Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-29, 23:35
  #1
Medlem
Menveds avatar
Skrämmande krönika av Julia Caesar idag om hur hon förföljs av Peter Wolodarski. Kan media verkligen tiga om det här? Måste inte Niklas Orrenius kommentera saken?

http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

Samtidigt attackerar Ivar Arpi DN i ett annat ärende på Twitter och använder ordet "agendasättande journalistik" i den ironiska betydelse som populariserats av Flashback och alternativmedia. När han sedan hänvisar till en artikel i Aftonbladet så använder han en unvis länk.

Tror nog att regimen kommer att försöka avsluta hans journalistkarriär snart.
Citera
2015-08-29, 23:51
  #2
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Skrämmande krönika av Julia Caesar idag om hur hon förföljs av Peter Wolodarski. Kan media verkligen tiga om det här? Måste inte Niklas Orrenius kommentera saken?

http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

Samtidigt attackerar Ivar Arpi DN i ett annat ärende på Twitter och använder ordet "agendasättande journalistik" i den ironiska betydelse som populariserats av Flashback och alternativmedia. När han sedan hänvisar till en artikel i Aftonbladet så använder han en unvis länk.

Tror nog att regimen kommer att försöka avsluta hans journalistkarriär snart.

Satt precis och läste den krönikan, riktigt jävla skrämmande. Helt plötsligt känns Åkessons udd mot etablissemanget i dagens tal än mer relevant.

Jo, lite konstigt att Arpi skulle använda unvis länk till AB. Googlar man på den länken får man dessutom bara en sökträff... denna tråden.
Citera
2015-08-29, 23:54
  #3
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Skrämmande krönika av Julia Caesar idag om hur hon förföljs av Peter Wolodarski. Kan media verkligen tiga om det här? Måste inte Niklas Orrenius kommentera saken?

http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

Samtidigt attackerar Ivar Arpi DN i ett annat ärende på Twitter och använder ordet "agendasättande journalistik" i den ironiska betydelse som populariserats av Flashback och alternativmedia. När han sedan hänvisar till en artikel i Aftonbladet så använder han en unvis länk.

Tror nog att regimen kommer att försöka avsluta hans journalistkarriär snart.

Julia Ceasars söndagskrönika exponerar den öststatslika mentalitet som finns inom svensk media. Jakten på de som har fräckheten att utmana den etablerade hegemonin.

Jag förmodar att vi har att vänta en uthängning av Julia Caesar under de kommande dagarna. Det är ju så det fungerar.

Det känns det som att någon slags urladdning är i antågande. Det hat som har ackumulerats på Södermalm håller på att brisera.
Citera
2015-08-30, 00:04
  #4
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Skrämmande krönika av Julia Caesar idag om hur hon förföljs av Peter Wolodarski. Kan media verkligen tiga om det här? Måste inte Niklas Orrenius kommentera saken?

http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/


Tänker inte diskutera Julia Caesar men däremot journalistisk arbetsmetod. Det är uppenbarligen normal journalistik att hänga utanför folks hem och försöka hota sig in. Glöm aldrig det när Jan Helin gnäller över hembesök från nationella. Jag skulle också önska få Niklas Orrenius kommentar på Julia Caesars påståenden. Som ni sett är hembesök normal journalistik.
Citera
2015-08-30, 00:30
  #5
Medlem
Raglefants avatar
DN trakasserar oppositionell journalist

http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

Utdrag:
Citat:
Klockan är kvart över tre på eftermiddagen. Jag sitter och pratar med en väninna på Skype när det knackar på dörren. Nu har jag lärt mig att alltid ha dörren låst och nyckeln på insidan. Jag måste alltid vara på min vakt. Bilen är också alltid låst.

Genom en springa i köksfönstret ser jag en okänd man på trappan utrustad med kamera med ett långt objektiv. Jag förstår direkt vad det är frågan om. Går tillbaka till min fåtölj och fortsätter prata med min väninna. Jag har inte för avsikt att öppna dörren och släppa in de objudna besökarna.

Han står där och vrålstirrar på mig

Det lilla huset är i ett plan och har fönster åt alla håll. Rummet där jag sitter har inga gardiner. Det finns ingenstans jag kan gömma mig. Jag är helt oskyddad för insyn.

Mannen med kameran ställer sig tätt intill ett stort fönster som vetter rakt in mot den plats där jag sitter. Han står på 2-3 meters avstånd och vrålstirrar in på mig. Han stirrar länge. Senare ska jag ge hans signalement till Polisen: Han är blond, något över medellängd, har markerade, modebetonade mörka glasögonbågar och är klädd i en ljus t-shirt som det står MALMÖ på.

Står utanför fönstret och gestikulerar och skriker

När jag ser hans t-shirt förstår jag att han inte är ensam. Han har Niklas Orrenius med sig. Jag förstår att de båda har rest från Malmö under dagen med avsikt att utsätta mig för ännu ett oönskat hembesök. Det fjärde.

Fotografen kommer tillbaka till fönstret gång på gång och ställer sig och stirrar rakt in på mig. Hans blick är oerhört aggressiv. Han är uppenbart frustrerad och förbannad över ett uteblivet knäck. Gång på gång gestikulerar han att jag ska öppna dörren.

Sedan ställer sig även Niklas Orrenius vid fönstret och gestikulerar och skriker. Jag försöker fortsätta samtalet med min väninna, som blir lika chockad som jag över vad som händer. Hon vet att jag är förföljd, nu får hon uppleva det online. De båda männen står och stirrar, gestikulerar och skriker utanför fönstret i 30 minuter. När de ger upp är klockan 15.45.

Jag sitter kvar och skakar i hela kroppen
Jag sitter kvar i fåtöljen och skakar i hela kroppen. Jag är i chock. Jag är mycket tacksam för att min väninna finns kvar på Skype och att jag kan prata med henne i mitt upprivna tillstånd.

Jag känner mig fruktansvärt utsatt och skyddslös. Jag är ensam. Inga närboende grannar. Jag är kvinna. Jag är 70 år gammal och har flera funktionshinder. Jag medicinerar för hjärt-kärlsjukdom och ett knippe andra sjukdomar. Huset är handikappanpassat för att jag ska kunna bo där.

Diskussionsfrågor:

Hur får journalister inom agendasättande medier egentligen bete sig? Är det rimligt att Peter Wolodarski ska få skicka ut sina hejdukar för att med kameran i högsta hugg trakassera en gammal kvinna, som av rädsla för det svenska politiska klimatet valt att skriva under pseudonym?

Är det sannolikt att även DN nu samarbetar med kriminella vänsterextrema underrättelsetjänster som Researchgruppen?

Kommer detta beteende att öka eller minska förtroendet för agendasättande medier?

Vad kan vi som värdesätter yttrandefrihet och demokrati göra för att motverka DN:s och andra regimtrogna mediers trakasserier mot oliktänkande?
Citera
2015-08-30, 00:36
  #6
Medlem
svallerbyttans avatar
Blev helt tagen av att läsa detta helt ärligt. Det är skrämmande, riktigt jävla skrämmande det som pågår. Denna krönika borde arkiveras som ett historiskt dokument över hur det var att leva som dissident i början på 2000-talet i Sverige.
Citera
2015-08-30, 00:41
  #7
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Vad kan vi som värdesätter yttrandefrihet och demokrati göra för att motverka DN:s och andra regimtrogna mediers trakasserier mot oliktänkande?

De som bor i närheten och sympatiserar med henne och hennes åsikter kunde höra av er och bilda ett sorts skydd för tanten som hon kan ringa om det händer igen. Jag hade gärna gjort om det om det var i min närhet.

Ett råd då är ju att själva filma DN-folket och publicera, det tycker dom nog inte om. Filma ska hon nog förresten göra själv också.
Citera
2015-08-30, 00:45
  #8
Medlem
Skakande. SKAKANDE.

Wolodarski, Orrenius och Hamrud har satt sin sista potatis.

Besudlade och totalt utan förtroendekapital längre som s k "journalister".

Var fan är vi på väg???
Citera
2015-08-30, 00:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

...

Är det sannolikt att även DN nu samarbetar med kriminella vänsterextrema underrättelsetjänster som Researchgruppen?

...

Japp, följande DN-aktivister har konto hos Researchgruppen/Piscatus:

Dagens Nyheter Kristoffer Örstadius kristoffer.orstadius@dn.se
Dagens Nyheter Mattias Carlsson Mattias.carlsson@dn.se
Dagens Nyheter Jens Kärrman jens.karrman@dn.se
Dagens Nyheter Josefine Hökerberg josefine.hokerberg@dn.se
Dagens Nyheter Marijana Dragic marijana.dragic@dn.se
Dagens Nyheter Ole Rothenborg ole.rothenborg@dn.se
Dagens Nyheter Pia Gripenberg pia.gripenberg@dn.se
Dagens Nyheter Hans Eriksson hans.eriksson@dn.se
Dagens Nyheter Lisa Edwinsson lisa.edwinsson@dn.se
Dagens Nyheter Sanna Björling sanna.bjorling@dn.se
Dagens Nyheter Stefan Lisinski stefan.lisinski@dn.se
Dagens Nyheter Ossi Carp ossi.carp@dn.se
Dagens Nyheter Robert Holender robert.holender@dn.se
Dagens Nyheter Niklas Orrenius niklas.orrenius@dn.se
Dagens Nyheter Josefin Sköld josefin.skold@dn.se
Dagens Nyheter Juan Flores juan.flores@dn.se
Dagens Nyheter Juan Flores Juan.flores@dn.se

https://expomakt.wordpress.com/finansiarer/



" Granskare som inte tål en granskning "
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/g...anskning-14461

" "Våld är så jävla roligt" – möt männen bakom Researchgruppen "
http://www.friatider.se/v-ld-r-s-j-v...esearchgruppen
Citera
2015-08-30, 01:25
  #10
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
De som bor i närheten och sympatiserar med henne och hennes åsikter kunde höra av er och bilda ett sorts skydd för tanten som hon kan ringa om det händer igen. Jag hade gärna gjort om det om det var i min närhet.

Ett råd då är ju att själva filma DN-folket och publicera, det tycker dom nog inte om. Filma ska hon nog förresten göra själv också.

Det är nog en utmärkt idé, under förutsättning att hon vågat berätta för åtminstone några pålitliga personer vem hon är och var hon bor. Hon verkar hålla ganska hårt på sin anonymitet, men nu när DN:s torpeder redan känner till var hon bor vore det ju dumt om hennes vänner inte gör det.
Citera
2015-08-30, 01:27
  #11
Medlem
NirvanAs avatar
Oerhört mörk läsning det där, man blir riktigt jävla arg. Att förfölja en gammal kvinna så där

DN och PW är ondska personifierad.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-30 kl. 01:32.
Citera
2015-08-30, 01:43
  #12
Medlem
LVX156s avatar
Vilka småbarn ni är. Om Lars Lindström eller Oisin Cantwell slutade skriva för blaskorna de skriver för, och istället startade en blogg med tusentals besökare, och dessutom ger ut varsin bok, skulle man då inte få besöka deras hem för att försöka intervjua dem? Fyra besök på ett år känns inte direkt som några trakasserier.

Sluta lipa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback