Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-19, 15:53
Medlem
Hej för drygt 2 månader sedan fick jag en sträckning i baksida lår under en innebandy match, och var ur spel cirka 1 månad. Sen när allt kändes okej, och kunde träna utan några problem spelade jag en till match och fick ytterligare än sträckning. Gick hem googlade och försökte hitta ett rehab schema och läste på lite. Efter 2 veckor gick tillbaka till träningen och hade inga känningar och dum som man är, var jag spelsugen och trodde man var frisk så spelade jag en till match och fick en till sträckning.
Har nu väldigt väldigt ont och kan knappt gå utan att jag börjar gråta. Jag har åkt på många skador i mina år men detta är nog bland de värsta smärtorna jag har varit med om.
Någon som har en idee vad som har häntoch vad jag ska göra?
(Ska till en sjukgymnast, men funderar att boka tid hos en idrottsläkare)
Citera
2015-10-19, 16:15
Medlem
Nämnvärt är att det har gått 5 dagar och det har inte blivit bättre.
Citera
2015-10-19, 17:58
Moderator
Tyvärr så går det så när man börjar för tidigt, tänjning/stretching och aktiv träning brukar vara det bästa tipset. Du får öka belastningen sakta men säkert. Som du märkt sträcker man sig lättare efter en skada, du kanske ska avstå innebandyn ett tag och bara rehabträna. Kör lätta vikter och öka sakta, så fort det börjar kännas fel/konstigt går du ner i vikter igen och fortsätter. Undvik allt för explosiva saker som start stopp träning där du tar i fullt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in