Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-09, 13:55
Medlem
goderian2s avatar
Han önskar att människor är mer rationella, som kan mötas halvvägs i sakfrågor. Detta är inte möjligt, för människor är inte rationella.
I alla frågor så finns det alltid 2 tydliga motpoler.
Cannabis är en dödsdrog >< cannabis är medicin och bra för dig.
Invandring är berikande och vi bör öppna våra gränser >< mångkultur är ett destruktivt inferno.

Vi måste tyvärr alltid förhålla oss till motpolerna.

Fö ett mycket insiktsfullt inlägg av Mattias. Han öppnade min hjärna litet.
Citera
2015-09-09, 14:05
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Till och med jag som sd-motståndare får hålla med om detta.

Men då gäller det ju också att omvandla ord till verkstad och se till att utesluta alla hatare och alla som uppmuntrar till våld.

Om det även gäller inom partier som MP, Fi, V och S, så håller jag med dig till hundra procent. Om inte, så hycklar du bara. Det finns inget "gott hat".
Citera
2015-09-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du har inte koll på hur det har sett ut genom åren i Sverige när det gäller invandring och flyktingdebatten. Förmodligen beror det på att du är för ung eller obildad. Läs på och återkom.

Åhnej, han drar upp "ung och obildad" kortet. Vilket ter sig något patetiskt då alla, är äldre och mer bildade än gemene (sd)are.
Citera
2015-09-09, 14:14
Bannlyst
"Fan ta de som generaliserar" säger han. Vilket parti är det som generaliserar mest?

Tycker mig läsa mellan raderna att han är trött på sitt eget part och kommer att rösta på Socialdemokraterna vid nästa val. Jag gillar Mattias Karlsson och kan se honom som nästa statsminister i en kommande vänster-regering.
Citera
2015-09-09, 14:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Jag känner inte till alla länder flyktingpolitik utantill. Men Ungern är ju ett bra exempel. De är rasister mot flyktingar.
Nej, men Danmark då? Finland? Norge? Samtliga av dessa länder har ju en betydligt stramar flyktingpolitik jämfört med Sverige. Går du till övriga länder i världen så gäller ju samma sak. Du borde informera dig lite bättre. Eller sluta snacka skit om rasism hit och dit, när du inte ens begriper vad ordet betyder.
Citera
2015-09-09, 14:21
Medlem
sueco2s avatar
Vad lustigt med all denna hastigt påkomna empati som nu dränker Sverige.
Alla jämrar sig i självspäkning men framför allt i anklagelser över andras brist på empati.

Vi har haft ökande flyktinginvandring de senaste 40 åren och mer seriös ökning sedan Balkankrigen och framåt.
Flyktingarna har tagits emot och blivit hyggligt behandlade, en del har varit missnöjda både bland svenskar och flyktingar men det har aldrig fått några större proportioner, allt har flutit på.
Under de åren har mycket empati funnits i det fördolda och naturligtvis en hel del tacksamhet tillbaka.

NU har det kommit en ny trend där skandalpressen vevat igång sin kampanj med bilder på både döda flyktingbarn och riktig massflykt med livesändningar och allt.
40 års empati som inte fått huvudrubriker i pressen är totalt bortglömd och nu är det dags för alla kändisar att visa svenska folket hur verklig empati ser ut.

Mattias Karlsson passar på att ta sina första stapplande steg ut ur hatets avgrunder och ber om syndernas förlåtelse medan man nästan kan höra hallelujakören i bakgrunden. Han har dock självbevarelsedrift nog för att skylla på att det är helt och hållet alla andras fel och att han själv bara är en oskyldig politiker.
Citera
2015-09-09, 14:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
Åhnej, han drar upp "ung och obildad" kortet. Vilket ter sig något patetiskt då alla, är äldre och mer bildade än gemene (sd)are.
Det stämde alltså?
Citera
2015-09-09, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi
Jag utgår från att Gunilla Schmidt (SD) genast utesluts. Stå med kulspruta på Öresundsbron. Närmare Breivik kan man ändå inte komma med sina referenser. Seså, ut i spenaten med dig och leta opp några riktiga nazister istället. Finns säkert några paramilitärt "inspirerade" kommandon du kan gå med i. Tillfällig sinnesförvirring är nog bara en bonus.

Länk http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21386442.ab

Varför? En vanlig SD:are ju. Men hon lär nog uteslutas ja, dessa åsikter som finns hos en stor del som arbetar inom partiet får man inte prata högt om eftersom man måste kunna lura fler att man är rumsrena nuförtiden.
Citera
2015-09-09, 15:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Nej, det är inte sensationellt. Som sagt har SD länge tagit avstånd från liknande saker. Bara för att media stup i kvarten skriver om "SD-svansens hat" på internet, så betyder det inte att SD har något med detta att göra.

Jag för min del utgår inte från vad media skriver, utan vad SD-sympatisörer skriver på FB. Varför duckar du?
Citera
2015-09-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, men Danmark då? Finland? Norge? Samtliga av dessa länder har ju en betydligt stramar flyktingpolitik jämfört med Sverige. Går du till övriga länder i världen så gäller ju samma sak. Du borde informera dig lite bättre. Eller sluta snacka skit om rasism hit och dit, när du inte ens begriper vad ordet betyder.
Eller varför är inte Japan ett exempel:

"....bestämmer sig Japan för att skärpa sina asylregler."

"Förra året sökte 5.000 personer asyl i Japan, av vilka elva fick asyl. Det kan jämföras med färska siffror från FN som pekar på att 800 000 personer söker sig till Europa i år och 2015."

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/ja...ina-asylregler
Senast redigerad av artid 2015-09-09 kl. 15:45.
Citera
2015-09-09, 15:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag för min del utgår inte från vad media skriver, utan vad SD-sympatisörer skriver på FB. Varför duckar du?

En högljudd minoritet på internet representerar alltså partiet, eller vad menar du?
Jag har redan förklarat att det är ganska självklart att den ENDA invandringskritiska partiet även kommer att dra till sig rasister, då rasister uppenbarligen inte gillar invandrare. Men det betyder ju inte att man är rasist bara för att man inte gillar invandringspolitiken. Det hoppas jag att du förstår.
Det finns idioter i världen, vad är din poäng? Som sagt är det partiet du ska analysera och inget annat, om det är partiet du ska bilda dig en uppfattning om. Du sade ju trots allt att det var uppseendeväckande att Karlsson uttalade sig såhär. Det har väl knappast något att göra med en liten klick rasister som råkar rösta på SD. Väldigt konstigt resonemang måste jag säga.
Vad duckar jag?
Citera
2015-09-09, 16:00
Medlem
Säger allt om människans intelligens när man tror att det finns olika "raser" människor . Finns bara en ras , homo sapiens. Sen om man anser att färg, nstionalitet osv är ras då kanske man ska tillbax till skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in