Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Raviner, Fred Falke-remixer, yauchter frn Saint-Jean-Cap-Ferrat, JLP/Antibes och Costa Smeralda. Italienskor som talar franska med perfekt pedikyr. Om man inte vill ha regn, men inte heller alltfr svettigt terfinns ljuset hr? Ni kan vara skra p att det aldrig mer blir en sommar 2018 i Skandinavien och att det alltid kommer att vara fr varmt p Mykonos!
Det enda sttet att garantera sig helt och hllet mot ett skitr r p italiensk eller fransk premiumbadort! Varfr inte bde och?

Nyss hemkommen. Detta inlgg stmmer frvnansvrt (eller som frvntat...) bra!
Som att slnga ut en del av Alperna i Medelhavet! Verkligen helt magiska vyer!
Hade bas i Calvi, en fantastiskt trevlig semesterort med stil och klass! Otroligt sknt vder. 25-30 grader och nstan alltid en bris som ligger p.
Dock knns det som att man bara har hunnit skrapa p ytan p denna fantastiska . P sommaren vill man inte stressa runt, utan ta saker i sin takt.
Sknt ocks med bara "turister" frn Vsteuropa. En lyx i dagens lge.
Citera
2019-10-06, 17:44
Medlem
Sdra Corse har fantastiska strnder
Citera
2020-04-15, 21:17
Medlem
Korsika r vl sig sjlv nock och skiter i Corona? Nr ppnar Chez Tao?
Citera
2020-04-15, 21:41
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikko111
Den som sker skall finna sgs det, men finns verkligen inte mycket info om korsika dr ute.

Flyger ner till Sardinien med morsan, farsan och syrran. Planen r att hyra bil och spendera ngra dagar p Sardinien, ta frja ver till Korsika och flyga hem frn Bastia.

Vet att vi inte har mycket tid s kommer inte kunna se allt. Men vad r det vrt att beska? Hur skulle du lgga upp 3-4 dagar p korsika? Vi r vl inte jtteintresserade av att vandra, men finns det kortare strckor som verkligen r vrt det kan jag nog vertala dom andra.

Fina strnder? Riktigt vackra stllen man mste beska?

Kul! Jag har sjlv korsikanskt ursprung!
Du kommer att trivas bra. Om du har jgar- brallor kan du ta med dom. Man fr g omkring med sna. Det r nstan ver med figatelli ssongen fast frga dig runt. Har du inte smakat myrte -likr r det ett mste.

Citat:
Tips p ngot riktigt smultronstlle? Nn mysig sj i bergen mitt p n eller liknande?

Fr du tillflle att beska en bergsby r det urgulligt.
Frsk att ta dig till L'Ile Rousse och ta vrldens bsta fisksoppa p L'Escale.
Citera
2020-04-15, 22:16
Medlem
TuffRobbans avatar
Jo glmde en grej! I Calvi finns Frmlingsreligionens 2:a fallskrmsregement. I slutet p april firar det minnet av Slaget vid Camarn. Jvla tuff-party.
Senast redigerad av TuffRobban 2020-04-15 kl. 22:49.
Citera
2020-06-07, 23:07
Medlem
Har Korsika brytt sig om/mrkt av pandemin eller i sann korsikansk stil krt sitt eget race?
Man kanske kan sicksacka sig in till Bastias flygplats eller Calvis gsthamn p ngot smart stt?
Jag knner ett starkt behov av att kra splitterny luftkonditionerad Peugot p av EU-bidrag fantastiskt vl underhllna kustvgar, samt ven vandra i berg och ka bt lngs med klippkuster och g p riktiga Jetset-nattklubbar.

Gotland r jag s dr intresserad av, ven om man kan ka dit nu.
Citera
2020-06-10, 17:40
Medlem
Zebuss avatar
Hur r badvattnet dr?
Citera
2020-06-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebus
Hur r badvattnet dr?

Extraordninrt. Det klaraste/renaste jag har sett i Medelhavet. ven dr det var plandsvind och vgor var det helt fritt frn skrp/tng/dy.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2610515

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här