Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-13, 16:35
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
BRA! Mer sånt här, jag vill verkligen att folk ska känna av följderna av att rösta anti-svenskt. Ut med alla jävla studenter på gatan, pensionärerna också!
Tyvärr så är det det enda sättet. Men folk börjar tröttna. SD pendlar i de senaste undersökningarna på ca 23% (ge och ta 3 procentenheter).

Det ironiska med det hela är att studenterna som skickas ut är med och betalar för sin egen vräkning (via momsen och ev skatt om de arbetar vid sidan av). Hurra för solidaritet!

Kan tänka mig att viljan att betala skatt minskar pga den här röran.
Citera
2015-09-13, 16:44
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Om Sverige fortsätter ta in s.k. ensamkommande flyktingar som nu sker är detta bara början på en bostadsskris utan like. Svenska ungdomar kan glömma att de får bostad utan får vackert bo hemma i betydligt längre utsträckning än nu. Bostadssektorn kommer förmodligen bli akilleshälen för dagens flyktingmottagning.

Vi har en värdelös bostadsminister som inte klara av att gör någonting rätt heller. Priserna pressa upp bostäder till fantasibelopp och det få fastigheter som kan bli studentbostäder väljer man istället att ta emot lyxflyktingar i istället.

Ensamma kommande barn är oftast "vuxna" män, därav kan de lika bra bo i tält som i en fastighet.
Citera
2015-09-13, 16:46
Medlem
mandelbiskviers avatar
Även i Umeå sker detta, studenterna har 48h uppsägningstid utifall att flyktingar skulle komma och behöva tak över huvudet.

källa http://www.vk.se/1519885/studenter-f...e-pa-umebygden

Citat " Men lokalerna är inredda för att fungera som flyktingboende och den dag Migrationsverket vill nyttja lokalerna har studenterna 48 timmar på sig att flytta. "
Citera
2015-09-13, 16:48
Det Studenbo /Hyresbostäder gör i Norrköping idag är i princip en förnyelse av sina studentbostäder.

Man stängde ner studentboendet Bollen ( http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...-11028581.aspx ) och skulle riva det, men det blev asylboende istället. I samma veva har man uppfört Klockan. Lite färre bostäder och högre hyror blev resultatet dock. Men ingen vill bo på Bollen. Många utbytesstudenter bodde där och därför luktade det ofta Curry i korridorerna. När det inte luktade curry så luktade det avlopp.

Nu har man sagt upp Fenix och man håller på att bygga ut Dalkarlens studentboende. ( http://www.hyresbostader.se/HSO/Area...c-8471ca808667 ) Det är dock konstigt att man valt att säga upp Fenix ett år innan de nya bostäderna på Dalkarlen ska vara färdiga.

Totalt sett hamnar Studentbo på ca -50 lägenheter, men jag tror inte att Bollen varit fullt särskilt många dagar de senaste åren.

Med det sagt. Det är rätt dålig stil av Bernhard Lebourne att inte officiellt säga upp lägenheterna utan istället försöka mota bort sina hyresgäster på det här sättet. Att förbjuda studenterna att använda köket torde bryta mot hyreskontraktet till och med. Det är inte positivt för någon att studenter ställs mot flyktingar.
Citera
2015-09-13, 16:55
Medlem
IQ130s avatar
Den konstigare delen av detta är att värden formulerat ett brev där det står att tjejen inte får använda köket på grund av säkerheten. Hur ska Moa tolka detta? Är hon ett hot med de ensamkommande barnen? Är de ett hot mot henne? Har värden förutfattade meningar, går det inte att släppa in en ensam tjej till dessa okända pojkar? Den här delen av brevet vill jag gärna läsa noggrannare. Lägga ut brevet som pdf här?

Studenterna får lära sig den hårda vägen att fastighetsägare vill kapitalmaximera. Staten bräcker studenter med flyktingar. Ärligt talat är det för djävligt hur staten resonerat när deras goda vilja får effekter som inte är okej. Det är många som kastas ut från sina hem, och det är alltid de som inte har råd att köpa eget. Studenter och fattiga. Vi kommer att få se mer av detta. Fattiga och flyktingar gör inget fel, men statens lättsamma inställning gör att några betalar med sitt hem, sänkt lön och andra bieffekter för att vara "solidariska". Rika berörs inte.
Senast redigerad av IQ130 2015-09-13 kl. 16:58.
Citera
2015-09-13, 16:55
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Även i Umeå sker detta, studenterna har 48h uppsägningstid utifall att flyktingar skulle komma och behöva tak över huvudet.

källa http://www.vk.se/1519885/studenter-f...e-pa-umebygden

Citat " Men lokalerna är inredda för att fungera som flyktingboende och den dag Migrationsverket vill nyttja lokalerna har studenterna 48 timmar på sig att flytta. "

I just Ume är det bara av godo, och vi får hoppas att kommunen å det snaraste åläggs att ta emot en större ansamling av "bajn". Dom som får flytta ut är näst intill utan undantag F!- och Mp-sympatiserande haschrökare, så det är bara trevligt. Ett möte mellan människor och en chans att få visa på sann solidaritet.
Citera
2015-09-13, 16:58
Bannlyst
Vart ska studenterna bo då?
Citera
2015-09-13, 17:01
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
På gatan såklart.
Citera
2015-09-13, 17:01
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt

Tält intill EU-migranter/markockupanter? Att följa regler och lagar är passé i Sverige. Den som springer från kontroller och regelverk vinner. Om de helt säger upp sin bakgrund och återinträder som blanka papper har Sverige en helt ny fernissa. Det är lite som en gigantisk rekrytering. Arbetsgivaren (Sverige) hoppas på underverk, man chansar, uppskattar den okända vinstens njutning. En liten del handlar om solidaritet, men den största om beräkning. Sverige sysslar med investment, just nu betalar alla sin del, och de som inte kravlat tillräckligt högt i samhällspyramiden betalar lite mer.
Citera
2015-09-13, 17:03
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
BRA! Mer sånt här, jag vill verkligen att folk ska känna av följderna av att rösta anti-svenskt. Ut med alla jävla studenter på gatan, pensionärerna också!

Håller med men dessvärre finns risken att sånt här drabbar även de som röstar på SD.

Får fan en klump i magen, jag är hyresgäst och nu känns det som om risken finns att mitt kontrakt sägs upp - med en påhittad anledning, ingenting förvånar mig längre - så att den kan hyras ut till Migrationsverket istället.

Jag har röstat SD sedan 2010 men det hjälper ju föga i ovanstående scenario.
Citera
2015-09-13, 17:04
Medlem
Det här är så tydligt för var och en av svenskarna att SE att det här inte handlar om någon jävla integration. Det här är ett folkutbyte, förstå det någon gång snälla nån!! Om det hade handlat om "integration" så hade man ju kunna inhysa ett par asylsökare i en grupp av 30-40 svenskar. Men det är ju inte det man vill. Man vill byta ut!
För övrigt kan jag säga att integration kan funka på individnivå i för vissa personer. MEN, när vi har dessa enorma massor som kommer nu är integration livsfarlig! Så fort någon politiker eller journalist nämner det ordet ska ni vara jävligt vaksamma. Med dessa massor betyder integration VÅRT FOLKS DÖD. Om de nu är här i sådana mängder som nu så är segregation de enda vi måste ha. Snälla förstå det och jobba för det kära svenskar!
Citera
2015-09-13, 17:06
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Håller med men dessvärre finns risken att sånt här drabbar även de som röstar på SD.

Får fan en klump i magen, jag är hyresgäst och nu känns det som om risken finns att mitt kontrakt sägs upp - med en påhittad anledning, ingenting förvånar mig längre - så att den kan hyras ut till Migrationsverket istället.

Jag har röstat SD sedan 2010 men det hjälper ju föga i ovanstående scenario.

Alla som bor i mindre kommuner hos små privatvärdar kan räkna med att studenternas öde inte kommer att vara något ovanligt de kommande åren. Det finns inte bostäder till alla. Om vi skulle börja bygga flyktingläger i stället för att kasta ut studenter skulle vi inte framträda som drömlandet för flyktingarna som av lätt begripliga skäl fick nog av flyktinglägren i Turkiet.
Senast redigerad av IQ130 2015-09-13 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in