Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-23, 20:07
Medlem
ddaaniels avatar
Vänta 2 timmar? Å sen ska du träna i ca 60-90 minuter på det. Vilket innebär att du redan är försenad till nästa mål (rekommenderat är att äta var tredje timma)

Så nej skulle jag säga.

Äter ofta tex. kyckling och ris 30-60 min innan pass. Sedan ett till liknande mål direkt när jag kommer hem igen.
Citera
2015-10-23, 20:35
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddaaniel
Vänta 2 timmar? Å sen ska du träna i ca 60-90 minuter på det. Vilket innebär att du redan är försenad till nästa mål (rekommenderat är att äta var tredje timma)

Så nej skulle jag säga.

Äter ofta tex. kyckling och ris 30-60 min innan pass. Sedan ett till liknande mål direkt när jag kommer hem igen.
På vilket sätt är man "försenad" menar du? Till vad?
Citera
2015-10-23, 20:41
Medlem
ddaaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
På vilket sätt är man "försenad" menar du? Till vad?

Ärligt talat så vet jag inte hur jag tänkte.

Men hur som helst, Jag personligen hade varit "försenad" med min mat. Då jag hade blivit vrål hungrig igen om jag skulle först vänta 2 timmar efter jag ätit, och sedan gå till gymmet i 90 min.
Passet hade blivit lidande.

Nu vet jag ej hur TS är, men det var i praktiken så jag resonerade. Ledsen för diverse oklarheter.
Citera
2015-10-23, 21:24
Medlem
Pankreatits avatar
Tro inte jag blivit hungrig under ett träningspass någon gång faktiskt..

Alltt beror ju på hur mycket mat man ätit. Äter man en redig pizza behövs det minst två timmar innan jag kan träna vettigt iaf. Nån macka eller lätt måltid innan spelar ingen större roll.
Citera
2015-10-23, 21:27
Medlem
ddaaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Tro inte jag blivit hungrig under ett träningspass någon gång faktiskt..

Alltt beror ju på hur mycket mat man ätit. Äter man en redig pizza behövs det minst två timmar innan jag kan träna vettigt iaf. Nån macka eller lätt måltid innan spelar ingen större roll.

Alla är vi olika. Det finns ingen som känner din kropp bättre än du själv. Så helt enkelt, prova dig fram tills du hittar det som är optimalt för dig. Det ända vi andra kan göra är att dela med oss av våra erfarenheter.
Citera
2015-10-24, 11:01
Medlem
Måltidsfrekvens och timing är mindre viktigt. Ur ett rent funktionellt perspektiv kanske det inte är bra att äta sig proppmätt precis innan träning då risken är att du lägger en pizza mitt under marklyftet.

Ur ett energiperspektiv är det snarare viktigare att äta ordentligt dagen innan eller se över din kost överlag istället för att fokusera på vad du äter 60-90 minuter eller två timmar innan då det tar lite längre tid än så för kroppen att smälta maten och omsätta den i energi. Den enda fördelen vore väl en insulinrespons av intaget men i det stora hela kommer den inte göra någon större skillnad.
Citera
2015-10-26, 14:55
Bannlyst
Igår körde jag med bänk och hantlar på altanen. Mellan seten åt jag hamburgare och drack öl. Det kändes bra. Glad i hågen blev jag också. Skäggig var jag också. Helvete vad manligt det var nu när jag tänker efter.
Senast redigerad av Alltidxx 2015-10-26 kl. 14:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in