Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-09, 16:05
Medlem
Så fullkomligt underbart JÄVLA bra skrivet av Mattias Karlsson !
Citera
2015-09-09, 16:17
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag tror att det finns en politiskt taktik bakom meddelandet. Liksom....varför just nu när vi har lyxflyktingströmmar till Sverige?

För att just nu som hjärntvätten från medialt håll dragit i storväxeln så ökar även hatet mot oliktänkande och allt annat kring frågan. Om du är med alls i sociala medier så har du sett ett bra tag hur det hela har skruvats upp.

Hårdare piska mot "rasism" (vad det nu än är idag) och mera uppmaning till alla att vara "humanister" i omnämnd stormakt.

Så jag kan mycket väl tänka mig att detta har grott ett tag hos Mattias så som det har gjort hos mig. Till sist så spyr man på skiten.
Citera
2015-09-09, 16:24
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Om det även gäller inom partier som MP, Fi, V och S, så håller jag med dig till hundra procent. Om inte, så hycklar du bara. Det finns inget "gott hat".

Exakt så, detta gäller alla och inte bara SD. Endast den naivaste stackarn av dom alla tror att detta enbart kommer från höger. Jag skulle våga påstå att människor som beter sig illa finns i alla partier och i alla samhällsklasser. Se bara på sjuklövern. Undrar hur många unga vuxna som lyssnat på dessa " förebilder" och sett deras hån och utfrysning mot ett parti som inte delar deras syn på invandringsfrågan.
Samtidigt som vuxna försöker lära barn att mobbing inte är OK. De "goda" missar lätt sin egen del i striden.
Citera
2015-09-09, 16:35
Medlem
Jag hoppas att detta inte bara är tomt snack från SD utan att man lägger fram konkreta politiska förslag. Hur kan man råda bot på "kulsprute-extremismen"?

Kanske lägga fram hårdare lagar om vad som får sägas. Enklare metoder för att lagföra personer som sprider extremismen. Eventuellt också ha ett register där man ger "varningar" (vi har ju stora problem med sk. "epitet") först innan man anmäler och lagför.

Jag är trött på allt maskingevärssnackande som eldar på det extrema utan att SD tar ansvar för sina politiker.
Citera
2015-09-09, 16:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Ingen notis i slaskmedia ännu?

-Nazisten Mattias Karlsson talar ur hjärtat.
-Det är så vidrigt att man spyr. Inga rasister på våra gator säger Rosanna Dinamarca
Citera
2015-09-09, 16:44
Medlem
baggebo1s avatar
Ganska intressant om hur Karlsson ser på SD. "Mitt".

https://twitter.com/sdkarlsson/statu...16271302356992
Citera
2015-09-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Är svenska språket ditt modersmål? Hur kan du ha missat att det är vanligt inom svenskan att säga "mitt" och "min" om saker och ting man inte har juridisk äganderätt till?

"Det hände på min skola."
"Mitt tåg går nu."
"Du måste komma och besöka min stadsdel."
"Mitt gym är väldigt bra."
"Mitt fotbollslag är det bästa."
"Min förening är bättre än din."

Du verkar bara hysa ett personligt, men omotiverat, agg mot Mattias Karlsson för att han tar avstånd från alla former av extremism?

Väldigt bra inlägg av MK som tydligt visade var det nya SD står. Kan faktiskt tycka Mattias kan vara mer av en statsman än JÅ. Båda är dock väldigt skickliga. J. Sjöstedt, M. Karlsson, J. Åkesson är nog de skickligaste inom svensk politik just nu. A. Lööf har dock seglat upp senaste året.
Senast redigerad av Tiranusis 2015-09-09 kl. 17:19.
Citera
2015-09-09, 17:27
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Helspänn i SD nu, är det dags för värdegrundsamtal?
Jag förstår att SD vuxit snabbare än kostymen och lite ytterligare rensning skulle nog gynna de grå som vill ha permanenta sovplatser i riksdagen.
Mattias Karlsson skriver om att sinnesförvirrade inte ska företräda sina partier, kan man hoppas på att han inte företräder SD på någon nivå efter årsskiftet?
Citera
2015-09-09, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Direkt när en politiker svär eller ber PK-eliten dra åt helvete så tolkas det som bärsärk.

Tänk om Åkesson skulle säga "fan ta dig SVT för din objektivitet!". SD skulle bli bannlyst från studion.

Han skulle aldrig säga något så korkat, eftersom SVT klarar nog mycket , utom just objektivitet

Mattias framför sin irritation över hur Sveriges pajas regering har skött migrationen. För det är med sorg vi Svenskar idag får bevittna hur gamla människor som Löfven beter sig som en slags förvirrad tonåring. Man kan se på hans ansikte hur han kämpar förtvivlat med att orientera sig politiskt i ett eldorado myller med migranter.

Alla har flytt från 10 länder (bla. Tyskland) för att nå migranters Klondyke.

" Sverge är micket bra för mej"
(Säger de innan PUT, övr anm.)

.
Senast redigerad av spitzbergen 2015-09-09 kl. 17:36.
Citera
2015-09-09, 17:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag för min del utgår inte från vad media skriver, utan vad SD-sympatisörer skriver på FB. Varför duckar du?
Men det är ju två helt olika saker. Om SD:are skriver provokationer på nätet så är det knappast SD:s fel.

Tråkigt om man själv som SD-sympatisör skulle göra den store Mattias sur, men det är kanske oundvikligt.. Dessutom ska inte allt som skrivs här tas på 100% allvar, ibland skämtar man ju lite också.. Grov och smaklös SD-rasist-humor

Grova rasistiska utfall som f.ö. är en slags säkerhetsventil för många av oss som på daglig basis tvingas avnjuta mångkulturens baksidor; alla bor ju inte i STHLMs innerstad som den priviligerade moralisten farbror Sven
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-09-09 kl. 17:43.
Citera
2015-09-09, 17:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiranusis
Är svenska språket ditt modersmål? Hur kan du ha missat att det är vanligt inom svenskan att säga "mitt" och "min" om saker och ting man inte har juridisk äganderätt till?

"Det hände på min skola."
"Mitt tåg går nu."
"Du måste komma och besöka min stadsdel."
"Mitt gym är väldigt bra."
"Mitt fotbollslag är det bästa."
"Min förening är bättre än din."

Du verkar bara hysa ett personligt, men omotiverat, agg mot Mattias Karlsson för att han tar avstånd från alla former av extremism?

Väldigt bra inlägg av MK som tydligt visade var det nya SD står. Kan faktiskt tycka Mattias kan vara mer av en statsman än JÅ. Båda är dock väldigt skickliga. J. Sjöstedt, M. Karlsson, J. Åkesson är nog de skickligaste inom svensk politik just nu. A. Lööf har dock seglat upp senaste året.
Jag reagerade på hur han beskrev partiet som "mitt" strax efter att han förklarat vilka som inte är välkomna i partiet. Jag reagerade för att det är väldigt ovanligt att politiker uttrycker sig så och att det signalerade att det är han enväldigt som bestämmer reglerna. Ett avslöjande, freudianskt, uttalande.

"Min skola" osv använder man mer allmänt. Om någon säger "så här beter man sig inte på rasterna, i synnerhet inte på min skola", signalerar man en sorts makt över skolan. "På den här skolan bestämmer jag", typ. Inte samma sak som att säga "jag ska visa dig min skola". I det ena fallet signalerar min - "där jag hör hemma", i det andra - "där jag bestämmer". Karlssons uttalande tillhör den andra varianten.
Senast redigerad av baggebo1 2015-09-09 kl. 17:42.
Citera
2015-09-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Så du håller med MK eller har du något att tillägga i själva sakfrågan? Men att han bara hittar på, spelar på folks känslor. Menar du att han enbart försöker använda samma strategi - retorik - som etablissemanget gör för dess legitimerande - rättfärdigande - av en för Sverige skadlig politik?

Är det så man ska uppfatta ditt inlägg?

Jag menar att han just nu försöker både äta upp kakan och ha den kvar. Han vill framstå som en statsman kanske rentav som en blivande statsminister. Han måste därför ta avstånd från pöbeln på Avpixlat och Flashback, alltså skenbart och bara fram till att SD blivit Sveriges enda parti. På vägen dit behöver SD även vinna röster från anständiga människor, dem som ni hånfullt kallar PK. Han måste på Facebook reparera skadan som han åsamkat sig själv genom att bli citerad på Avpixlat. Men ni behöver inte oroa er. Mattias Karlsson är en av er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in