Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-27, 00:05
Medlem
Behöver ny lur, vill ha en Samsung S6 Edge.
Har aldrig haft abonnemang(!), utan alltid kört med Comviq Fast Pris, vilket jag varit toknöjd med!
Så, nu sneglar jag på abonnemang där mobilavgift ingår, vad skulle ni rekommendera för operatör, jag lutar åt Tele2. Men jag vill verkligen veta vad andra tycker här.
Priset per månad har viss betydelse också.

Sjukt tacksam för råd och tips!
Citera
2015-08-27, 00:17
Medlem
Red-Pandas avatar
Lite svårt att svara på när du inte ger mer information.

Hur mycket ringer/smsar/surfar du för varje månad? Vad är maxbeloppet du vill betala i månaden?
Citera
2015-08-27, 00:47
Medlem
Håller med att jag var otydlig.

Ringer 10-15 samtal/mån. I snitt är ett samtal 4-5min.
Sms 50-60 per/mån
MMS 3 per/mån
Surf vill jag ha 8gb minst. Har redan bra Wifi i hemmet och "hyfsat" på jobbet där jag spenderar merparten av min tid.
Täckningen i skog är ganska viktigt också, bor i Sörmland.
Kundservice, såsom bemötande, avtal och alt. flexibilitet hos operatör är viktigt också.

600kr/mån max.
Citera
2015-08-27, 01:18
Medlem
Red-Pandas avatar
Som jag ser det så har du 3 alternativ att köra på.

1. Tele2
S6 Edge delbetalning 24 månader.
Samtal/SMS: Obegränsat.
Ingen bindningstid.
20GB Surf.
Pris: 610kr/månad

2. Telenor
Bindningstid: 24 månader.
12GB Surf.
Pris: 629kr/månad

3. Telia
Bindningstid: 24 månader.
12GB Surf.
Pris: 599kr/månad

Jag hade kört på Tele2.
Citera
2015-08-27, 01:18
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag har Tele2 och är nöjd med det allt.

Tror jag betalar 499kr/månad och har fria samtal, sms och mms. När jag tecknade abonnemanget hade jag bara 3GB surf men efter ett tag fick jag ett sms där dom höjde min surf till 50GB per månad. Har även fri surf när mina 50GB är slut, men med begränsad hastighet. När jag tecknade detta hade Sony Z2 precis släppts, så den telefonen valde jag.

Hur det är med täckningen/sändning kan jag inte riktigt uttala mig om då jag oftast befinner mig inom några mils radie av stan. Men har åkt på några tågresor längs skogar och ängar och har aldrig haft något problem med förlorad täckning/sändning.

Som kund kan man skapa ett konto hos Tele2 och anmäla sitt nummer så man får upp alla räkningar och se status på dom, hur många sms och mms man skickat, hur många samtal man ringt och även samtalsloggar vill jag minnas.

Brukar åka utomlands och vara borta 2 månader, då skriver jag bara till deras kundtjänst att flytta fram fakturorna tills när jag kommer hem så jag inte får någon påminnelse eftersom jag inte är hemma. Det har aldrig strulat med någonting.

Vi kör även Tele2 på jobbet i ca 14 telefoner, har aldrig hört någon klaga.
Citera
2015-08-27, 01:37
Medlem
Just det, Tele2 har ingen bindningstid, det är stort plus med.
Troligtvis lär jag låsa upp luren också efter en tid då jag (egentligen) ogillar abonnemang som princip.
Stort tack för råden!
Mottar gärna från fler, särskilt från er med erfarenhet av Tele2.
Citera
2015-08-27, 08:25
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Täckningen i skog är ganska viktigt också, bor i Sörmland.

Operatörerna har täckningskartor så det är bara att kolla och jämföra de olika näten hos respektive operatör. Men tänk på att kartorna i regel avser utomhus. Så är det dålig täckning på kartan så lär du tappa nätet inomhus.
Citera
2015-08-29, 02:08
Medlem
Comviq (Student via Mecenat eller studentkortet) har bra erbjudande på Samsung S6 just nu.

Samsung S6 + Comviq Fast Pris 6GB surf (24 månader) för 345:-/mån, erbjudandet gäller denna månad, 2 dagar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in