Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-23, 09:20
Medlem
Qusimotos avatar
är det nån grundregel att man lär vänta 2 tim innan man ska köra sitt pass? vet att maten ska smälta och pumpa ut i kroppen så den får energi. Men jag känner att efter 1 tim är jag redo väntar jag i 2 tim så känns det som att kroppen börjar bli slö samt att jag börjar bli hungrig igen.

Är det verkligen grundregeln att vänta 2 tim? tycker alla säger att man ska vänta 2 tim efter mat innan gym
Citera
2015-10-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
är det nån grundregel att man lär vänta 2 tim innan man ska köra sitt pass? vet att maten ska smälta och pumpa ut i kroppen så den får energi. Men jag känner att efter 1 tim är jag redo väntar jag i 2 tim så känns det som att kroppen börjar bli slö samt att jag börjar bli hungrig igen.

Är det verkligen grundregeln att vänta 2 tim? tycker alla säger att man ska vänta 2 tim efter mat innan gym

Aldrig hört talas om. Gå och träna när du känner dig redo!
Citera
2015-10-23, 09:31
Medlem
kanske bra att vänta en liten längre stund om du ska köra kondition. Men vanlig styrketräning go for it when ever
Citera
2015-10-23, 09:38
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Gå efter hur det känns. Så länge det inte påverkar din träning negativt kan du äta tätare inpå om det är så.
Citera
2015-10-23, 11:20
Medlem
Oftast är det för att man känner sig lite seg efter mat då all energi går åt till att smälta maten. Men gör du inte det, kör. Sen finns ordspråket "hungriga varnar jagar bäst", tolka hur du vill
Citera
2015-10-23, 11:30
Medlem
Det beror på hur stor måltid du har ätit och hur mätt du känner dig.
Citera
2015-10-23, 11:37
Medlem
Qusimotos avatar
Eftersom jag precis blivit arbetslös så tränar jag efter frukost och då brukar jag känna att jag e på G efter ca 1 tim efter intaget. Då består min frukost av havregryn med proteinpulver och banan.
Citera
2015-10-23, 11:47
Medlem
Finns det grundregler för hur länge man ska vänta med att träna efter man ätit? Aldrig hört talas om det!

Det är bara att gå på känsla! Själv brukar jag bomba i mig 140g bacon, 2 ägg, pytt i panna och risgrynsgröt på 30-40 min innan jag drar och simmar. Fungerar utmärkt!
Citera
2015-10-23, 12:03
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noneofyourbusiness
Finns det grundregler för hur länge man ska vänta med att träna efter man ätit? Aldrig hört talas om det!

Det är bara att gå på känsla! Själv brukar jag bomba i mig 140g bacon, 2 ägg, pytt i panna och risgrynsgröt på 30-40 min innan jag drar och simmar. Fungerar utmärkt!

Har läst många gånger att man ska vänta i 2 tim ca innan man tränar därför jag undrar om det verkligen kan stämma
Citera
2015-10-23, 12:23
Bannlyst
Jag tränar alltid 2 h efter lunch med ett litet mellanmål strax innan. Inte alla som har möjligheten till detta fria liv dock
Citera
2015-10-23, 13:04
Medlem
Spelar ingen roll då du använder lagrad energi. Jag skulle aldrig tex träna ben efter ett stort mål med risken att spy och illamående, därför väntar jag.
Citera
2015-10-23, 17:00
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Brukar alltid äta ett smått mål innan träning och ett stort direkt efter.
Äter oftast 2 jordnötssmörsmackor med 1 glas mjölk till, väntar inget utan går och tränar direkt. Funkar perfekt för mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in