Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2015-09-29, 19:32
Medlem
Dos: 30 + 20 st.
Tidigare erfarenheter: cannabis, alkohol, ecstasy.
Ålder: 20.
Vikt: 60 stabila kilogram.
Längd: 175 cm.

Mitt mål med trippen var att försöka uppnå någon slags inre fred, att förstå mig själv och hur jag fungerar, då mitt liv precis börjat ta en ny vändning mot det lite sämre hållet.
Ville nå den spirituella världen och hoppades på någon sorts vägledning i livet. Vi tar det från början.

Hade suttit och läst på ganska mycket om just psykedeliska svampar och jag bestämde mig för att det kanske var något för mig, med tanke på vart jag står i livet och att jag bara trampar vatten utan att komma någon vart.

Hösten kom, och efter många försök till att hitta de omtalade svamparna, så sa jag till mig själv: detta är sista gången jag letar, hittar jag inget nu så är det inte meant to be.
Åkte iväg med bilen till en kohage ungefär 20 min bort. Detta var ungefär kl 22 på kvällen så det var rätt mörkt. Hade med mig en väldigt stark ficklampa till hjälp. Plus att den enorma fullmånen som satt mitt på himmelen gjorde så att det inte var sådär kolmörkt som det brukar vara vid den tiden. Parkerar bilen en bit bort eftersom att kohagen ligger i ett naturreservat som är avstängd för bilar. Hagen låg 5 min promenad bort, och väl framme vid hagen så hinner jag ta 2 steg från stängslet innan jag ser 3 st stora fina toppisar. Ser det som ett tecken att något eller någon vill att jag ska utforska den spirituella världen. Går runt i hagen kanske en timme och hittar runt 100 st toppisar.
In i bilen igen och kör hemåt.

Väl hemma tar jag 30 st och sköljer och rensar från diverse gräs och insekter. Sedan klipper jag isär allt till små bitar, stoppar in i munnen och sköljer ned med Cola. Någon hulkning senare så låg dem i magen.
Går ut, röker kanske 3-4 cigg inomloppet av 20 min för jag var så spänd. Efter en 50 min har det fortfarande inte gett någon effekt, så jag går in och tar 20 st till.

Sätter mig framför datorn för att kolla på paradise hotel medan jag inväntar ännu effekt. Bokstäverna på mitt grönt lysande tangentbord flöt omkring lite lustigt och jag fnissar till.
Härifrån börjar saker bli intressant. När de pratar i programmet så rör sig munnarna helt fel om man jämför med ljudet. Tyckte detta var oerhört roligt. Nu börjar en känsla av eufori uppenbara sig, inte helt olikt ett ecstasy-rus.

Nu har det gått ungefär 1 timme sedan jag började få effekt, och jag bestämmer mig för att gå ut på en cigg. Satt mig utanför dörren och lyssnade på musik. Tycker inte att musiken blev så värst mycket bättre än vanligt, utan den kändes mest obehaglig. Stängde av musiken och började istället ta en promenad. Ville ut och lägga mig på gräset och kolla på den stjärnklara himmelen. Såg på avstånd massor med bra platser jag ville ligga på, men när jag väl kom fram till platserna jag spanat in så kändes dom jättefel, så jag hittade ingen bra plats. Gick till en upplyst busskur som jag på håll tyckte såg fin ut. Men när jag kom fram till den så var den lite skrämmande, så jag började vandra hemåt istället.

Gick och tittade på stjärnorna och såg ett mörkt hål i stjärnhimmelen där det inte var några stjärnor alls. Ville så gärna flyga upp dit och fylla tomrummet, kändes nästan som att hålet var mitt att fylla. Men någon flygtur blev det ej så jag gick in igen.

Vid det här laget så var euforin borta, men jag mådde fortfarande väldigt bra. Gick förbi en spegel i hallen och inspekterade mig själv. Till en början såg jag normal ut (förutom pupillerna) men efter några sekunder skiftade mitt ansikte till något väldigt troll-likt i några sekunder, sen blev jag normal i några sekunder, troll några sekunder osv. Jag såg mig inte som ett troll, utan det var mer känslan av jag såg ut som ett troll om ni förstår vad jag menar. Tyckte inte om det jag såg så jag gick därifrån.

Satte mig framför en vägg med roliga mönster (tänk mandalablomma-ish).
Blommorna pulserade väldigt lustigt och kanterna lös väldigt otydligt i neongrön färg (läs VÄLDIGT otydligt).
Klädde av mig naken och la mig under täcket i sängen och hoppades på någon sorts resa ut från mig själv och in i något annat universum. Till min besvikelse hände ingenting, och det enda jag såg var väldigt otydliga bilder på svampar, inte några roliga färger eller nåt, bara gråa tråkiga svampar.

Här börjar jag komma in i negativa tankebanor och tänker bara på hur mitt liv har blivit sämre på senaste tiden, det var ganska jobbigt och jag fylldes med en gnutta ångest. Efter att tag insåg jag faktiskt att det finns en ganska lätt lösning på mitt problem. Mitt stora problem är att jag precis blivit arbetslös, och jag tycker det är oerhört jobbigt att söka jobb.
Då fick jag en snilleblixt. Jag vill plugga. jag vill bli psykolog och hjälpa folk med självskadebeteende (min flickvän har haft ett självskadebeteende så det ligger mig nära). Vem bryr sig om jag måste plugga upp mina gymnasiebetyg innan, för att sedan börja en flera år lång utbildning? Så länge jag pluggar något jag tycker är kul, och har min flickvän, familj och vänner nära under tiden. Har tänkt på detta nykter också, men då kändes allt så himla långt borta, det har känts som att mitt drömyrke är för långt borta att nå.
Men under påverkan av svamp så kändes det inte alls lika långt bort. Drömmen var inom räckhåll och allt jag egentligen behöver göra är att sträcka mig efter den och ta tag i drömmen.

Efter detta kollade jag på en dokumentär om DMT på Netflix och blev helt mindfuckad, var helt 100 på att vi människor bara lånar våra kroppar och att själen faktiskt finns på riktigt.

Efter detta somnade jag efter att legat och vridit och vänt på mig bra länge.

Overall en bra första tripp, hade önskat lite mer visuella bilder, speciellt när jag blundade. Det var i princip bara mörkt när jag blundade. Ville se former och färger i överflöd, men men. Tänker öka dosen en aning nästa gång jag trippar.

Also, har hört att om man fyller på med mer svamp efter de första man tagit börjar kicka så uteblir effekten av de nya svamparna. Kan det vara därför jag inte fick så mycket visuals?
Att jag käkade 50 svampar men bara de 30 första som kickade?
Citera
2015-09-30, 06:06
Medlem
Chromekillers avatar
Låter som en rolig första tripp. Jag skulle också mest tänka på OEV(open eye visuals*) och CEV (closed eye visuals*) men med tanke på de euforiska effekterna och att du mådde bättre med tankarna på att plugga/jobba är ju inget fel. Du har konsumerat en naturlig drog och du mådde bättre så som jag fattade? De är ju inge fel
Låter lite som medecin faktiskt
Gratis var de ju också så de skadar ju inte haha
Vilken del av sverige hitta du fynden?
Citera
2015-09-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chromekiller
Låter som en rolig första tripp. Jag skulle också mest tänka på OEV(open eye visuals*) och CEV (closed eye visuals*) men med tanke på de euforiska effekterna och att du mådde bättre med tankarna på att plugga/jobba är ju inget fel. Du har konsumerat en naturlig drog och du mådde bättre så som jag fattade? De är ju inge fel
Låter lite som medecin faktiskt
Gratis var de ju också så de skadar ju inte haha
Vilken del av sverige hitta du fynden?

Det var absolut en trevlig första tripp. Var bara inte alls som jag förväntade mig efter ha läst tripprapporter här på fb.

Gratis och gratis vet jag inte, beror ju på hur man värderar sin tid. Letat otaliga timmar innan jag hittade några, och tid är pengar hehe!

Hittades i Västmanland!
Citera
2015-09-30, 12:24
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Det var absolut en trevlig första tripp. Var bara inte alls som jag förväntade mig efter ha läst tripprapporter här på fb.

Gratis och gratis vet jag inte, beror ju på hur man värderar sin tid. Letat otaliga timmar innan jag hittade några, och tid är pengar hehe!

Hittades i Västmanland!

Nästa gång tror jag starkt på att du ska torka dina toppisar innan du käkar dem.
Citera
2015-09-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
Nästa gång tror jag starkt på att du ska torka dina toppisar innan du käkar dem.

Då förlorar de lite potens men jag tycker iaf du ska låta dem sjuda i en kastrull med vatten innan förtäring, och ha gärna i lite citron.
Trevlig rapport och låter som en hyfsad första tripp.
Du verkar ha fått ut en del bra tankar av den ändå.

Jag tycker ibland att det är skitläskigt att se mig själv i spegeln under trippen.
Och händerna brukar se helt bisarra ut.
Citera
2015-09-30, 14:22
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Då förlorar de lite potens men jag tycker iaf du ska låta dem sjuda i en kastrull med vatten innan förtäring, och ha gärna i lite citron.
Trevlig rapport och låter som en hyfsad första tripp.
Du verkar ha fått ut en del bra tankar av den ändå.

Jag tycker ibland att det är skitläskigt att se mig själv i spegeln under trippen.
Och händerna brukar se helt bisarra ut.

Trodde potensen blev tydligare om de fick torka till under en kort stund. Tack för infon oavsett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in