Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-27, 21:49
  #1
Medlem
Satt och meckade tisdagsspliffen nyss. Smular ner mitt hasch i snusdosan och klantig som man är så går man ut och röker en cigg emellan. När jag kom in igen var nästan allt borta och den enda logiska förklaringen är att min nyinflyttade kattunge på 13 veckor ätit det. Vad fan gör jag nu??

Letat överallt runt omkring utifall han skulle ha vält ut det på golvet eller liknande. Men inte ett spår av haschet.
Citera
2015-10-27, 21:52
  #2
Medlem
JamSanchezs avatar
Rök upp katten
Citera
2015-10-27, 21:54
  #3
Medlem
jagnickars avatar
(FB) Husdjur och cannabis..

Tråd om djur som gillar cannabis.

Jag skulle tagit mitt djur till veterinären, som ägaren är det ditt ansvar. Veterinären kommer knappast ringa och polisanmäla dig, ta ansvar för kattstackarn.

Låga doser verkar annars inte vara så farligt enligt dessa, men flashback är flashback ..
Citera
2015-10-27, 21:57
  #4
Medlem
.EndGame.s avatar
Kanske ska försöka få den och spy?
Citera
2015-10-27, 21:57
  #5
Medlem
Veterinär direkt, om du inte vet exakt hur man gör får att få katten att spy och den precis ätit det.
Citera
2015-10-27, 22:02
  #6
Medlem
Thc är fettlösligt så det mesta utav det ev haschet som åts kan inte kattens kropp ta upp.

Å andra sidan har jag aldrig stött på en besvärad stekt katt.
Citera
2015-10-27, 22:04
  #7
Medlem
Tog en Topz och försökte få honom att kräkas. Gick inget vidare. Då jag druckit alkohol kan jag inte köra bil.
Just nu ligger han i mitt knä och bara kurrar, har väl gått en 20 min sedan han åt det.
Ska försöka få honom att kräkas igen.
Hur stor är risken att en veterinär skulle ringa polisen om man skulle åka dit ändå?
Citera
2015-10-27, 22:09
  #8
Medlem
Mommejrs avatar
Du behöver inte göra någonting. Katten kommer inte dö iaf. Låt den vara bara.
Citera
2015-10-27, 22:09
  #9
Medlem
Man dör ju inte av cannabis säger ni cb rökare jämt.
Så ta det lugnt det ordnar sig.
Citera
2015-10-27, 22:09
  #10
Avstängd
link71s avatar
Katten kan dö, men om du har tur så sover den ett tag bara .
Citera
2015-10-27, 22:10
  #11
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Tog en Topz och försökte få honom att kräkas. Gick inget vidare. Då jag druckit alkohol kan jag inte köra bil.
Just nu ligger han i mitt knä och bara kurrar, har väl gått en 20 min sedan han åt det.
Ska försöka få honom att kräkas igen.
Hur stor är risken att en veterinär skulle ringa polisen om man skulle åka dit ändå?

Risken är för att du kör full, inte för att du lämnar in en stenad katt. Dessutom kan du bli stoppad på vägen och torska körkort.

Katten dör inte, den kanske sover 2-3 dagar men det gör dom ju ändå =)
Citera
2015-10-27, 22:11
  #12
Medlem
fittsoppas avatar
om katten dör kan du köpa en ny, haschet ärborta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback