Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-20, 10:41
  #1
Avstängd
Tappra postare startar trådar om detta som efter ett tag blir kastade med hänvisning till den existerande tråden om sd i opinionsundersökningar.
Jag tycker att detta är fel av moderaterna. Nyheten är såpass stor att den förtjänar en egen tråd.
Skulle det inte få skapas en ny tråd om Palme-mordet om det helt plötsligt löstes?
Citera
2015-08-20, 10:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Tappra postare startar trådar om detta som efter ett tag blir kastade med hänvisning till den existerande tråden om sd i opinionsundersökningar.
Jag tycker att detta är fel av moderaterna. Nyheten är såpass stor att den förtjänar en egen tråd.
Skulle det inte få skapas en ny tråd om Palme-mordet om det helt plötsligt löstes?

Jag får ta att hålla med.

Det här är ju något historiskt som händer!

Egen tråd snälla! moddar
Citera
2015-08-20, 11:02
  #3
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Tappra postare startar trådar om detta som efter ett tag blir kastade med hänvisning till den existerande tråden om sd i opinionsundersökningar.
Jag tycker att detta är fel av moderaterna. Nyheten är såpass stor att den förtjänar en egen tråd.
Skulle det inte få skapas en ny tråd om Palme-mordet om det helt plötsligt löstes?

Har du tagit upp frågan med moderatorerna i aktuellt forum?
Citera
2015-08-20, 11:22
  #4
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Tappra postare startar trådar om detta som efter ett tag blir kastade med hänvisning till den existerande tråden om sd i opinionsundersökningar.
Jag tycker att detta är fel av moderaterna. Nyheten är såpass stor att den förtjänar en egen tråd.
Vad har Moderaterna med det här att göra?
Citat:
Skulle det inte få skapas en ny tråd om Palme-mordet om det helt plötsligt löstes?
Fast nu kan ju inte riktigt en enskild undersökning jämföras med ett gammalt fall har lösts.
Citera
2015-08-20, 11:29
  #5
Medlem
simonpimonpoos avatar
Håller helt med om att det förtjänar en egen tråd. Det är inte bara sd's siffror som ska diskuteras utan den historiska händelsen att ett nytt parti tagit över rollen som sveriges största? Det är en händelse som helt klart förtjänar en egen tråd
Citera
2015-08-20, 11:46
  #6
Medlem
Moderatorerna här är väl också de livrädda att inte vara korrekta allt enligt PK maffian i Sverige. Det ser man tyvärr alltmer men det gynnar bara SD ännu mer. Försök att fatta det!!
Citera
2015-08-20, 11:56
  #7
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Tappra postare startar trådar om detta som efter ett tag blir kastade med hänvisning till den existerande tråden om sd i opinionsundersökningar.
Jag tycker att detta är fel av moderaterna. Nyheten är såpass stor att den förtjänar en egen tråd.
Skulle det inte få skapas en ny tråd om Palme-mordet om det helt plötsligt löstes?
Helt rätt! Moderatorerna borde tänka lite längre innan de kastar trådar.

Med deras logik kan vi ju ha en tråd som heter SD, en som heter Invandring, en som heter Våldtäkter osv.
Citera
2015-08-20, 12:03
  #8
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reglerna
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Det finns en lämplig tråd för opinionsundersökningar gällande sverigedemokraterna: (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
Att vid varje ny undersökning sitta och skapa en ny tråd håller inte. Ni får tycka vad fan ni vill om undersökningen, men diskussionen om den ska tas i (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar och inte i en ny tråd.

Edit: Länkade tydligen till en låst tråd, uppdaterade länkar med rätt tråd.
__________________
Senast redigerad av soulreaper 2015-08-20 kl. 12:18.
Citera
2015-08-20, 12:03
  #9
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Moderatorerna här är väl också de livrädda att inte vara korrekta allt enligt PK maffian i Sverige. Det ser man tyvärr alltmer men det gynnar bara SD ännu ned. Försök att fatta det!!

Hahah du tänker inte så duktigt va?
Modsratorerna på Flashback som överser allt från heroin till pedofili forum, de ger inte SD nya siffror ett eget utrymme utan tycker det passar i samlingstråden som finns för just detta ändamålet - på grund av påtryckningar från pk-maffian? Grattis. Du är antingen sjuk i huvudet eller mentalt efterbliven. Eller båda.
Citera
2015-08-20, 12:16
  #10
Medlem
Just denna händelse håller jag nog med om. I vart fall låta den leva en dag eller två och sen sammanfogas med opinionstråden.

"För första gången någonsin i svensk historia är ett annat parti än moderaterna och socialdemokraterna det största partiet i en opinionsundersökning" känns lite större än en allmän "SD i opinionsundersökningar".

Även om jag förstår moddens logik till fullo.

edit: Hade det varit en godkänd diskussion om man döpt tråden till just det: "För första gången någonsin i svensk historia är ett annat parti än M och S det största partiet i en opinionsundersökning"? (bortsett från längd)
__________________
Senast redigerad av workinman 2015-08-20 kl. 12:18.
Citera
2015-08-20, 12:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det finns en lämplig tråd för opinionsundersökningar gällande sverigedemokraterna: (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
Att vid varje ny undersökning sitta och skapa en ny tråd håller inte. Ni får tycka vad fan ni vill om undersökningen, men diskussionen om den ska tas i (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar och inte i en ny tråd.

Edit: Länkade tydligen till en låst tråd, uppdaterade länkar med rätt tråd.
Jag tycker en tråd duger gott.

MEN: Den syns inte på aktuella ämnen. Den numera låsta tråden som specifikt avhandlade YouGovs senaste undersökning lade sig direkt högst upp under övriga ämnen. (Vilket kanske kan vara OK trots att det egentligen är en nyhet). Jag vet inte exakt vad som avgör vilka trådar som visas på aktuella ämnen, men klart är i alla fall att (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar borde visas där i dag, och det gör den inte.
Citera
2015-08-20, 12:55
  #12
Medlem
Instämmer i att ämnet är värt en egen tråd. Att Sverige får ett nytt största parti (även om det bara är i en opinionsundersökning) är en så väsentlig enskild händelse att det bör diskuteras separat, snarare än att skuffas in i en allmän paraplytråd. Det finns så många vinklar på detta som inte passar in i samlingstråden.
__________________
Senast redigerad av LasseHansson 2015-08-20 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback