• 1
  • 2
2015-09-05, 13:33
Medlem
flybikess avatar
Hejsaaan.

Ville kolla med er ifall nån här testat köra GVT ?

jag ska testa detta program i cirka 6 veckor och ligga på ett litet kaloriöverskott för att stadigt öka i vikt,

ska använda 60% av 1RM och inte sänka vikten under dom 10 seten

tänkte köra
Bröst/rygg: 10x10 på hantelpress, 10x10 latsdrag och 10x10 hantelrodd.

Axlar/mage/vader?, 10x10 axelpress, 10x10 hantel-lyft åt sidan, mage kommer bli typ vanligt standard träning, sen vadpress 10x10

Armar: hantelcurl eller stångcurls 10x10. skullcrush 10x10 eller dips 10x10

Ben: Antingen knäböj eller bencurls 10x10 och baksida 10x10.

Vilan mellan set kommer ligga på 30 sek till 1 minut beroende på muskelgrupp

kommer lägga in vila när jag känner för det, blir nog cirka 4-5 pass i veckan

Ni som testat vad har ni fått för resultat av detta upplägg?
vore tacksam för tips.
Senast redigerad av flybikes 2015-09-05 kl. 13:38.
Citera
2015-09-05, 13:39
Medlem
Killer-queens avatar
Hade för mig att Muscleshark här på forumet byggde stora delar av sin fysik på det upplägget... PM:a honom om han inte ser tråden.
Citera
2015-09-05, 14:36
Medlem
Är det inte så att tilläggsövningarna ska köras 3x10och inte 10x10? Det är det jag fått lära mig när det gäller gvt, jag kan så klart ha fel.
Citera
2015-09-05, 14:52
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenissN
Är det inte så att tilläggsövningarna ska köras 3x10och inte 10x10? Det är det jag fått lära mig när det gäller gvt, jag kan så klart ha fel.

visst kan de vara så! vet inte men de låter vettigt på nått sett
Citera
2015-09-05, 15:11
Medlem
C0ws avatar
Jag körde på GVT ett bra tag. Ett riktigt krävande program, var helt slut efter varje träningspass. Legday är inte att leka med haha Absolut värt att testa programmet.

Tyckte mig se bra förändringar, både volym och styrkemässigt. Speciellt styrkemässigt. Men jag kanske redan hade det i mig sen tidigare utan att veta om det, testade att maxa olika övningar först efter att jag ansåg mig vara klar med GVT och skulle börja deffa.

edit: Skulle rekommendera dig att slänga in deadlifts på rygg.
Vad gäller vila så rekommenderades det väl 1,5min på de stora övningarna och 1 min på de små isolationsövningarna.
Senast redigerad av C0w 2015-09-05 kl. 15:14.
Citera
2015-09-05, 15:20
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag körde på GVT ett bra tag. Ett riktigt krävande program, var helt slut efter varje träningspass. Legday är inte att leka med haha Absolut värt att testa programmet.

Tyckte mig se bra förändringar, både volym och styrkemässigt. Speciellt styrkemässigt. Men jag kanske redan hade det i mig sen tidigare utan att veta om det, testade att maxa olika övningar först efter att jag ansåg mig vara klar med GVT och skulle börja deffa.

edit: Skulle rekommendera dig att slänga in deadlifts på rygg.
Vad gäller vila så rekommenderades det väl 1,5min på de stora övningarna och 1 min på de små isolationsövningarna.

vill inte ens tänka legday på detta programmet

körde du endast 1 övning per muskelgrupp eller hur gjorde du?
ser mitt upplägg bra ut?
Citera
2015-09-05, 15:35
Medlem
Är ganska sugen att testa jag med, kan vara kul att testa nåt nytt.
Citera
2015-09-05, 15:51
Medlem
Frågan är hur länge har du tränat? Har du fått resultat?

GVT passar sig nämligen inte så bra för nybörjare utan man borde ha tränat minst 1 år och fått en bra grundfysik.
Samt att detta bör användas när man nått en platå i sin träning och har svårt att öka i vikt muskler etc

http://fitnesskolan.se/gvt-german-volume-training/
Senast redigerad av Brinkee 2015-09-05 kl. 16:17.
Citera
2015-09-05, 17:01
Medlem
C0ws avatar
Jag körde en basövning 10x10 och sen på de mindre övningarna 3x10.
t.ex. bröst/rygg:
10x10 bänkpress
10x10 deadlifts
3x10 cable crossovers (körde lutande hantelpress varannan pass)
3x10 latsdrag

Ben/mage

10x10 squats (helvete vad tufft haha )
3x10 leg curls på maskin (vetefan vad det heter på svenska) , körde utfallssteg 3x10 varannan pass
4x10 lutande situps med vikt
4x10 hanging legraise

osv

Kika in på bodybuilding.com, finns en hel del övningar som de rekommenderar för GVT.
Och verkligen, kör deadlifts när du tränar rygg. Den är bra mycket mer effektivare och tuffare än kabel-övningarna och den aktiverar flera muskler samtidigt. Latsdrag och kabelrodd kan du gärna ha som komplement, men ha deadlifts som huvud-övning.
Senast redigerad av C0w 2015-09-05 kl. 17:06.
Citera
2015-09-05, 17:16
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinkee
Frågan är hur länge har du tränat? Har du fått resultat?

GVT passar sig nämligen inte så bra för nybörjare utan man borde ha tränat minst 1 år och fått en bra grundfysik.
Samt att detta bör användas när man nått en platå i sin träning och har svårt att öka i vikt muskler etc

http://fitnesskolan.se/gvt-german-volume-training/

jag har tränat lite mer än 2 år och är ganska erfaren och gjort dom flesta felen vid detta tillfälle, jag har varit på en platå ett tag nu och sökte därför efter nytt schema för att bryta mönstret med och så hittade jag detta å tror de kommer bli skitbra
Senast redigerad av flybikes 2015-09-05 kl. 17:26.
Citera
2015-09-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
jag har tränat lite mer än 2 år och är ganska erfaren och gjort dom flesta felen vid detta tillfälle, jag har varit på en platå ett tag nu och sökte därför efter nytt schema för att bryta mönstret med och så hittade jag detta å tror de kommer bli skitbra

Ledsen men 2 år inom träning är nybörjare tex vad är dina stats?
Citera
2015-09-06, 00:26
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinkee
Ledsen men 2 år inom träning är nybörjare tex vad är dina stats?

178 cm 73 kilo

Bänk 105
mark 160
knäböj 140-150
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem