Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Bullshit. Svenska stadskrnor r nedlusade med invandrare. ALLA, till och med kung Carl Gustaf, se invandrare. Gr du frn Stureplan till NK s mter du mnga invandrare och tiggare. Ingen missar det. Ingen!
Dessutom s finns det nu en ganska ansenlig mngd lyckade invandrare som har rd. Men grejen r att de skter sig precis lika bra som du och jag. Allts inget problem.
Ja i centrala Stockholm ser man mnga invandrare, sjlvklart. Jag r ofta i centrala Stockholm s jag vet. Men det finns nd bostadsomrden dr det r betydligt frre och kommer man ut p landsbygden r de ganska f.
Om du lste vad jag skrev s var det just att det finns invandrare som tillhr etablissemanget i Sverige. Det r inte alls s att det r problem med alla invandrare. Jag skulle kunna rkna upp massor av invandrare som r vletablerade. Abdirizak Waberi, Mustafa Mohamed, Ibrahim Baylan, Nyamko Sabuni, zz Nujen, Mehmet Kaplan, Tony Irving, Refat el Sayed, Tilde de Paula, Nalin Pekgul fr att nmna ngra.
Dremot kan man inte heller pst att det inte finns ngra problem alls. Det r ju mer eller mindre sjlvklart att om en stor mngd nyanlnda klumpas ihop i vissa omrden och de flesta inte kan svenska s bra och inte har ngot arbete s blir det sociala problem. Dessa problem r oftast av vergende karaktr d invandrarna stannar en lngre tid i landet men kommer det vldigt mnga under kort tid s kar problemen. Att pst ngot annat r hyckleri.