2015-09-17, 23:09
Medlem
-Mystics avatar
Det stora problemet för mig var helt enkelt att Danmarks liberala företrädare lät bra mycket mer konservativa än SD's Paula Bieler... Visst så var en framgång för SD, men det berodde inte på henne, utan på våra helt sinnessjuka företrädare.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Det här var komik på hög nivå. Måste titta om det här imorgon då jag missade en bit i början.
Men Arnstad som går full Arnstad och tittar upp i taket när meningsmotståndarna pratar, räcker upp sitt pekfinger för att få en syl i vädret, kallar hans meningsmotståndare för rasister eller ha ett rasistiskt alternativt islamofobisk tänk.
Sjöstedt som står bredvid Arnstad och bokstavligen skäms över idioten.
Per Svensson på Sydsvenskan som mer eller mindre sa att det var bra att de goda makterna får komma till tals men att inte de onda får göra det.

Södertäljes kommunchef eller styrelseordförande eller vilken tjänst hon nu än har som säger att Sverige ska vara ett öppet land, allt är frid och fröjd och liknande floskler. Vi pratar om Södertälje här, i folkmun även kallat för Blattetälje då man sällan ser en svensk om man går på gatorna där.
Och när man har en dansk politiker som står mer till vänster på deras skala som låter lite grann som en valfri SD politiker, ja, då vet man att debattklimatet här i Sverige suger.

Underhållande debatt och Sverige förlorade stort.
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-17 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Södertäljekärringen står och storljuger. Hon har tidigare stått i olika program och sagt att Södertälje inte kan ta emot fler.

.

Ja det stämmer, hon stod och grät ut i aktuellt eller vad det var, pengarna och resurserna räckte inte.
Citera
Medlem
pingvinens avatar
Arnstad KAN vara den mest felknullade varelse som någonsin gått i ett par skor. När jag hör och ser honom i samma studio som resonerande danskar så är det väldigt nära till blodstörtning.

Vidare så var det kul att redaktören för Sydsvenskan säger att det "som är sant och relevant" ska berättas om. Sant är ju ofta lätt att avgöra (on/off) medan han tar sig rätten att bestämma vad som är relevant (hör till saken) eller inte. Jävla översittare.
Citera
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Herregud vilken debatt!

Allt dom Svenska politikerna gjorde var att säga samma gamla visa om och om igen och försökte vinna sympati genom att måla bilder i huvudet på motståndarna t.ex "Vad ska du göra om en pappa som bär på sin dotter knackar på din dörr?".

Att dom sedan står och kallar Danmark för rasister i en TV-debatt är ju så absurt och dumt att det förbluffar.

Svensk media kanske inte belyser debatten värst mycket, men Dansk media lär ju nappa på det fetmarkerade.

Helt ofattbart hur naiva människor det finns i Sverige.
Citera
2015-09-17, 23:10
Medlem
greta75s avatar
Var det bara jag som älskade debatten. Det var en riktigt rapp och pigg produktion som kändes väldigt uppfriskande. Jag är verkligen imponerad.

Tom SD tjejen skötte sig.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
HAr de skeppat över en Stenabåt Göterborgspublik?

Sannolikt är det dansk publik, med tanke på att det spelas in i Danmark.

Javisst, men varför skulle det var omöjligt för SVT att som motvikt mot märkliga danskar få med representanter för "vanligt folk" från Göteborg, dvs kommunister, syndikalister, AFA-ister, feminister och HBTQ-ister?
Citera
Medlem
buttnutters avatar
Det här behövdes verkligen. Att svensken får se skillnaderna mellan Sverige och Danmark på bästa sändningstid och börja fundera på vad fan vi håller på med egentligen...

Trodde inte jag skulle behöva säga detta, men... Tack Henrik Arnstad för hjälpen, för att du skämde ut Sverige inför miljoner (?) tittare. Det behövdes verkligen för att väcka svensken, och jag är inte det minsta sarkastisk.
Citera
Medlem
DannyButtermans avatar
Det kändes tyvärr som att Paula Bieler missade öppet mål. Hon borde gått hårdare åt svenska galenskapen. Det första hon skulle ha gjort var att be om ursäkt för de svenska politikerna/debattörerna och förklarat för Danmark att svenskarna inte har förtroende för varken deras politiker eller medier. Det hade vunnit många svenska väljare då man det faktiskt var en pinsam överkörning. Många i tv-sofforna tänkte nog att "herregud... den där pinsamme Arnstad står alltså där och representerar MIG och mitt land?".

Sen attackera signalpolitiken lite tydligare. Vägra kalla dem som passerat 6-7 fredliga länder i sin resa till Sverige för flyktingar. Flyr man från krig är man flykting. Drar man från ett land som erbjuder trygghet från kriget för ett annat pga. bättre välfärd och bidrag är man inget annat än en migrant. Vidare skulle hon ha skuldbelagt Sverige och Tyskland för katastrofen, vilket nån dansk gjorde.

Mår faktiskt inge bra efter den här debatten. Visst, vi kan sänka invandringen med 90 %, försöka rädda välfärden osv. Men Sverige behöver ett rejält stålbad då det verkliga hotet kommer inifrån. Journalister och politiker måste ställas till svars för vad de har gjort och deras lögner, annars finns ingen rättvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
De enda som gjorde bra ifrån sig förutom SD var folkpartisten som faktiskt vill att invandrare ska anpassa sig och ser problemen i invandringen.

Fast hans syfte vara snarare bara att snacka om lönedumpning och avveckla LAS för att "öppna upp arbetsmarknaden"
Citera
2015-09-17, 23:11
Medlem
Tubleross avatar
Man måste ju bara älska SVT!

Hela debatten var liksom upplagd så att SD skulle öka 20%! Inte ens vänsterkillen från Danmark hållde ju med Sveriges PK-politiker.
Citera
2015-09-17, 23:11
Medlem
Calogeros avatar
Jag är tagen över hur enorma skillnader det är mellan det danska debattklimatet och det svenska. Oavsett vad man har för åsikter är det danska sättet s enormt mycket sundare. Man låter motståndaren prata till punkt, man lyssnar, man iakttar. Man debatterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in