Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dub1Down
Nej det ser inte ut som gyno, du ser heller inte ut att ha speciellt mycket fettmassa kring bröstet överhuvudtaget.

Alltså det svarta mellan bröstet är brösthåret så du kan ju se hur brösten är formade..... Så vet inte hur jag ska resonera kring det riktigt..
Citera
2015-09-10, 23:23
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Alltså det svarta mellan bröstet är brösthåret så du kan ju se hur brösten är formade..... Så vet inte hur jag ska resonera kring det riktigt..

Tycker inte det ser farligt ut alls. Tycker t.o.m. att du har en bättre grund än många. Kör cardio, se till att äta lite mindre än normalt, ignorera lchf-extremisterna, få god sömn. Om du inte kan äta frukost så ät ett lite större mål när du känner att du kan äta, och kalla det frukost. Nötter är bra som någon skrev i viss mån, men är lätt att överäta på dem också, men bra som snacks Brukar själv äta kvarg med fun light som mellanmål, bönsallad är gott, egentligen blir det mesta väldigt gott efter några dagar på diet Minns en gång när jag satt på jobbet och längtade till att få äta potatis till min lunch.. sorgligt.
Citera
2015-09-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Tycker inte det ser farligt ut alls. Tycker t.o.m. att du har en bättre grund än många. Kör cardio, se till att äta lite mindre än normalt, ignorera lchf-extremisterna, få god sömn. Om du inte kan äta frukost så ät ett lite större mål när du känner att du kan äta, och kalla det frukost. Nötter är bra som någon skrev i viss mån, men är lätt att överäta på dem också, men bra som snacks Brukar själv äta kvarg med fun light som mellanmål, bönsallad är gott, egentligen blir det mesta väldigt gott efter några dagar på diet Minns en gång när jag satt på jobbet och längtade till att få äta potatis till min lunch.. sorgligt.

Tack stor lättnad. Uppskattar all svar från er alla som sagt!

Kvarg läser jag fan överallt att folk käkar! Men det är väl bara bra för dom som gymmar stenhårt för att bygga muskler, vilket jag också kommer efter jag förlorat kropsfettet, men är det även bra o käka för mig för o förlora pattarna? Eller är det motsatt effekt? Vart köper man de ens, finns de på typ ICA/Willys? Hahaha, helt rookie. Ber om ursäkt.
Citera
2015-09-10, 23:43
Bannlyst
Chipstuttar? Haha no way.
Du är lyckligt lottad för att vara helt ärlig och kan nu fokusera mer på en "Njutlig" viktnedgång än en "Auschwitz" sådan.
Ta det som en hobby och låt tiden flöda, i min mening så gör ens desperata sida bara att kroppen blir uppstressad och du går upp istället.

Ta en frukt och tillsätt grönsaker men gör aldrig det till "Huvudsaken" i dina måltider, bara lägg till det som om det vore dressing.
Citera
2015-09-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Chipstuttar? Haha no way.
Du är lyckligt lottad för att vara helt ärlig och kan nu fokusera mer på en "Njutlig" viktnedgång än en "Auschwitz" sådan.
Ta det som en hobby och låt tiden flöda, i min mening så gör ens desperata sida bara att kroppen blir uppstressad och du går upp istället.

Ta en frukt och tillsätt grönsaker men gör aldrig det till "Huvudsaken" i dina måltider, bara lägg till det som om det vore dressing.

Haha grym! Men dressing o dressing.. Vad ska jag laga till grönsakerna? Kan ju verkligen inte laga kyckling.... Vore nice om man kunde käka nudlar dock... Ända jag kan laga haha.. Jag borde skämmas jag vet men faaaan...
Citera
2015-09-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Hej!
Jag har full förståelse för att du kanske inte vet hur man lagar mat, eller hur man lagar kyckling.
Jag respekterar också att du inte vill gå till gym,
men då måste jag påpeka att viktnedgången kommer gå långsammare utan gym. Men om du inte har någon stress eller en deadline så skall du inte behöva gymmet för att gå ned och tappa tuttarna.

Så vad skall du äta?

Frukost. Vakna, gå till skolan, vänta 2 timmar och ät ett äpple.

Protein. Ät bönor. Bönor på burk är billigt och smakar faktiskt inte dåligt. Gillar du inte bönor så får du äta nötter. Cashewnötter, paranötter, mandlar, you name it.

Grönsaker då?

Ät grönsaker som innehåller mycket fiber. Broccoli, zucchini, gurka, palsternacka, aubergine, blomkål, morötter, tomater...etc.

Sedan är saken den att du kan göra hur många situps som helst men du lär inte få platt mage för det. You just can't spot reduce! Så mitt tips till dig är att fokusera på cardio för att gå ned i vikt, minska fett. Därefter så kan du köra styrketräning, HIT och på så sätt se resultatet med mindre fettprocent.

Lycka till! Skicka ett meddelande om du har frågor!

Det här, typ.

Sen låter 60kg på 170 cm snarast som smal kroppsbyggnad. Om du inte verkligen är "smalfet" så tror jag du nojar onödigt över utseendet. Strunta i det och satsa istället på att bli bra på en idrott, eller på en tid på milen, 1RM i marklyft eller vad du nu vill göra. Då får du med tiden en snygg kropp på köpet, och mår bättre under tiden.
Citera
2015-09-11, 00:15
Bannlyst
Citat:
Haha grym! Men dressing o dressing.. Vad ska jag laga till grönsakerna? Kan ju verkligen inte laga kyckling.... Vore nice om man kunde käka nudlar dock... Ända jag kan laga haha.. Jag borde skämmas jag vet men faaaan...
Varför just kyckling?
Losade 50 igenom att äta glass i stort sett varje dag under sommaren, givetvis inte därför, men ändå att det funkade.

Grönsaker är bra då du kan lägga till det i precis vad du vill.
Du kan även ta till metoden som jag använde med att skippa så mycket kolhydrater som bara möjligt.
Hoppa pasta, potatis (och även då nudlar) och ät bara allt det andra.
Detta funkade/funkar för mig när det skulle/ska gå snabbt.

Saken är den dock att det mesta kan du gå ner i vikt av, finns inga speciella heliga ingredienser till en bra kropp.
Håll rutin på ditt ätande till exakta klockslag med minst en frukt och kom ihåg att aldrig göra det till ett måste.

Vill du bryta för något gott någon dag, gör då det.
Men anpassa dina andra rätter just den dagen så att det finns utrymme i magen för nudlar, chips (Inga chipstuttar om kontrollen finns) eller vad det nu är du vill unna.
Ingen mening med att plågas och du vinner verkligen inte mer på det under lång sikt.
Citera
2015-09-11, 07:50
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Grabbar börjar bli skraj för gyno skiten jag läser om, inte fan kan det va de? https://i.gyazo.com/c488a39e5adb7514...6e3408ea9a.png

Sorry för kanske dålig bild/vinkel men är väl bäst o ta kort från den sidan...

haha fan vilken ängslig nolla du måste vara ifall du skapar en tråd över det där arma bröstet. om jag var du skulle jag snarare noja över att du ser ut som en femårig pojke - du är ju för fan platt som en planka, utan tillstymmelse till muskulatur
Citera
2015-09-11, 08:32
Bannlyst
Ät mindre och gör några armhävningar om dagen så ser du mer välmående ut än någon sopa som slänger bort flera tusen på gym och piller.
Citera
2015-09-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkuken
Ät mindre och gör några armhävningar om dagen så ser du mer välmående ut än någon sopa som slänger bort flera tusen på gym och piller.

Har du lust att utveckla?
Citera
2015-09-11, 08:43
Medlem
slush-puppies avatar
Jag fixade mycket av mitt löshäng bara genom en sådan enkel sak som att byta ut frukosten mot två hårdkokta ägg. Du kommer att stå dig bra mycket längre på två ägg än med mackor mm.
Citera
2015-09-11, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Har du lust att utveckla?
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto