Citat:
Jag måste säga att jag tycker det är ett berättigat uthängande. Den här personen har spridit främlingsfientliga myter, hon hatar och hetsar, och har t.o.m. spridit kontaktuppgifter till journalister på sin blogg. Hon ville ha ett drev från sina fotsoldater. Nu fick hon ett drev, men inte kanske det hon väntat sig.
Det vi ser är alltså att en av SD:s främsta nätdemagoger är en konspirationsteoretiker även i det offentliga livet. Hon är förtidspensionerad och oroar sig över att invandrarna utnyttjar samma bidragsmekanismer som hon själv utnyttjar. Är det här alltså den skribent som göder den sverigevänliga rörelsen? Nivån är – om något – närmast bottenskrapet.
Men snälla, rara människa!
Om en bloggare gör sig skyldig till något som i lagens mening är ett brott -
menar du verkligen på allvar att det är kvällstidningsredaktioners uppgift att agera domstolar och utdöma straff i form av offentlig uthängning och hån inför allmänheten? Är skamstraff i gammaltestamentlig anda bra för rättssäkerheten och demokratin? Jag hoppas att du svarar "nej" på den frågan.
Och så länge bloggaren ifråga inte begår något brott i och med att hon uttrycker sina åsikter, bör inte hennes rätt att uttrycka dessa respekteras också av dem som är av en annan uppfattning? Jag hoppas att du svarar "jo" på den frågan.
Upplysningsvis, och för säkert femtionde gången i denna tråd: JC är ålderspensionär och Orrenius hade själv offentliggjort sitt telefonnummer.