 14.05 igår har det skrivits över 1 300 inlägg om SD/Yougov samt Sentio/AB i (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar (en tråd som har över fem miljoner visningar).

I hur många trådar parallellt tycker DU att diskussionen om dessa undersökningar ska föras? Räcker två eller fyra? Eller ska det vara tio stycken? Vid vilken siffra upphör Flashback att vara PK?


Jag är glad och förvånad över att Metro hade stake att publicera denna beska nyhet för hela Svenska Folket. Detta strider mot allt vad PK-ismen står för. Heder åt Metro för denna unika händelse.

Blir inte lika glad över att PK-ismen tränger sig sakta men säkert in i alla samhällsskikt-inklusive Flashback.

När en Moderator på Flashback inte ens förstår vidden av att ett parti som ratats av PK-flocken har flest sympatisörer av alla partier, ptja då är det hög tid att fundera över om att det alls är värt att starta nya trådar.

Klichén att "det finns redan en tråd om detta" är ett undermåligt argument när en sensation av unik karaktär sker-så som att SD är största parti.

Samma sak skulle alltså ske om t.ex ingen röstade på V vid nästa gallup. Tänk tanken att V får noll sympatier i nästa valundersökning. Skall då det fortsatt hamras på tangentborden: Det finns redan en tråd om detta............

Denna fiktiva nyhet skulle därmed inte få status som en egen tråd-absurt!

Så, din fråga om hur många parallella trådar som behövs?

Redan i din frågeställning visar att du själv har kört fast i ett påhittat regelsystem likt det svenska PK-ismens regelsystem. Där tjänstemän kan på ett enkelt sätt kan avvisa kritik:
-Vi har våra regler att följa. Finns det redan en tråd så skall inga andra trådar startas. Punk slut. Detta oavsett om det sker en sensation eller liknande.

Man måste kunna vara lite flexibel som Moderator. Liknande diskussioner har förts innan. Detta gäller bl.a etnicitetsförmedling i media. Där slås det gång på gång fast att inga nya trådar får skapas. Med hänvisning till att det redan finns en tråd om detta.

Man skulle på samma sätt kunna starta en tråd: Mord.
Sedan får inga andra nya trådar startas. Men samma hänvisning. Man skulle alltså bunta ihop alla mord i en och samma tråd.

Att vara tjänsteman på en svensk myndighet innebär att man är styrd av ett regelverk som framtagits genom politiska värderingar. Jantelagen. Och den självklara PK-ismen.

Om jag slutligen måste skämta så blir ju den uppenbara sketchen på scen där du och Metros redaktion mäter vem som har minst stake.
Citera
2015-08-23, 19:04
  #50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Jag är glad och förvånad över att Metro hade stake att publicera denna beska nyhet för hela Svenska Folket. Detta strider mot allt vad PK-ismen står för. Heder åt Metro för denna unika händelse.

Blir inte lika glad över att PK-ismen tränger sig sakta men säkert in i alla samhällsskikt-inklusive Flashback.

När en Moderator på Flashback inte ens förstår vidden av att ett parti som ratats av PK-flocken har flest sympatisörer av alla partier, ptja då är det hög tid att fundera över om att det alls är värt att starta nya trådar.

Klichén att "det finns redan en tråd om detta" är ett undermåligt argument när en sensation av unik karaktär sker-så som att SD är största parti.

Samma sak skulle alltså ske om t.ex ingen röstade på V vid nästa gallup. Tänk tanken att V får noll sympatier i nästa valundersökning. Skall då det fortsatt hamras på tangentborden: Det finns redan en tråd om detta............

Denna fiktiva nyhet skulle därmed inte få status som en egen tråd-absurt!

Så, din fråga om hur många parallella trådar som behövs?

Redan i din frågeställning visar att du själv har kört fast i ett påhittat regelsystem likt det svenska PK-ismens regelsystem. Där tjänstemän kan på ett enkelt sätt kan avvisa kritik:
-Vi har våra regler att följa. Finns det redan en tråd så skall inga andra trådar startas. Punk slut. Detta oavsett om det sker en sensation eller liknande.

Man måste kunna vara lite flexibel som Moderator. Liknande diskussioner har förts innan. Detta gäller bl.a etnicitetsförmedling i media. Där slås det gång på gång fast att inga nya trådar får skapas. Med hänvisning till att det redan finns en tråd om detta.

Man skulle på samma sätt kunna starta en tråd: Mord.
Sedan får inga andra nya trådar startas. Men samma hänvisning. Man skulle alltså bunta ihop alla mord i en och samma tråd.

Att vara tjänsteman på en svensk myndighet innebär att man är styrd av ett regelverk som framtagits genom politiska värderingar. Jantelagen. Och den självklara PK-ismen.

Om jag slutligen måste skämta så blir ju den uppenbara sketchen på scen där du och Metros redaktion mäter vem som har minst stake.
Den här tråden berör hur Politik-Inrikes hanterade en specifik nyhet, Yougovs SD-siffror. Sex trådar startades med dessa siffror som diskussionsunderlag. I något fall bestod TS endast av en länk. Jag kan inte se någon som helst fördel med att samma diskussion förs parallellt i sex olika trådar när det dessutom redan finns en tråd ägnad åt SD/OU.

De avvägningar du talar om är inte relevanta i det här fallet.
Citera
2015-08-23, 20:11
  #51
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det är alltså din "logiska" tolkning av ett väldigt enkelt påstående?
Jag får väl utveckla lite så att du förstår...

Om jag skapar en tråd som heter Våldtäkter i Göteborg eller Mord i Göteborg så täcker de in massor av befintliga trådar som då varit onödiga. Att skriva om ett mord på sidan 47 i en tråd ger inte riktigt samma uppmärksamhet som att skapa en tråd som heter Statsminister Stefan Löfvén mördad på Avenyn.
Jag överdrev det hela, på precis samma sätt som du överdrev det hela åt andra hållet.


Flashback är dessutom ingen nyhetssajt. Det är ett diskussionsforum, så jag ser inte riktigt varför det här med "ge uppmärksamhet" skulle vara relevant.
Citera
2015-08-25, 20:45
  #52
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag överdrev det hela, på precis samma sätt som du överdrev det hela åt andra hållet.


Flashback är dessutom ingen nyhetssajt. Det är ett diskussionsforum, så jag ser inte riktigt varför det här med "ge uppmärksamhet" skulle vara relevant.
Per definition har du rätt men vi har flera gånger den senaste tiden sett hur populärt FB är när det händer något. Väldigt många söker sig hit för att få mer information än vad de får på de traditionella nyhetssiterna. Därför vill jag påstå att FB är lite av en nyhetssite och att aktuella nyheter ska lyftas, inte gömmas undan.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback