Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-20, 18:41
Medlem
[Infinite]s avatar
Jag skrev en tråd i Feminism & Jämställdhet för några veckor sen om att jag ojillade den kommande nya världs ordningens eventuellt kommande förbud av orden "Han och Hon" (FB) Jag tycker det är kul att kalla folk "Hon" och "Han"(jag gillar olikheter) nu kommer det svart på vitt i en artikel från Infowars att en lobbygrupp bögar vill ta bort användandet av orden "Han" och "Hon" i undervisningen och ta oss ett steg närmare slutandet av användningen av dom olika könen, gruppen HRC(Human Rights Campaign) skriver i sin guide för att skapa ett jämställt samhälle:
Citat:
“Instead of addressing your class using “boys” and “girls,” try something new. Words like “friends,” “students” or “scholars” allow all students to feel included, expand student vocabulary and model inclusive language and behavior for other students and teachers,”
- http://www.infowars.com/biggest-gay-...-boy-and-girl/

För dom som inte läst 1984 så kan jag kort summera att det i boken finns ett språkministerium som jobbar på att begränsa användningen av ord. Denna bok skrevs 1949 och var en dystopi på hur samhälle skulle se ut 1984 i någon sorts kommunistiskt styrd värld utan mänskliga fri- och yttrandefriheter där du ständigt är övervakad.

Jag tycker det är fördjävligt att det föreslås ett slutande av användande av "Han" och "Hon" i form av direktiv och jag är inte gammalmodig jag jillar bara friheten att för mej och andra att uttrycka sej. Om jag börjar som lärare i USA och jobbar på en skola som tillämpar HRC guiden vad kommer hända med mej om jag t.ex hänvisas med tycka det är kul att kalla folk "Hon" och "Han" jag kommer nog inte få behålla jobbet pga könsdiskriminering vilket det inte ens är.
Citera
2015-08-20, 18:43
Medlem
TheJackets avatar
Vidrigt jävla påhitt. När skall folk fatta att det finns 2 kön? Det ÄR skillnad på dessa.
Citera
2015-08-20, 18:50
Medlem
[Infinite]s avatar
Det är ingen skillnad på hur folk beter sej som personer även om folk kallar att köpa maskara och att kolla på fotboll som olika beteenden, nu vet jag att både killar och tjejer kollar på fotboll mer än vad killar köper maskara men jag kom inte på nå bättre
Citera
2015-08-20, 19:12
Medlem
Dom kan väl göra som man tidigare gjort där man hatar olikheter och unicitet, kalla varandra kamrat.
Citera
2015-08-20, 19:42
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Om din engelska inte är bättre än att du översätter boy and girl med han och hon så litar jag inte ett dugg på att du överhuvudtaget förstått artikeln.

Ändra rubrik.
Citera
2015-08-20, 19:46
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jaha något smarthuvud som har för mycket fritid har tänkt till igen Jag blir så trött på tramset och hoppas att den som hittat på förslaget är ett nättroll

Tar man bort hon och han kan man inte lära ut andra språk måste man väl begripa. Vad ska man kalla hon och han på tyska, engelska, franska eller spanska tänker man? I de språken kan och får man inte kalla folk för neutrum. Barnen blir ju utskrattade när de kommer till andra länder på semestern och kallar folk för det eller den, i värsta fall blir de nerslagna av någon lokal förmåga som känner sig kränkt. Aldrig har "di dumme Schweden" passat så bra. Vi är utskämda i hela världen pga galna "fritänkare"
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-08-20 kl. 19:50.
Citera
2015-08-21, 01:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det är tillbaka till det gamla begreppet "kamrat" från Sovjet?
Citera
2015-08-21, 01:14
Medlem
Ni kanske ska kolla TS källa innan ni drar alltför kraftiga slutsatser. Det handlar alltså om Infowars, USA:s motsvarighet till vaken.se...
Citera
2015-09-01, 14:44
Medlem
Intressant. Idag läste jag en feministiskt vinklad nyhetsartikel i Corren, där journalisten skriver att "det finns bara två kön", och syftade på att det därför inte borde vara så svårt att fördela chefspositioner jämnt mellan män och kvinnor. Undrar om journalisten gjorde rätt eller fel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in