Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Menar du att pedofiler, våldtäktsmän och mördare bedriver sin verksamhet för att påverka samhället, driva opinion och därmed försöka få makt? Julia Caesar bedriver politisk opinionsjournalistik och söker därmed makt och inflytande över hur detta samhälle ska styras och se ut.
Vad är vitsen med att hänga ut henne?
Jag skall hjälpa dig - att bestraffa henne.
Statuera exempel så andra avskräcks att höja sin röst!
Är det ett demokratiskt samtal man söker; där man kan uttrycka sina åsikter utan risk för bestraffning?
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-02 kl. 10:53.
Citera
2015-09-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så du tycker att Åsa Linderborg, Hamrud, Orrenius, Woladarski mfl lever i den verkliga verkligheten och miljoner andra har fel och är paranoida?

Nej verkligen inte. Och med den frågan visar du tydligt vilken svartvit världsbild du lever i.
Citera
2015-09-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
En person som mördar eller våldtar försöker ju inte påverka samhällsutvecklingen så jag ser inte relevansen med att jämföra misstänkta eller dömda brottslingar med opinionsbildare som söker makt och inflytande.

Nej, för det är ju gravt kriminellt (dessutom samhällsfarligt) att hävda fel slags åsikter. Krimtänk, sa Storebror.
Citera
2015-09-02, 10:52
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Mao tycke du att flashback skall avskaffas, du verkar inte ha tänkt klart.

Du menar bara för att du anser MF vara en bättre skribent så skall alla som är sämre avslöjas som skriver anonymt.

Åsiktsfrihet och anonymitet, död åt slaskpressen!

Det finns ingen på Flashback som har den status JC har. Och knappast någon som kommer att få det heller. Jag tycker inte att Flashback ska avskaffas.
Citera
2015-09-02, 10:52
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badfinger
Är denna JC verkligen så stor som många vill få det att framstå? Spenderar viss tid med alternativ media men kan säga att jag sällan ser denne dyka upp i flödet

Nej, det är hon inte. De stora aktörerna inom alternativmedia är Fria Tider och Avpixlat. Men de sajterna leds av Widar Nord respektive Mats Dagerlind. De är fullvuxna män som verkar under eget namn och inte räds att ta en öppen dust med etablissemanget. De går inte att skrämma till tystnad. Därför väljer man att istället ge sig på Julia Caesar - en äldre dam som vill bli lämnad ifred - trots hennes perifera roll inom alternativmedia.
Citera
2015-09-02, 10:54
Bannlyst
Detta forum lever ju på att hänga ut folk ofta oskyldiga så jag har svår att se att en journalist vars uppgift är att avslöja kriminella vilket denna dam i grunden är.
Hur denna fascistkärring har mage att sno en av svensk film historias största namn och använda det till höger populistisk propaganda är en fråga som borde intressera. Kan vi sno Thor Modeens namn och använda det mot sd.
Bättre att ni kommer på egna namn eller återanvänder andra namn från trettiotalet, Vidkun Quisling, Henry Rinnan eller varför inte gamla hederliga 88 an.
Citera
2015-09-02, 10:55
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Det här är ju ett så pass uppenbart karaktärsmord att det blir nästan kontraproduktivt i längden. Personligen kanske jag inte tycker att elallergi eller oral galvanism är speciellt medicinskt välgrundade diagnoser för att uttrycka sig milt, men det hindrar ju för det första inte någon från att skriva något som är vettigt om helt andra ämnen, och det är ju är lite intressant att se vänstern och kultursidorna nu plocka den här bollen och rikta kritik mot sjukskrivna och hänga ut folk för att de tror på fel diagnos. Den typen av journalistik kunde ju ha mycket spännande under t.ex. dreven mot försäkringskassan och Husmark-Persson som var ansvarig för frågan under förra regeringen.

Det säljs biografier över filosofer, författare och vetenskapsmän där man genom att undersöka deras liv och erfarenheter försöker söka svar till varför just den personen (det handlar om Locke, Strindberg eller Einstein) blev som den blev och började göra det den blev känd för. Sen vet jag inte riktigt vad utförsäkrade cancersjuka har med en maktsökande opinionsbildare att göra -- kan du förklara?
Citera
2015-09-02, 10:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Förresten har inte Liza Marklund också elallergi?.

Det stämmer. Liza Marklund är också en elallergiker:

Citat:
Liza Marklund: Vi utsätts för ett gigantiskt experiment

"Men för mig, som är elallergiker, är detta ett dråpslag."

"Jag har tidigare i höst, efter mycket tvekan, bestämt mig för att berätta att jag är diagnostiserad stråltant. Det betyder inte att jag sitter ute i skogen med en foliehatt, utan att alla mina datorer, mitt kontor och min bostad är sanerade från elektromagnetiska fält - precis sådana som finns runt lågenergibelysningar.

Jag kommer aldrig att kunna ha sådana lampor i mitt hem. Det är helt uteslutet. Jag får domningar, yrsel och sjögång av magnetfält - men från och med nästa år så kommer jag inte undan längre."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/

Men eftersom hon tillhör den "goda sidan" så är det bara sött och gulligt, och påverkar inte hennes övriga skrivande. Men tillhör man den "onda sidan", då ska man i princip ses som tokig och allt man skrivit är tokigt.
Citera
2015-09-02, 10:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Men det är väl ett personligt val att vara anonym eller inte ?
Det är väl inte ditt val?

Men frågan är om det är hennes rättighet när hon skriver de artiklar hon gör. Om någon då vill gräva fram hennes identitet, på vilket sätt gör de då fel? Knappast juridiskt, eller?
Citera
2015-09-02, 10:57
Medlem
Dr.Spins avatar
Grattis Julia Caesar! Nu när du är martyr så kommer du, givet något mildare tonläge, kunna få större genomslag för allt du skriver.

Expressens försök till "karaktärsmord" har oftast resulterat i motsatt effekt så det är bara att gasa vidare.
Citera
2015-09-02, 10:59
Medlem
Citat:
Jag måste säga att jag tycker det är ett berättigat uthängande. Den här personen har spridit främlingsfientliga myter, hon hatar och hetsar, och har t.o.m. spridit kontaktuppgifter till journalister på sin blogg. Hon ville ha ett drev från sina fotsoldater. Nu fick hon ett drev, men inte kanske det hon väntat sig.

Det vi ser är alltså att en av SD:s främsta nätdemagoger är en konspirationsteoretiker även i det offentliga livet. Hon är förtidspensionerad och oroar sig över att invandrarna utnyttjar samma bidragsmekanismer som hon själv utnyttjar. Är det här alltså den skribent som göder den sverigevänliga rörelsen? Nivån är – om något – närmast bottenskrapet.

Men snälla, rara människa!

Om en bloggare gör sig skyldig till något som i lagens mening är ett brott - menar du verkligen på allvar att det är kvällstidningsredaktioners uppgift att agera domstolar och utdöma straff i form av offentlig uthängning och hån inför allmänheten? Är skamstraff i gammaltestamentlig anda bra för rättssäkerheten och demokratin? Jag hoppas att du svarar "nej" på den frågan.

Och så länge bloggaren ifråga inte begår något brott i och med att hon uttrycker sina åsikter, bör inte hennes rätt att uttrycka dessa respekteras också av dem som är av en annan uppfattning? Jag hoppas att du svarar "jo" på den frågan.

Upplysningsvis, och för säkert femtionde gången i denna tråd: JC är ålderspensionär och Orrenius hade själv offentliggjort sitt telefonnummer.
Citera
2015-09-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Men frågan är om det är hennes rättighet när hon skriver de artiklar hon gör. Om någon då vill gräva fram hennes identitet, på vilket sätt gör de då fel? Knappast juridiskt, eller?
Det säger endast till andra skaffa "skyddad identitet" och om det behövs skaffa även:
"Fingerade personuppgifter betyder att du byter ut din identitet. Du får ett nytt namn och ett nytt personnummer utan koppling till din tidigare identitet. "

Skyddad identitet
http://dinarattigheter.se/hur-far-ja...dad-identitet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in