Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-05, 00:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Som redan ppekats r det skillnad p invandrare och invandrare.

Jag sjlv bor i en mindre stad dr en halvtimmeslng promenad genom centrum ofelbart resulterar i synen av ett stort antal kvinnor med muslimsk huvudbonad, inklusive somaliska smflickor p ibland inte mer n 2-3 r. Men nr jag r i Stockholm ser jag knappt ngra alls.

Faktum r att jag de senaste gngerna jag beskt huvudstaden har rknat antalet kvinnor i muslimsk huvudbonad som jag sett. Detta under promenader p 6-8 timmar, huvudsakligen p Sdermalm. Det har varit mellan tv och fyra... (samtliga vuxna)

Att du inte ser drivor med invandrare p sder r fr att sder inte har ngot att erbjuda dessa. Det finns inget "coolt" dr s att sga. Testa istllet att ka till Kungstrdgrden nr det inte r vintertid.
Citera
2015-10-05, 12:54
Medlem
Ni pratar om invandrere!! De strre grupperna Danskar Norrmn och tervandreare r svra att upptcka. Kan tnka mig att nstan 100 % i danderyd bott 13 mnader utanfr Sverige och drfr r invandrare. Ni r som hxjgare alla kan vara hxa det beror p hur ni vill vinkla det just denna gngen!!!
Citera
2015-10-05, 13:15
Medlem
Finns mngder av invandrare ven i finare omrden. Hr i Uppsala knner jag flera som har det vldigt gott stllt. Trffade en f.d. granne (arab/iranier) nu som skulle slja sin lght som ligger extremt centralt, dr ven vi bodde frut. Utgngspris 4,2 miljoner. Han hade kpt hus i Gamla Uppsala (rknas som helt ok omrde) fr 5,3 miljoner och skulle rusta fr ytterligare en miljon.

Han ger en restaurang och en kiosk och jobbade dag och natt frut. Nu tar han det lite lugnare. Tror han r rtt tt.

En f.d. kollega frn Iran kpte nyproduktion i Lindbacken strax utanfr Uppsala. Pris runt 4,5 miljoner. Mestadels vita medelklassfamiljer med smbarn som flyttar dit. Husen kostar mellan 4-6 miljoner. Ska byggas runt 700 villor. Men skert 5-10% r lyckade och vlintegrerade invandrarfamiljer.

En tredje kille jag knner, en arab, har kpt och slt lgenheter i relativt stor skala under rtt mnga r. Han har gjort mnga miljoner p det plus att han har bra utbildning och jobb. Tjnar skert nrmare 50 tusen i mnaden som ingenjr.

Det kryllar med andra ord av invandrare som det gtt bra fr. De skter sig och jobbar hrt. Jag klipper hret hos en iranska, jag har en bosnisk tandlkare osv osv. Och de har ungefr samma instllning till livet som vi svenskar. De mnniskorna har jag inga som helst problem med. Tvrtom, de r ofta ppna och trevliga. Ltta att snacka med en stund.

Att det gtt bra fr dem r dock ven bevis fr att de som det inte gr bra inte har nt att skylla p. Det r viktigt att komma ihg nr politikerna kommer med sina jvla snyfthistorier.

Min instllning r att jag inte gr skillnad p folk och folk s lnge de kan uppfra sig. Retar mig s in i h-vete p vnsterns mjkighet med sna som INTE skter sig.

Problemet r sklart det som hnder i vra frorter. Islamiseringen, gngkrigen, bristen p respekt... Samt flatheten frn vra politiker och myndigheter.
Senast redigerad av Locifer 2015-10-05 kl. 13:20.
Citera
2015-10-05, 13:22
Medlem
Exakt, de invandrare som jag, och andra medelklassare, stter p r begvade och lyckade. De r i regel fina mnniskor som jobbar hrt. Klart som fan det slr slint i huvudet d p PK-iten p Sdermalm som inte frstr hur man kan ogilla invandrare. Alla han trffar r hur trevliga som helst...

Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
De stora mngderna och de mest ekonomiskt svaga och kriminellt bengna hamnar inte i nrheten av pk-eliten. Det blir en liten mngd och mer vlbrgade invandrare som pk-eliten kommer i kontakt med. Dremot blir det frr eller senare oundvikligt fr de alla flesta. Detta avspeglar sig i SD's opinionssiffror ocks. Vissa medelklassomrden som frvandlas till lilla Mogadishu mm.

Men TS pekar dock p PK-elitens fanatism som man inte ska underskatta. Vissa lever i en fantasivrld och skulle ndra uppfattning av lite berikning men mnga r fanatiskt PK och dessa kommer inte frndra sig av ngonting p samma stt som en religis mnniska. ven om Muhammed str och vldtar dottern framfr deras gon s kommer de inte protestera utan g med i ngon manifestation mot rasism a la Stig Wallin...

Kulturmarxisterna har en fanatisk krna som aldrig kommer att vika en tum...
Citera
2015-10-05, 13:28
Medlem
TheAssRapists avatar
Ni r fan dumma i huvudet. Folket ni beskriver som "pk-eliten" r helt enkelt verklass snobbar. Dom r fan mer rasistiska n vad ni hardcoreddsknarkarnazister hr p flashback r till och med. Tro det eller ej.
Citera
2015-10-05, 13:32
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, jag antar att de SER dem ifrn limousinfnstret, men de behver inte konfronteras med dem direkt. T.ex. i hyreshusets tvttstuga, eller nr grannens tta barn har tagit ver lekplatsen p grden s att det egna barnet inte vgar leka dr...
Citera
2015-10-05, 13:35
Medlem
PK-elitens invandrarreferenser r Gina, Nour, zz, Al Fakir, Zlatan m.fl. Drfr ser de inga problem. Sjlvfrsrjande, framgngsrika och laglydiga. Det r deras bild av invandrare.
Citera
2015-10-05, 13:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Exakt, de invandrare som jag, och andra medelklassare, stter p r begvade och lyckade. De r i regel fina mnniskor som jobbar hrt. Klart som fan det slr slint i huvudet d p PK-iten p Sdermalm som inte frstr hur man kan ogilla invandrare. Alla han trffar r hur trevliga som helst...

Jo, det dr har jag ocks hrt. En PK-idiot sger att han visst knner invandrare, han brukar t.ex. umgs med den-och-den lyckade invandraren (som r typ en p tusen frn sin folkgrupp som tagit sig upp till mellanchefsniv och villaboende), och denne r hur sktsam och trevlig som helst. Hans fru och hans barn ocks, som frresten bara r tre till antalet och inte alls ngra 8-10 st, och som gr p en fin friskola...
Citera
2015-10-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag antar att de SER dem ifrn limousinfnstret, men de behver inte konfronteras med dem direkt. T.ex. i hyreshusets tvttstuga, eller nr grannens tta barn har tagit ver lekplatsen p grden s att det egna barnet inte vgar leka dr...

Ja fr det frsta s finns det ju omrden i storstderna dr det r relativt lite invandrare. Om man jmfr Rinkeby med stermalm till exempel s r det som skilda vrldar. Sedan r det inte srskilt mycket invandrare ute p landsbygden heller.

Sedan har det att gra med hur man lever. De som r privilegierade ker sllan kollektivt och de handlar i exklusiva butiker och restauranger dr f invandrare handlar.

Ytterligare en faktor r att det finns olika grupper av invandrare. Det finns ju naturligtvis en hel del invandrare ven i de privilegierade omrdena men det r mest invandrare som r etablerade i samhllet. Sdana som kan tala flytande svenska och har bra jobb. Vi har ju till exempel flera ministrar i regeringen som r invandrare.

Man kan lugnt sga att de privilegierade i samhllet lever ganska avskiljt frn de verkliga problemen som invandring medfr.
Citera
2015-10-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja fr det frsta s finns det ju omrden i storstderna dr det r relativt lite invandrare. Om man jmfr Rinkeby med stermalm till exempel s r det som skilda vrldar. Sedan r det inte srskilt mycket invandrare ute p landsbygden heller.

Sedan har det att gra med hur man lever. De som r privilegierade ker sllan kollektivt och de handlar i exklusiva butiker och restauranger dr f invandrare handlar.

Ytterligare en faktor r att det finns olika grupper av invandrare. Det finns ju naturligtvis en hel del invandrare ven i de privilegierade omrdena men det r mest invandrare som r etablerade i samhllet. Sdana som kan tala flytande svenska och har bra jobb. Vi har ju till exempel flera ministrar i regeringen som r invandrare.

Man kan lugnt sga att de privilegierade i samhllet lever ganska avskiljt frn de verkliga problemen som invandring medfr.

Ja, precis s.

Edit. Lste lite slarvigt frst.
Citera
2015-10-05, 14:11
Medlem
Chics avatar
Men hall - det r ju skillnad p "invandrare" och "invandrare"? Man kan ju inte bunta ihop alla under ett ord heller. Vad r problemet att bo granne med t.ex. en vlintegrerad lkare frn Iran som pratar bra svenska, betalar skatt, tror p yttrandefrihet & tom. firar svenska hgtider?

Jmfr det med att bo i ett "ghetto" med arabiska gng av unga killar som springer runt och brkar med alla. Eller kanske ngon somalisk familj som lter sina barn bajsa i hissarna och struntar i att plocka upp?

Jag tror TS mste gra skillnad hr - det finns mnga invandrare som r sktsamma och respekterar Sverige/svenskar, men det finns ven mnga invandrare som skiter i allt och kr sitt race.
Dessa "verklassare" umgs nog frmst med invandrare som r sktsamma.
Citera
2015-10-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Bullshit. Svenska stadskrnor r nedlusade med invandrare. ALLA, till och med kung Carl Gustaf, se invandrare. Gr du frn Stureplan till NK s mter du mnga invandrare och tiggare. Ingen missar det. Ingen!

Dessutom s finns det nu en ganska ansenlig mngd lyckade invandrare som har rd. Men grejen r att de skter sig precis lika bra som du och jag. Allts inget problem.

Ja i centrala Stockholm ser man mnga invandrare, sjlvklart. Jag r ofta i centrala Stockholm s jag vet. Men det finns nd bostadsomrden dr det r betydligt frre och kommer man ut p landsbygden r de ganska f.

Om du lste vad jag skrev s var det just att det finns invandrare som tillhr etablissemanget i Sverige. Det r inte alls s att det r problem med alla invandrare. Jag skulle kunna rkna upp massor av invandrare som r vletablerade. Abdirizak Waberi, Mustafa Mohamed, Ibrahim Baylan, Nyamko Sabuni, zz Nujen, Mehmet Kaplan, Tony Irving, Refat el Sayed, Tilde de Paula, Nalin Pekgul fr att nmna ngra.

Dremot kan man inte heller pst att det inte finns ngra problem alls. Det r ju mer eller mindre sjlvklart att om en stor mngd nyanlnda klumpas ihop i vissa omrden och de flesta inte kan svenska s bra och inte har ngot arbete s blir det sociala problem. Dessa problem r oftast av vergende karaktr d invandrarna stannar en lngre tid i landet men kommer det vldigt mnga under kort tid s kar problemen. Att pst ngot annat r hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in