2015-10-03, 22:59
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Förstår mig inte på detta fenomen. Kan någon snälla förklara för mig vad som gör kvarg så jävla bra att varenda en som tränar "måste" ha det i kylen?

En portion innehåller lite drygt 100 kcal dvs inga vidare gains. Visst, mycket proteiner men varför inte bara köra vanligt proteinpulver om det är dom man vill åt?

Varför är det så himla uppskattat?
Citera
2015-10-03, 23:06
Bannlyst
Gott&Enkelt att äta, dessutom håller man sig för övrigt väl inte endast till kvargen? Enkel sid grej att äta.
Citera
2015-10-03, 23:09
Bannlyst
Trådstarten innehåller ett faktafel. Jag äter inte kvarg fast tränar regelbundet trots detta.
Citera
2015-10-03, 23:14
Bannlyst
Har inte heller förstått mig på kvarg. Liksom keso liknar det flensost...
Citera
2015-10-03, 23:19
Medlem
Kvarg är ju nästan oslagbart, särskilt nu när det finns i en enormt stor mängd olika smaker, även om jag tycker att naturel fungerar bra.

Vad kostar en burk liksom? Mellan 14 - 16 kronor för mellan 50 - 60 gram protein är ju hur billigt som helst med tanke på att det verkligen mättar och är lätt att ta med sig. Ett svårslaget mellanmål helt enkelt.

En vanlig shake blir man ju inte direkt mätt på, och vill man ha det med sig så är ju kvarg smidigare.
Citera
2015-10-03, 23:23
Medlem
Protein i yoghurt-form. Kan ätas till frukost på ett smidigt sätt och väldigt bra till smoothie
Citera
2015-10-03, 23:38
Medlem
Därför de är dumma i huvudet. Det smakar skit.

Drickkvarg är "ok" tycker jag, dock inte gott per definition.
Citera
2015-10-04, 00:13
Medlem
Varför bry sig om vad folk äter? oftast är det de mest otränade och slappa som ska hålla på och kommentera ens kvarg-ätande. Ska jag då fråga, till de som håller på och kommenterar "varför äter du ingen frukost/mellanmål och sen klagar på att du är så jävla trött hela arbetsdagen"? Det gör jag inte, jag bryr mig inte om att folk äter skit, de får de gärna göra. Jag väljer att äta bra saker. Deal with it.

Kvarg är gott (finns hur många variationer som helst nu, färdiga och som man kan göra själv, typ ha i smoothies)
Kvarg är mättande
Kvarg är en bra och billig proteinkälla
Kvarg är bättre att äta än att leva på en diet beståendes av kaffe och socker
Senast redigerad av Tigertrap 2015-10-04 kl. 00:16.
Citera
2015-10-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigertrap
Varför bry sig om vad folk äter? oftast är det de mest otränade och slappa som ska hålla på och kommentera ens kvarg-ätande. Ska jag då fråga, till de som håller på och kommenterar "varför äter du ingen frukost/mellanmål och sen klagar på att du är så jävla trött hela arbetsdagen"? Det gör jag inte, jag bryr mig inte om att folk äter skit, de får de gärna göra. Jag väljer att äta bra saker. Deal with it.

Kvarg är gott (finns hur många variationer som helst nu, färdiga och som man kan göra själv, typ ha i smoothies)
Kvarg är mättande
Kvarg är en bra och billig proteinkälla
Kvarg är bättre att äta än att leva på en diet beståendes av kaffe och socker

Bra inlägg. Fler borde vara som du och i allmänhet sluta störa sig och tjata kring vad andra gör. Lågutbildade gubbkukar överallt som tycker att allt som dem inte är vana vid är konstigt.
Citera
2015-10-04, 01:13
Medlem
Gurglarens avatar
Mycket protein, gott och billigt. Lindahls har flera smaker. De med tillsatt socker däremot ska man undvika, välj de med sötningsmedel.
Citera
2015-10-04, 01:16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Mode. Marknadsförarna har lyckats bra.

Det är lustigt att många stoppar i sig vad som helst för att slippa äta riktig mat.
Citera
2015-10-04, 01:22
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Därför de är dumma i huvudet. Det smakar skit.

Drickkvarg är "ok" tycker jag, dock inte gott per definition.

Dom första jag smakade var inte bra och jag tänkte samma sak.

Sen testade jag en 500g bytta lindahls med vaniljsmak och den var skitgod. Krämig och underbar smak.

Dom första va nå småbyttor med olika smaker som såldes ut på hemköp för 5kr st. Dom var inte lika bra. Hade nån konstig sträv smak liksom. Det har inte den här.

Så testa igen. Du kanske bara hade otur.

Många äter ju yoghurt så varför inte. Typ samma.
Senast redigerad av Bbobi 2015-10-04 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in