Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-16, 16:54
  #1
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
"Rebecca är väldigt påläst på det hon skriver om och då sympatiserar jag inte speciellt mycket med hennes liberala åsikter." (Signaturen Fear2be på Flashback.)

Detta är ett av flera Flashbackinlägg som citeras i Svanells krönika som bär titeln "Sajterna där hatet flödar fritt" och där han inleder med " Se bara hur hänsynslöst några slumpvis utvalda fenomen och personer beskrivs av näthatarna – jämfört med av etablerade medieröster.

Jaha, och vad var det som var hatiskt och hänsynslöst i det jag citerar ovan?

För säkerhets skull tar vi ytterligare ett inlägg som då ska vara hänsynslöst och fyllt av hat (om sajten Politism.se):

Citat:
”När de påstår att det är en 'vänstersajt' så ljuger de, alliansen älskar det som händer och är medfinansiärer.” (Signaturen Kulturmarxist på Flashback.)

Nog för att jag har läst mycket stolliga bedömningar av Flashback, men det här tar väl ändå priset?

Nu känner jag inte till så mycket om den unge mannen Svanell, men ett gott råd till honom kan vara att sätta sig ned med en ordbok och slå upp ord som "hat" och "hänsynslös" och lära sig vad de betyder.

Eller har jag missuppfattat något?
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-16 kl. 17:29.
Citera
2015-10-16, 16:56
  #2
Medlem
.Chloes avatar
Länken: http://www.svd.se/sajterna-dar-hatet-flodar-fritt
unvis: http://unvis.it/www.svd.se/sajterna-...t-flodar-fritt
Citera
2015-10-16, 17:00
  #3
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Passa på att slå upp ord som facist, rasist och nazist..
Citera
2015-10-16, 17:07
  #4
Medlem
Arthur Dents avatar
Jag tror du uppfattar detta tokigt, han vill ju uppenbarligen visa på att msm uttrycker sig minst lika hatiskt som de "hatsajter" de älskar att hata. Han tar ju två exempel från alternativmedia som är sansade och ett exempel från msm där, ehm, hatet flödar, han använder sig av ironi.
Citera
2015-10-16, 17:09
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Detta är ett av flera Flashbackinlägg som citeras i Svanells krönika som bär titeln "Sajterna där hatet flödar fritt" och där han inleder med " Se bara hur hänsynslöst några slumpvis utvalda fenomen och personer beskrivs av näthatarna – jämfört med av etablerade medieröster.

Jaha, och vad var det som var hatiskt och hänsynslöst i det jag citerar ovan?

För säkerhets skull tar vi ytterligare ett inlägg som då ska vara hänsynslöst och fyllt av hat (om sajten Politism.se):



Nog för att jag har läst mycket stolliga bedömningar av Flashback, men det här tar väl ändå priset?

Nu känner jag inte till så mycket om den unge mannen Svanell, men ett gott råd till honom kan vara att sätta sig ned med en ordbok och slå upp ord som "hat" och "hänsynslös" och lära sig vad de betyder.

Eller har jag missuppfattat något?

Jag vet inte ögnade bara igenom, men de etablerade medierna har han ju också citerat. Dem är precis lika "hatiska" ser det ut som... så om jag inte har missuppfattat (vilket inte alls är omöjligt) så menar han att de etablerade medierna ser de oetablerade som ett problem pga av allt hot och hat... men dom skriver ungefär samma själva...
Men återigen även jag kan missuppfattat det hela...
Citera
2015-10-16, 17:14
  #6
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tror du uppfattar detta tokigt, han vill ju uppenbarligen visa på att msm uttrycker sig minst lika hatiskt som de "hatsajter" de älskar att hata. Han tar ju två exempel från alternativmedia som är sansade och ett exempel från msm där, ehm, hatet flödar, han använder sig av ironi.
Ja, det kanske är ironi? Låt oss hoppas det!

Kändes ändå litet otydligt eftersom han blandar och ger litet hur som helst med citaten. Det finns ju även med ett par Flashbackinlägg mot Hanif Bali som kan uppfattas som rasistiska.

Kanske han fått uppdraget att skriva en artikel om näthat och så har han storknat och skrivit det här. I så fall är det ju rätt roligt och jag lyfter på hatten!
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-16 kl. 17:16.
Citera
2015-10-16, 17:18
  #7
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Länken: http://www.svd.se/sajterna-dar-hatet-flodar-fritt
unvis: http://unvis.it/www.svd.se/sajterna-...t-flodar-fritt
Tack! Glömde förstås bort att länka till artikeln!
Citera
2015-10-16, 17:20
  #8
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, det kanske är ironi? Låt oss hoppas det!

Kändes ändå litet otydligt eftersom han blandar och ger litet hur som helst med citaten. Det finns ju även med ett par Flashbackinlägg mot Hanif Bali som kan uppfattas som rasistiska.

Kanske han fått uppdraget att skriva en artikel om näthat och så har han storknat och skrivit det här. I så fall är det ju rätt roligt och jag lyfter på hatten!

Jämfört med msm:s, Hanif Bali är en husblatte, är hatsajternas inlägg väldigt beskedliga. Och det är väl det han vill visa på, kasta inte sten i glashus liksom.

Atikel och artikel, hans uppgift verkar vara att spetsa till det lite.

"Under rubriken "Lärdomar från veckan" gör SvD:s Adam Svanell varje helg en subjektiv och osaklig summering av veckan som gått i Kultursverige."
Citera
2015-10-16, 17:21
  #9
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Han sätter verkligen huvudet på spiken. Gammelmedia kan uttala sig minst lika illa som Flashback många gånger.
Citera
2015-10-16, 17:22
  #10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jämfört med msm:s, Hanif Bali är en husblatte, är hatsajternas inlägg väldigt beskedliga. Och det är väl det han vill visa på, kasta inte sten i glashus liksom.
Ja, det lutar väl åt det.

Intressant detta; man är så van vid att msm eldar på med grova angrepp på alla sajter de inte gillar att man kanske blir litet hemmablind och inte riktigt hänger med när det kommer något litet mer subtilt.
Citera
2015-10-16, 17:28
  #11
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, det lutar väl åt det.

Intressant detta; man är så van vid att msm eldar på med grova angrepp på alla sajter de inte gillar att man kanske blir litet hemmablind och inte riktigt hänger med när det kommer något litet mer subtilt.

Absolut, i dagens läge är det inte lätt att avgöra vem som gått full Arnstad och vem som fortfarande har kontakt med verkligheten.
Citera
2015-10-16, 17:30
  #12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Absolut, i dagens läge är det inte lätt att avgöra vem som gått full Arnstad och vem som fortfarande har kontakt med verkligheten.
Tack för dina iakttagelser!

Jag justerade rubriken och lade till några ord inom parentes.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback