Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2015-09-28, 14:12
Medlem
Keonels avatar
Hej Flashback-anvndare, tnkte hrmed bidra med en tripprapport betrffande meskalin i kombination med lustgas. Hoppas att den kommer vara till nytta om/nr ni sjlva tnkt frska er p det hr.

Namn: eh... jk
Kn: Man
lder: 26
Vikt: ~ 74 kg
Tidigare erfarenheter: Cannabis, amfetamin, benzo, extacy/MDMA

Tillsammans med en god vn bestmde vi oss fr att dedikera en hel dag och natt till detta ndaml. Jag tnkte inte g in alltfr mycket p detalj vad sjlva beredningen av kaktusjuicen betrffar. Men sju sm, och tv halvstora kaktusar av sorten "Trichocereus pachanoi" och trichocereus peruvianus hade skurits i mindre bitar, blivit pur/bostongurka i blender fr att drefter tillsammans med lite tillsatser kokas, filtreras, kokas igen "and so forth" tills dess att elixiret s smningom kunde tappas upp i varsin kopp.

18:05: drycken hade svalnat och var redo fr konsumtion. Som de flesta hr frmodligen redan knner till s r smaken horribel, minst sagt, otroligt bitter, besk och strv, varfr man behver sklja ner det med ngonting gott och uppfriskande. Jag sjlv hllde i mig allt p en gng och drack sedan lemonad med is i fr att neutralisera smaklkarna ngot.

Hur som helst, vi satt sedan och invntade effekterna. Vi hjde garden mot det knda illamendet som ger rum under tiden genom att ta postafen och tugga tuggummi mot ksjuka/illamende. Vi bda klarade oss utan att behva krkas. Men illamende blev man definitivt, det gr ej att frneka.

19:00: Ungefr en timma senare brjade man knna av lite grann, men det var inte i nrheten av vad som hnder sen. Vi bestmde oss vid det hr laget fr att blsa upp varsinn ballong med lustgas och andas in detta. Och nu kra vnner, hnder det grejer.

Rymdraketen skts upp och hr tog jag farvl av jorden p ngra timmar. Jag kan tnka mig att lustgasen katalyserade sjlva meskalinruset. Fr hr frvrngdes tid och rum, och det gick inte att landa efter det, som man brukar gra efter ngra sekunder. Ljudfrvrningarna var kvar resten av natten och tiden tappade betydelse. Hallucinationer brjade trda i kraft och hll i sig lngt in p dagen efter.

~19:30 - 06:00: Det r svrt att ange tider eftersom den var ovsentlig. En annan realm brjade gestalta sig. Frgerna blev extremt intensiva och jag sg till och med geometriska figurer med hela frgspektrumet i sig. Saker och ting pulserade och utstrlade frger och ljud. Vi lyssnade stundtals p musik och denna manifesterade sig bde i ljud och visuellt. Dvs, frger och objekt pulserade i takt med musiken. Det hela kan nog frklaras som synestesi ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi ). Jag kmpade stundtals mot "the purge", dvs det karaktristiska illamendet som ger rum. Det kom i vgor, men jag tog mig frbi det hela natten.

Jag blev vldigt uppt av meskalinet vilket jag inte frvntade mig. Det pminde om ett MDMA-rus. Pupillerna var s extremt stora att man knappt hade ngon iris. S fort jag reste mig upp s knde jag mig viktls och som om jag svvade fram i rummet. Trots att detta var under kvllen s var ljuset som mitt p dagen dr inne med persiennerna nerdragna och med endast ngra golvlampor som belysning. Jag tror inte att jag hade problem med motoriken, i alla fall inte med att exempelvis g p dass, eller hmta ngot att dricka.

Jag fick s smningom svrt att kommunicera, och att absorbera det som sades. Vi kollade/lyssnade p diverse youtube-klipp men det var svrt att ta till sig det man sg/hrde. Jag tyckte det var jobbigt fr att jag knde mig stundtals asocial och svrt att konversera med, men det var enl. min vn inte ett problem alls.

P tal om min vn kan jag tillgga att hans huvud pulserade och att det vxte pls p honom s fort jag tittade p honom. Det var inget obehagligt fr att jag frstod att drogen skapade alla dessa bilder. Det gller verkligen ett inte tappa fattningen. Det hnde titt som ttt att jag fll ner i spiraler dr min verklighetsuppfattning altererades p ett ganska obekvmt stt, men lyckades s smningom greppa tag om var sjutton jag befann mig. Det var viktigt att kolla p klockan emellant fr att erinra sig om att man befann sig i verkligheten. Under hela peaken befann jag mig i ett drmskt tillstnd. Ett andligt och spirituellt sdant fr att lta klychig. Man fick en knsla av att saker och ting kommunicerade med en, att de utbytte energi med en. Fraktaler och pulserande geometriska, frgglada objekt trdde i kraft och dessa var sammankopplade med en sjlv. Dessutom sg jag ideligen gon som ppnades och stngdes i mitt pereferi, aldrig rakt framfr mig, dvs. jag kunde inte fokusera p dom. Det hela r mycket svrt att frklara, men kan sga att jag aldrig hallucinerat s pass mycket tidigare, trodde verkligen inte att det var s starkt.

Morgonen brjade nrma sig och vi bda var fortfarande pverkade. Jag var i alla fall fortfarande ptagligt pverkad och hallucinerade kraftigt. Jag ville sova men det gick inte, jag la mig i alla mjliga stllningar men ingen ville funka. Jag upplevde starka CEVS varje gng jag blundade, och jag var fortfarande "speedad".

07:00 och framt: Solen brjade g upp. Vi bestmde oss s smningom fr att frska f i oss lite frukost, vilket var svrt d aptiten inte var ngot vidare. Det slutade med att vi t frukt och glass, samt drack te till detta. Det kndes bra fr att jag hade haft rtt ont i magen under natten, troligen p grund av dligt nringsintag under dagen innan samt att man druckit kaktus-essens.

En stund senare, kanske runt nio-tiden bestmde jag mig fr att bege mig hemt. Det var gngavstnd och gick bra. Det var fortfarade snurrigt och jag hade fortfarande ganska ptagliga ljudfrvrngningar. Det visuella hade dock avtagit ganska bra.

Vl hemma s t jag lite, borstade tnderna och duschade, kan tillgga att det var en av de sknaste duscharna jag tagit. Timmarna gick och effekterna avtog mer och mer, brjade knna igen mig sjlv. Vi bestmde oss fr att senare p dagen g och g lite grann, den promenaden avslutade detta lnga rus. Eftert hade jag landat och det kndes sknt. Klockan var nu ~15:00

Summa sumarum: Meskalinet var mycket starkare n vad jag trodde, och jag kommer definitivt att respektera denna drog mycket mer framver, det r verkligen inget man "flummar" med.

Enligt mig r "setting" mycket viktigt: man skall vara p en trygg plats med ngon man knner sig trygg med. Jag anser att man br vara minst tv stycken, man behver nog inte ndvndigtvis ha en "sitter" men det r nog bst att inte vara ensam. Tycker att man borde ta ngorlunda bra timmarna innan vilket jag inte gjorde. Detta fr att undvika exempelvis magvrk, fr den kan bli ptaglig under sjlva ruset.

En annan viktig sak r att ha p sig mjuka klder, absolut inget tsittande som jeans och skrp, utan grna goa mjukisbyxor och en komfortabel trja som inte sticks eller sitter t. Jag sjlv gjorde misstaget att p mig jeans med skrp vilket var en plga, det slutade med att jag fick knppa upp byxorna.

Jag skulle nog avrda frn att boffa lustgas tillsammans med meskalin. Jag tyckte det blev alldeles fr starkt och som sagt landade jag inte riktigt efter lustgasruset, vet ej om meskalinet frstrkte effekterna eller vice versa. Men det kraftigaste ruset trdde i kraft i samband med boffandet och jag vet inte riktigt om meskalinet i sig hade kunnat framkalla det rus jag upplevde.

Hoppas att mitt inlgg gett er en liten insikt i hur en sdan hr tripp kan te sig. Lmna grna feedback

Far vl
Citera
2015-09-28, 15:51
Medlem
Schysst rapport, vlskriven.
Prova lgga den under "tripp och rusrapporter" nsta gng.
Citera
2015-10-02, 22:03
Medlem
Keonels avatar
Ofc, ny p flashback och vart ivrig med att frfatta rapportern.. will do next time
Citera
2015-10-03, 00:24
Medlem
expandingminds avatar
Mycket intressant lsning

Hade du sjlv odlat kaktusarna?

De "tv halvstora kaktusarna",
Hur stora uppskattar du dessa till i cm?

Tack!
Citera
2015-10-08, 18:00
Medlem
BigFatCones avatar
Hallucinogener --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2015-10-12, 00:43
Medlem
Tack fr en bra tripprapport! 4/5
Det enda jag personligen nskar r att den kunde varit lngre och mer ingende!
Fortstt grna skriv om tripparna terkommer
Citera
2015-10-13, 11:58
Medlem
Keonels avatar
Kan inte riktigt svara p hur stora dom var exakt d min vn sktte den delen, tror att dom hade vuxit kanske tv r i alla fall. Sg ngra som var avskurna, de hade vl en "diameter" p kanske 3-4 cm

Var mycket svrare att skriva tripprapport n vad jag trodde :P skall skriva fler nr det r dags igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in