• 1
  • 2
2005-10-25, 20:26
Medlem
Jag har d inte provat p E, men har funderat lite ver vad som skulle hnda om man gav E till ett djur, exempelvis ens katt? Skulle den klara av det och bli helt hyperduperaktiv eller skulle den d?
Ngon mste ju ha provat? Kanske t.o.m. ngon hr p FB?
Citera
2005-10-25, 21:00
Medlem
antar att det har utfrts en del experiment med MDMA p djur, framfr allt p mss, men jag har inga kllor s jag vet inte.
Citera
2005-10-25, 21:06
Medlem
TomiXs avatar
Eftersom råttor/möss brukar användas som försöksdjur på olika substanser kan jag tänka mig att även katter kan användas till detta, för jag kan inte tänka mig att du ger det till din katt för att den ska ha kul?

Om någon skulle provat på detta hoppas jag för allt i världen att denne ger en liten dos, kan tänka mig att en stark E är tillräckligt för att döda ett litet djur.
Citera
2005-10-25, 21:42
Medlem
Alprazolams avatar
man fr helt enkelt gen ett par E till en Ko!
Tnk er synen!
Citera
2005-10-26, 16:16
Medlem
jumpcuts avatar
Polarens katt stal en koffeintablett som lg p bordet och blev tokspeedad och helt galen i nrmare tv timmar..
Citera
2005-10-26, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Polarens katt stal en koffeintablett som lg p bordet och blev tokspeedad och helt galen i nrmare tv timmar..

Anmlde ni stlden ?
Citera
2005-10-26, 17:09
Medlem
NightDrifters avatar
"Administration of MDMA to dogs and monkeys also produces a spectrum of signs
characteristic of sympathomimetic stimulation including mydriasis, salivation, piloerection and hyperthermia (Hardman et al., 1973; Frith et al., 1987)."

"In high doses, MDMA may cause convulsions in rats, dogs and monkeys (Hardman et al., 1973; Frith et al., 1987; Gordon et al., 1991). Routine necropsy of dogs treated orally with MDMA (15 mg/kg) for 28 days revealed testicular atrophy and prostatic hypertrophy (Frith et al., 1987). The LD50 of MDMA in mice has been estimated between 80-115 mglkg (Hardman et al.., 1973; Davis, Hatourn & Waters, 1987) and is enhanced upon aggregation, characteristic of amphetamine-like compounds (Davis et al., 1987)"

hmtat frn:
http://www.drugtext.org/library/rese...19/default.htm
Citera
2005-10-26, 17:12
Moderator
impieteers avatar
Om någon får för sig att planera lute djurplågeri, så tänk i alla fall på hur lite en katt (och de flesta andra husdjur också för den delen) väger. Ett par kilo mot era 70, 80, eller 90 eller vad det kan vara.
Citera
2005-10-26, 17:27
Medlem
DrDoktors avatar
Om du nu prompt ska frgylla tillvaron fr din katt, tycker jag att du ska kpa en burk sardiner, lite pinnar o en rulle bomullstrd. Bygg en mobil ( i den bemrkelse ordet hade innan 1982 ) och hng upp sardinerna i den, hng din sardinmobil i lagom hjd fr att katten ska n den om den hoppar lite. se till att katten inte fr i sig snret.

En kan du nog hitta bttre avsttning fr, ska du se.
Citera
2005-10-26, 18:04
Medlem
speedracers avatar
aldrig i livet att jag hade unnat mitt husdjur ett par fina E.
Citera
2005-10-26, 21:11
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoktor
Om du nu prompt ska frgylla tillvaron fr din katt, tycker jag att du ska kpa en burk sardiner, lite pinnar o en rulle bomullstrd. Bygg en mobil ( i den bemrkelse ordet hade innan 1982 ) och hng upp sardinerna i den, hng din sardinmobil i lagom hjd fr att katten ska n den om den hoppar lite. se till att katten inte fr i sig snret.

En kan du nog hitta bttre avsttning fr, ska du se.

Finfin id, den ska provas!
Citera
2005-10-26, 21:14
Medlem
TomiXs avatar
Det enda mitt husdjur hade behvt var benzo eller starka opiater d denne behver bli lugn, den har skerligen ADHD eller ngonting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in