2015-08-29, 20:16
Medlem
Min polare var här nyss och vi kikade på på Tottenham –*Everton (Premier League) via hans Viaplay-konto. Han var tvungen att dra, men när skulle stänga av från sitt konto så hände inget. Den fortsätter att rulla. Tänkte att det var lugnt, den stängs ändå av när han drar.

Men den fortsätter att rulla.

Då kan man tänka sig att den har buffrat sedan tidigare och nu rullar tills "bufferten" är slut. Men kollade livetiden vid minut 77 och då var min sändning på minut 75. Nu är sändningen inne på minut 82. Hur är detta möjligt?

Nej – jag tror inte på spöken som är här inne.
Och nej – jag har inget viaplaykonto.
Citera
2015-08-29, 20:17
Medlem
FYI: Har dessutom ringt honom för att säkerställa att han inte är kvar i huset och körde ett practical joke på mig. Han satt i bilen och jag hörde ej hans röst i närheten.
Citera
2015-08-29, 20:23
Medlem
Rassas avatar
Loggade han in på sitt konto på Apple TV:n? Om utloggningen inte lyckades av någon anledning så är det ju inte så konstigt att det fortsätter rulla. Om ha streamade från dator eller iPad är det dock desto konstigare.
Citera
2015-08-29, 20:26
Medlem
Går inte Apple-TV över WiFi? Han drog ju, kan ju inte fortsätta att vara uppkopplad via mitt WiFi? Känner mig smått efterbliven. Dessutom kontrollerade jag så att han stängde av Viaplay, men om det inte går via WiFi så kan jag förstå att han fortfarande är uppkopplad om urloggning misslyckades.

Kan man se vem som är uppkopplad till ens Apple-TV på något vis?
Citera
2015-08-29, 20:44
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unusual.suspect
Går inte Apple-TV över WiFi? Han drog ju, kan ju inte fortsätta att vara uppkopplad via mitt WiFi? Känner mig smått efterbliven. Dessutom kontrollerade jag så att han stängde av Viaplay, men om det inte går via WiFi så kan jag förstå att han fortfarande är uppkopplad om urloggning misslyckades.

Kan man se vem som är uppkopplad till ens Apple-TV på något vis?

Loggade han in med sitt konto på Viaplay-appen på Apple-TV:n eller streamade han från sin dator/iPad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in