Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-03, 23:53
Medlem
slemhogs avatar
r det ens mjligt att undg invandrare idag?
Jag har bott i stan (invandrare som nrmaste granne, hyresfastighet) och jag kr ofta bil igenom eller rr mig i segregerade vita etniska isolat i bromma eller innerstan. Jag tycker jag ser dessa araber, negrer och zigenare verallt p gator nufrtiden. Nr jag var i lsten, Bromma fr ngra r sen sg jag 2 negrer i skinnjackor p lstens torg och ngra jogga runt villaomrdena nra abrahamsberg.

Nr jag skulle g p bio i innerstan kl 20 en kvll s gick jag frnt tegnerlunden i somras, via olof palmes gata och htorget. Alla 20-30 personer jag sg p norra bantorget nr jag cirkulerade med bilen var utomeuropeiska invandrare, Mena,asiater och negrer. Nr jag gick frbi olof palmes gata lg det hela rader med tiggare och sov p madrasser, ven p htorget.
Nr jag vandrar p stermalm ser man mycket svenskar men ven en hel del invandrare.

Var jag n r i Sverige ser jag 3e vrlden mnniskor. Man ser alltid minst ett par mrkingar var man n r till att vara i etniskt minoritet i stora delar av frorterna nufrtiden frutom under rush hour. Dom flesta som sitter i bilen eller pendeln p vg och frn jobbet r svenskar medans invandrarna ligger och sover till kl 12 och kommer ut i affrer och efter lunch haha.

MENA folket brjar ven kpa in sig i villa-radhus omrden utanfr stockholm ssom i huddinge, spnga och liknande stllen men man hittar dom lite verallt nufrtiden.

Jag blir frbannad s fort jag ser en uppenbarligen stddig kaos utomeurope i ett fint omrde s enligt mig skulle jag inte knna mig segregerad och bor i svenskt omrde ifall jag ser invandrare lite d och d och sen nr jag ker tuben till jobbet r det fullt med invandrare och inne i stan. Det spelar ingen roll vilken galleria eller stormarknad man gr p nu s r det massor av invandrare, t ex bauhaus i bromma eller ica maxi p vrmd. Ska man g och handla i sm deli butiker p stermalm d fr att det mestadels ska va svenskt eller vad?
Det sprang runt massa invandrare vid 19 blcket i gustavbergs handelsomrde nyligen ocks.

I sociala umgngeskretsar r det alltid ett par invandrare nu verallt som folk umgs med eller ngon svensk tjej har en utomeuropeisk kille som r oftast jobbig.

Kan man verkligen sga kndisar och pk-folk slipper invandring helt bara fr deras trappuppgng och ngra grannportar r rasrena ofta men ute p gatan drar invandrargngen runt? Dom mste ju ka i samma kommunaltrafik, handla p stormarknader och g p bio och krogar i innerstan som r nedlusade med invandrare dom ocks. Eller knner dom till vissa vita homogena rika hotspots och lever ett begrnsat liv?

Jag tycker inte det iaf. Man blir berikad verallt nufrtiden om man inte kper en villa lngt ute p vrmd kanske med sjtomt och jobbar hemifrn och bara gr p lokala lanthandeln, om den finns kvar.
Senast redigerad av slemhog 2015-10-04 kl. 00:00.
Citera
2015-10-04, 01:25
Medlem
De ker inte buss, ter p fina stllen och besker fina krogar och handlar frmodligen inte p netto heller.

Vissa invandrare kper fina hus men de r nog inte den skrikiga jobbiga typen utan ett ftal som faktiskt jobbar p dagarna som svenskarna gr.
Citera
2015-10-04, 01:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Sett till att vissa kommuner (speciellt de rika sdana) tar emot i princip noll s lever rtt mnga utanfr verkligheten. De MI bara prackar p de kommuner som dumt sagt ja mer och mer. De andra lever sin liv fortsatt i en skyddad verkstad.
Citera
2015-10-04, 09:06
Medlem
kte till Danderyd i veckan och funderade ver samma sak. Jag tror de rikaste lever vldigt skyddat ja. Det var mnga *fina* snobbiga svenskar runtomkring och kanske bara 2 mrkhyade. Mitt p dagen var det om det spelar ngon roll. Vldigt rent och vlbevarat var det dr ocks.

De ker nog mest bil och inte behver ka kollektivt i invandrartta omrden som ngra andra. Dock tycker man ju att de borde shoppa i kpcentrum som alla andra och dr uppleva mngkulturen.
Senast redigerad av Liljor 2015-10-04 kl. 09:08.
Citera
2015-10-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
r det ens mjligt att undg invandrare idag?
Jag har bott i stan (invandrare som nrmaste granne, hyresfastighet) och jag kr ofta bil igenom eller rr mig i segregerade vita etniska isolat i bromma eller innerstan. Jag tycker jag ser dessa araber, negrer och zigenare verallt p gator nufrtiden. Nr jag var i lsten, Bromma fr ngra r sen sg jag 2 negrer i skinnjackor p lstens torg och ngra jogga runt villaomrdena nra abrahamsberg.

Nr jag skulle g p bio i innerstan kl 20 en kvll s gick jag frnt tegnerlunden i somras, via olof palmes gata och htorget. Alla 20-30 personer jag sg p norra bantorget nr jag cirkulerade med bilen var utomeuropeiska invandrare, Mena,asiater och negrer. Nr jag gick frbi olof palmes gata lg det hela rader med tiggare och sov p madrasser, ven p htorget.
Nr jag vandrar p stermalm ser man mycket svenskar men ven en hel del invandrare.

Var jag n r i Sverige ser jag 3e vrlden mnniskor. Man ser alltid minst ett par mrkingar var man n r till att vara i etniskt minoritet i stora delar av frorterna nufrtiden frutom under rush hour. Dom flesta som sitter i bilen eller pendeln p vg och frn jobbet r svenskar medans invandrarna ligger och sover till kl 12 och kommer ut i affrer och efter lunch haha.

MENA folket brjar ven kpa in sig i villa-radhus omrden utanfr stockholm ssom i huddinge, spnga och liknande stllen men man hittar dom lite verallt nufrtiden.

Jag blir frbannad s fort jag ser en uppenbarligen stddig kaos utomeurope i ett fint omrde s enligt mig skulle jag inte knna mig segregerad och bor i svenskt omrde ifall jag ser invandrare lite d och d och sen nr jag ker tuben till jobbet r det fullt med invandrare och inne i stan. Det spelar ingen roll vilken galleria eller stormarknad man gr p nu s r det massor av invandrare, t ex bauhaus i bromma eller ica maxi p vrmd. Ska man g och handla i sm deli butiker p stermalm d fr att det mestadels ska va svenskt eller vad?
Det sprang runt massa invandrare vid 19 blcket i gustavbergs handelsomrde nyligen ocks.

I sociala umgngeskretsar r det alltid ett par invandrare nu verallt som folk umgs med eller ngon svensk tjej har en utomeuropeisk kille som r oftast jobbig.

Kan man verkligen sga kndisar och pk-folk slipper invandring helt bara fr deras trappuppgng och ngra grannportar r rasrena ofta men ute p gatan drar invandrargngen runt? Dom mste ju ka i samma kommunaltrafik, handla p stormarknader och g p bio och krogar i innerstan som r nedlusade med invandrare dom ocks. Eller knner dom till vissa vita homogena rika hotspots och lever ett begrnsat liv?

Jag tycker inte det iaf. Man blir berikad verallt nufrtiden om man inte kper en villa lngt ute p vrmd kanske med sjtomt och jobbar hemifrn och bara gr p lokala lanthandeln, om den finns kvar.

Det finns skillnad p invandrare, ngot du verkar glmma.

Som du skert vet, att kpa en villa i Spnga eller Liding r ngot som krver mycket arbetstimmar och ansvar.

Svenskar har ju ocks skrpat vissa spanska orter. Och vi vet att den gippen r ingen arbetsgrupp som bor dr utan semestrande och pensionrer som stkar till det fint.

Har faktiskt en kollega frn Asien som lpt sig en nyproduktion villa i Tullinge fr 3,5 miljoner. Han r egenfretagare och har sllan tid fr semester och ngot annat.

Min pong,det finns skillnad p invandrare.

Dremot, pakistanier r knappast den invandring landet behver. Man lever p bidrag och jobbar svart. D tjnar man lika mycket som en vanlig person mellan 25-35 tusen klassen.

Storbritannien har ju som bekant en mycket stor problem med dessa. Frga MI6 chefen.
Citera
2015-10-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Det finns skillnad p invandrare, ngot du verkar glmma.

Som du skert vet, att kpa en villa i Spnga eller Liding r ngot som krver mycket arbetstimmar och ansvar.

Svenskar har ju ocks skrpat vissa spanska orter. Och vi vet att den gippen r ingen arbetsgrupp som bor dr utan semestrande och pensionrer som stkar till det fint.

Har faktiskt en kollega frn Asien som lpt sig en nyproduktion villa i Tullinge fr 3,5 miljoner. Han r egenfretagare och har sllan tid fr semester och ngot annat.

Min pong,det finns skillnad p invandrare.

Dremot, pakistanier r knappast den invandring landet behver. Man lever p bidrag och jobbar svart. D tjnar man lika mycket som en vanlig person mellan 25-35 tusen klassen.

Storbritannien har ju som bekant en mycket stor problem med dessa. Frga MI6 chefen.

Men nu r det inte Pakistanier som kommer hit i horder.
Citera
2015-10-04, 10:34
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
De stora mngderna och de mest ekonomiskt svaga och kriminellt bengna hamnar inte i nrheten av pk-eliten. Det blir en liten mngd och mer vlbrgade invandrare som pk-eliten kommer i kontakt med. Dremot blir det frr eller senare oundvikligt fr de alla flesta. Detta avspeglar sig i SD's opinionssiffror ocks. Vissa medelklassomrden som frvandlas till lilla Mogadishu mm.

Men TS pekar dock p PK-elitens fanatism som man inte ska underskatta. Vissa lever i en fantasivrld och skulle ndra uppfattning av lite berikning men mnga r fanatiskt PK och dessa kommer inte frndra sig av ngonting p samma stt som en religis mnniska. ven om Muhammed str och vldtar dottern framfr deras gon s kommer de inte protestera utan g med i ngon manifestation mot rasism a la Stig Wallin...

Kulturmarxisterna har en fanatisk krna som aldrig kommer att vika en tum...
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2015-10-04 kl. 10:37.
Citera
2015-10-04, 11:48
Medlem
BorgeHs avatar
Besk en golfklubb i nrheten av en storstad, s ser du sjlv hur segregerat det r.

Om du r vanligt kldd kommer du att mtas av misstnksamma blickar redan p parkeringen, nr du gr in i klubbstugan fr att ta en kaffe eller ta lunch mrker du att de anstlldas blickar fljer dig.

Pk-eliten rr sig otvunget mellan sina golvvagnar och matsalen i sina golfklder med dyra trjor med mrkesnamn samt lustiga handskar och hattar. Du ser hur de drar av sig de vita handskarna samtidigt som de med hg och tillgjort tydlig rst beskriver sina golfrunda.

Priset p lunchen eller kaffet i golfrestaurangen r hutlst dyrt, givetvis fr att skrmma bort mindre bemedlade.

Nr du gr med din kaffekopp till ett bord mrker du hur de kontrollerar var deras handvskor r och att deras mobiler inte kan ns av dig. Deras blickar fljer dig frstulet...

Nr du gr drifrn ser du hur de andas ut och slappnar av.

Ett besk i ett pk-reservat (golfklubb, opera, "finare" restaurang etc.) rekommenderas. Nsta gng tar jag med mig en somalier!
Citera
2015-10-04, 11:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
De stora mngderna och de mest ekonomiskt svaga och kriminellt bengna hamnar inte i nrheten av pk-eliten. Det blir en liten mngd och mer vlbrgade invandrare som pk-eliten kommer i kontakt med. Dremot blir det frr eller senare oundvikligt fr de alla flesta. Detta avspeglar sig i SD's opinionssiffror ocks. Vissa medelklassomrden som frvandlas till lilla Mogadishu mm.

Men TS pekar dock p PK-elitens fanatism som man inte ska underskatta. Vissa lever i en fantasivrld och skulle ndra uppfattning av lite berikning men mnga r fanatiskt PK och dessa kommer inte frndra sig av ngonting p samma stt som en religis mnniska. ven om Muhammed str och vldtar dottern framfr deras gon s kommer de inte protestera utan g med i ngon manifestation mot rasism a la Stig Wallin...

Kulturmarxisterna har en fanatisk krna som aldrig kommer att vika en tum...

Sant de vldigt vertygande r liksom bortom all rim och ranson. Det r som att prata med en robot om att ndra sig. Men sett till de rika kommunerna d som tar emot noll och dr det fortsatt finns PK-folk som vill lxa upp alla andra s hoppas jag verkligen att det nu blir allvar fr dom ocks. Inte s srskilt kul kanske nr du inte kan f en bostad, ingen lkartid direkt, du ser mest utlnningar p stan och det r tal om att bygga en mosk mitt i centrum med bneutrop varje fredag till att brja med. D kanske mjligen "shit hit the fan".
Citera
2015-10-05, 00:06
Medlem
Pansarhyenas avatar
Som redan ppekats r det skillnad p invandrare och invandrare.

Jag sjlv bor i en mindre stad dr en halvtimmeslng promenad genom centrum ofelbart resulterar i synen av ett stort antal kvinnor med muslimsk huvudbonad, inklusive somaliska smflickor p ibland inte mer n 2-3 r. Men nr jag r i Stockholm ser jag knappt ngra alls.

Faktum r att jag de senaste gngerna jag beskt huvudstaden har rknat antalet kvinnor i muslimsk huvudbonad som jag sett. Detta under promenader p 6-8 timmar, huvudsakligen p Sdermalm. Det har varit mellan tv och fyra... (samtliga vuxna)
Citera
2015-10-05, 00:13
Medlem
Jag bodde i en segregerad frort dr folk blev knivhuggna i lgenheter och dr det var blod p golven. Det r som sagt skillnad p att mta invandrare p stan och att bo i verkliga ghetton.
Citera
2015-10-05, 00:18
Medlem
sinewaves avatar
Herredjvlar vad trdskaparen mste vara ung. Ja -- det gr definitivt att undvika invandrare i dagens Sverige. T om i Stockholm rcker det gott med att ka till ngon av alla bttre kommuner fr att helt slippa undan problematiken kring migrationspolitiken. Prova att ka runt p platser dr folk har sommarstugor och liknande...

Vi lever trots allt i ett vldigt tydligt apartheidsamhlle dr hela kommuner i princip r 100% svenska. Invandrarproblematiken r vldigt koncentrerad till storstdernas frorter samt enskilda byar p olika platser p landsbygden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in