Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2015-10-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
den s.k tilläggsövningen, om jag kör 10x10 bröst. Ska tilläggsövningen vara något helt annat? 10x3 ben?

Nä.. I detta fall bröst. Kör typ 3*12 flyes, xdrag eller vad du känner för
Citera
2015-10-21, 23:10
Medlem
Som tidigare nämnt är ju vilan och tempo av yttersta vikt. Exempelvis benböj och bänkpress, kör jag tempo 3 sekunder neråt, en sekund upp, med en extra kvart nere vid bröstet. På så sätt arbetar musklerna länge, speciellt i det tyngsta läget längst nere och hypertrofin maximeras. Vilan håller jag 60 sekunder efter min klocka på mobilen!

Tufft som fan men ger otroligt bra och snabba resultat! (Y)
Citera
2015-10-22, 16:00
Medlem
Topppis avatar
vilken ryggövning är bäst att köra på GVT? som täcker större delen av ryggen om man kör en 10x10.
Citera
2015-10-23, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
vilken ryggövning är bäst att köra på GVT? som täcker större delen av ryggen om man kör en 10x10.
Chins eller stående stångrodd tycker jag
Citera
2015-10-23, 11:29
Medlem
Inget vidare program, på tok för låg intensitet och frekvens.
Citera
2015-10-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Inget vidare program, på tok för låg intensitet och frekvens.

Kan inte detta upplägg vara bra att byta till under någon månad eller så, då ens vanliga schema gett upphov till platåer.

Detta schema kan ge kroppen en chock så att säga och få dem att fortsätta växa, progressiv överbelastning i all ära men det verkar sluta funka för de flesta efter ett tag.
Citera
2015-10-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kan inte detta upplägg vara bra att byta till under någon månad eller så, då ens vanliga schema gett upphov till platåer.

Detta schema kan ge kroppen en chock så att säga och få dem att fortsätta växa, progressiv överbelastning i all ära men det verkar sluta funka för de flesta efter ett tag.

Når man en "platå" så har man inget bra program till att börja med, i ett bra program så har man någon form av periodisering, som t.ex. icke linjär, och regelbundna deloads/tid av, just för att motverka platåer.
Jag har lyft i över 8 år och jag har ännu inte stött på detta fenomen.
Och progressiv överbelastning "slutar inte att fungera", såvida man inte har ett dåligt program eller äter för lite, det tar bara längre tid och blir svårare att uppnå ju längre man lyfter, vilket är helt naturligt.
Citera
2015-10-26, 11:20
Medlem
Körde på det för några månader sedan, älskade det, även om jag bara tränat i ett år innan och statsen är väl helt ok som bäst.

Det jag däremot hade problem med var böjen - lyckades aldrig nå upp till tio sets, det var inte styrkan i sig utan något i hjärnan som gjorde att jag inte kunde ens få med mig stången. Har ni några tips?

Lite synd med tanke på att det är den jag är bäst på av basövningarna.
Citera
2015-10-26, 12:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackney
Körde på det för några månader sedan, älskade det, även om jag bara tränat i ett år innan och statsen är väl helt ok som bäst.

Det jag däremot hade problem med var böjen - lyckades aldrig nå upp till tio sets, det var inte styrkan i sig utan något i hjärnan som gjorde att jag inte kunde ens få med mig stången. Har ni några tips?

Lite synd med tanke på att det är den jag är bäst på av basövningarna.

Man måste faktiskt inte göra GVT på HELA kroppen. Jag märker själv att mina axlar/bröst växer bäst med högre intensitet, måste sets och många reps. Mina ben däremot (som jag också har som bästa muskelgrupp), där har jag kört på 5-8 reps, lång vila (5-6 minuter). Varför byta på något som fungerar? Om du lyckats bra med dina ben tidigare, fortsätt med det du gör där. Testa GVT på övriga kroppen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in