Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-17, 17:25
Medlem
SockerKartongens avatar
Nu Södermalm, vad kommer sen? Djursholm? Hu hemska tanke...
Citera
2015-10-17, 19:14
Medlem
ChuckHagels avatar
Självfallet skall kommunerna vara tvingade att ta emot flyktingar på 'per capita' basis vare sig man blandar in ekonomi eller inte i det hela. Jag blir spyfärdig när en Reinfeldt vill att vi ska 'öppna våra hjärtan', tvinga andra EU-länder att ta emot flyktingar o.s.v. för att sedan vägra själva inom kommunerna (läs Danderyd, Täby). Visst kan Lappioumi rent ekonomist ta emot flera, men hur pass integrerade blir flyktingarna i det svenska samhället?

Södermalm får nu ett stort boende-bra, men inte tillräckligt.

897.700 invånare i Stockholm, 9.644.864 i Sverige.

Låt oss säga att vi tar emot 300 000 i år. Stockholm ska ta emot 27923 st.

Södermalm med sina 100 000? invånare ska ta emot vad typ 3 % så 3000.
Danderyd ska med sina 32 343 invånare ta emot ca 1000.

Om inte integrationen fungerar i dessa delar, hur fan ska vi tro att de ska fungera i andra?

Tycker man att invandringen är oekonomisk eller dålig? Gå till valurnan.
Citera
2015-10-17, 19:46
Medlem
Önskar att Östermalm, Djursholm, Lidingö och alla andra rika kommuner oxå ska öppna asylboenden. Gärna grannar med alla äckliga politiker så får de smaka på sin egna medicin!!!
Citera
2015-10-17, 20:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka-nj-a
Önskar att Östermalm, Djursholm, Lidingö och alla andra rika kommuner oxå ska öppna asylboenden. Gärna grannar med alla äckliga politiker så får de smaka på sin egna medicin!!!
Det kommer bli så nu. Äntligen!
Kan det vara därför det börjar svänga i debatterna?Det var kul att vara godhetsnarkoman när "flyktingarna" skulle bo bland oss vanliga svennar, nu var det inget kul längre tycker gräddan! Haha, snacka om bakslag för de bortskämda som levt gott på sina fjolljobb som betalas av folkets skattepengar!
hihi hohoho haha hihihahaaaa rätt åt dom!
-Synd om barnen dock dom har inte röstat för mångkulturen!
Citera
2015-10-17, 21:05
Medlem
Sasha08s avatar
Jag förstår inte hur det är möjligt att politiker fortsätter ta den i baken när alla landets invånare är emot dessa flyktingar?! Något måste väl gå att göra? Jag vill inte ha min stad berikad av Mellanöstern tradition och lag
Senast redigerad av Sasha08 2015-10-17 kl. 21:09.
Citera
2015-10-18, 02:05
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Stort grattis Södermalm?

ja hipp hipp hurra!!
nu får ni oxå ta del av den så otroliga kompetensen som bara liksom regnar ner över er snart!
hoppas ni får minst det dubbla, så ni vet att ni ska rösta på steffe the steelman nästa gång med, så ni kan garantera er fler av dessa ingenjörer läkare forskare, och nobelpristagare!

grattis robert aschberg! hoppas DU trivs med dina nya grannar! om du vill, kan jag fixa med R.W. så du kan få ett helt eget barn att ta hand om ?
titta bara på denna lilla klimp o säg sedan att du kan inte vill öppna din dörr o ditt hjärta...titta bara på hans vädjande blick...http://www.google.se/imgres?imgurl=h...FQS8cgodwvEFkA

för du kan väl inte neka en liten pojke skydd, tänk nu robban på att denna lilla grabb haft det svårt.

-o du vill väl inte se fler såna här : https://www.google.se/search?q=alan+...DvmgVj1XCnM%3A

Hur många mer måste dö rober aschberg? Huuur många?!! öppna ditt hjärta nu o visa alla de onda trollen hur fin människa du är!
ta hand om ett barn! eller två! -eller varför inte flera stycken? det finns ju massor av barn som längtar efter din hjälp, kom igen robban, visa oss nu hur en äkta trolljägare tar hand om behövande barn!!

för du är väl inte rasist?
Senast redigerad av blue_no1 2015-10-18 kl. 02:08.
Citera
2015-10-18, 09:15
Medlem
jabberwoks avatar
Hurra!!! Nu vill vi också se ett rejält asylboende i Bromma. Där de högst uppsatta journalisterna från de stora morgontidningarna och radio och tv bor.
Citera
2015-10-18, 11:03
Medlem
moondawns avatar
Kan meddela att dom är nu 300 skäggbarn på stigbergsgatan. Enbart unga män, inga tjejer.
Citera
2015-10-18, 11:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Kan meddela att dom är nu 300 skäggbarn på stigbergsgatan. Enbart unga män, inga tjejer.

När ska skolorna inbjuda gossarna på skoldanser för att lära känna traktens flickor? Vittraskolan ligger ju nära och har en öppen attityd.
När jag gick i 9:an i grundskolan inbjöds pojkar från ett närliggande hem för vanartiga gossar till dans hos oss en gång.
Jag fick inte gå för mamma.
Det var inte pojkarna hon inte litade på har hon sagt när jag som vuxen frågat.
Det var mej hon inte litade på.
?
Citera
2015-10-18, 14:12
Bannlyst
Pang boom! också så fick de en lya innanför tullarna. Ingen hyra, gratis käk, WIFI, TV och dagpeng m.m.

Låter som ett skönt liv för de syrianska backpackerna.
Citera
2015-10-18, 14:28
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Jag förstår inte hur det är möjligt att politiker fortsätter ta den i baken när alla landets invånare är emot dessa flyktingar?! Något måste väl gå att göra? Jag vill inte ha min stad berikad av Mellanöstern tradition och lag

Du vet väl att det stämmer inte? Enligt undersökningar , det finns människor som även är villiga att ta emot flyktingar i sitt hem medan en stor andel är för öppna gränser.
Senast redigerad av Mercinho 2015-10-18 kl. 14:33.
Citera
2015-10-18, 14:56
Medlem
NygammalValss avatar
För två veckor sedan öppnade Stockholms största flyktingboende.

I Stockholms stad har man nu öppnat upp ett tillfälligt boende i tegelhuset Frans Schartaus handelsinstitut där det tidigare har varit vuxenutbildning. Runt 250 ensamkommande flyktingbarn har flyttat in i vad som snabbt blivit Stockholms största transitboende. Lokalerna öppnade för två veckor sedan.

– Det finns mycket som skulle kunna förbättras, säger Margot Wallström (S), som besökte boendet på onsdagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/pa...cle21584443.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in