Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 20:25
  #1
Medlem
Kan ju börja med att beskriva lite om mig själv först, är en kille på 24 år som rökt i över ett år.
Är en person som älskar att både jobba och träna, vid tidig ålder åkte jag på en skada i min rygg i en match som har hängt med i alla år.
Började dricka väldigt tidigt för jag lärde mig att alkoholen fick mig att må bättre för stunden, dock så blev/blir jag väldigt aggressiv av alkohol och det går ut på människor som oftast inte förtjänar det.
Jag har åkt fast för både misshandel och enbart fylla, inte fått ta körkort än vid 24 års ålder på grund av alla bråk och fyllor.

En vän till mig som har rökt en längre tid kom på idén att jag skulle testa att bruka cannabis, jag som verkligen mår väldigt dåligt över min rygg tog då saken i händerna och testade.
Och jag kom tyvärr till himmelriket då min smärta och sömnproblem försvann direkt, så jag valde att börja röka lite om dagarna.
Började få ordning på livet då jag kom upp om dagarna och kunde göra saker som jag inte kunnat på väldigt länge, tex idrotta,jobba och sedan gå redigt dagen efter.

Berättade detta då för mina föräldrar som inte va sjukt impade av min nya metod, och bad mig självklart att sluta då det inte va lagligt.
Dem såg dock att jag mådde mycket bättre men dem ville väl inte att jag skulle åka fast och få livet till ett problem tack vare det, förstår ju dem självklart!.

Nu har jag inte rökt på 1 månad och är tillbaka då jag nästan bara är sängliggandes,trött och bitter på det mesta.
Får snart ta mitt körkort igen så tänkte att det kan vara dumt att röka om jag nu ska lämna prover, som socialen har bett mig göra.

Tråkigt att säga detta men mår ju faktiskt bättre när jag brukar cannabis, sen är ju frågan om det är värt att ta chansen att åka fast för att?
Dem dokumenterar just nu min rygg på sjukhuset/sjukgymnasten om jag ska få massa piller utskrivna, "vet ju dock att piller är så mycket sämre än cannabis för kropp och själ".

Så vad säger ni mina vänner, är chansen stor att åka fast om man är en hemmabrukare?

Tacksam för svar, och ursäkta om det är lite konstigt skrivet!
Citera
2015-11-09, 20:31
  #2
Medlem
TimAlans avatar
OM du åker fast någon vacker dag så är de värt det eftersom att du mår så sjukt mycket bättre med det. Ta det bara lugnt med det så lär inget hända och om du vet att de kommer fråga efter prov så avstå från cannabis ett litet tag bara.
Citera
2015-11-09, 20:33
  #3
Medlem
Om du bara brukar cannabis hemma och alltid är försiktig med att inte säga till någon osv så kommer du aldrig åka fast.
Du kommer nog inte heller behöva lämna något prov när du tar körkortet, ingen jag känner har behövt göra det iallfall.
Sålänge du brukar försiktigt och i lagom mängd så inget går över styr så är allting lugnt.
Citera
2015-11-09, 20:34
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Kan du inte få ett läkarintyg om du nu har så jävla ont i ryggen?
Citera
2015-11-09, 21:08
  #5
Medlem
LeperGnome : Dem har redan sagt att jag måste lämna CB prov, lämnat leverprover och nu är det bara CB provet kvar innan jag får körtillstånd från transportstyrelsen.

Krusensnorre : Om du hade läst så skrev jag att jag dokumenterars just nu, och då får man sömntabletter och smärtstillande "som oftast gör dig till en zombie".
Citera
2015-11-09, 22:51
  #6
Medlem
Att torska för att brukat cannabis är inte värsta grejen. Försök håll ut till proverna är klara så du kan ta ditt körkort. Sedan börjar du igen ansvarsfullt. Rök inte och kör bil, rök i måtta och lär dig tidigt att inte öka cannabisintaget/självdisciplinera så kan du leva ett fullt normalt liv trots att du röker ibland.
Citera
2015-11-12, 09:19
  #7
Medlem
elmerengues avatar
Instämmer. Bättre du röker cb och mår bra än att råka bli beroende av smärtstillande, det är mycket värre. Rädsla för systemet eller ett ev kraftigare beroende som kommer rubba dig ännu mer? Vad låter bäst?

PS att åka fast för braj är inte världens grej, många som gjort det.
Citera
2015-11-13, 21:18
  #8
Medlem
Just att det är olagligt är ju problemet, problemet är inte brukarna. Om fler skulla säga att det är den enda medicinen som funkar för mig, så kanske, vi till slut (troligen inte) får se en annan vision på plantan.

Lagen har till och med dödat folk indirekt för att att det just ÄR olagligt, inte att det är dåligt för just DEN individen eller ej, bara att det är olagligt.

Så jävla sjuk värld vi lever i, och jag tycker du ska använda det, men endast tills smärtan försvinner eller tills du får en ro i kroppen, istället för den där intensiva känslan av att INGET hjälper. Men som andra säger, håll ut under tiden som du kontrolleras av tredje part.
Citera
2015-11-18, 15:46
  #9
Medlem
Micawbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcsalty
himmelriket då min smärta och sömnproblem försvann direkt, kunde göra saker som jag inte kunnat på väldigt länge, tex idrotta,jobba och sedan gå redigt dagen efter.

sluta då det inte va lagligt.

Ja det gäller bara att känna efter vad som väger mest, att kunna leva ett vettigt liv eller att inte riskera att åka fast. Beror ju på hur mycket du känner du har att vinna/förlora från dessa alternativ
Citera
2015-11-18, 16:02
  #10
Medlem
Hejsan. Jag är 10 år äldre än du och förlorade mitt körkort pga cannabis.
Om jag var du så skulle jag först ta mitt körkort och lämna alla prov som dom behöver på socialen, du kan alltid börja röka cannabis efter att du tagit tag i allt viktigt.

Jag tog mitt körkort när jag var runt 18år och fick vara med om en husrannsakan något år efter det. Det ledde till att dom tvingade mig att pissa för att jag skulle få behålla mitt körkort. Jag köpte något skit på internet som skulle maskera att jag rökte cannabis och det gjorde att jag till slut förlorade körkortet. Jag hade för höga kreatininvärden i urinen.

Jag är 34år idag och har fortfarande inte lyckats få tillbaka mitt körkort. Proven är så dyra och jag röker fortfarande cannabis. Jag har aldrig kört bil påverkad, men har ändå inte rätt att ta körkort.

Men jag rekommenderar verkligen att du tar tag i allt innan du börjar röka cannabis igen, men jag vet hur jobbigt det är att hålla upp - speciellt när man, som du, behöver rökat för att må bättre.

Hoppas det går bra iaf.
Mvh
Citera
2015-11-23, 10:28
  #11
Medlem
Rasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjalover2047
Hejsan. Jag är 10 år äldre än du och förlorade mitt körkort pga cannabis.
Om jag var du så skulle jag först ta mitt körkort och lämna alla prov som dom behöver på socialen, du kan alltid börja röka cannabis efter att du tagit tag i allt viktigt.

Jag tog mitt körkort när jag var runt 18år och fick vara med om en husrannsakan något år efter det. Det ledde till att dom tvingade mig att pissa för att jag skulle få behålla mitt körkort. Jag köpte något skit på internet som skulle maskera att jag rökte cannabis och det gjorde att jag till slut förlorade körkortet. Jag hade för höga kreatininvärden i urinen.

Jag är 34år idag och har fortfarande inte lyckats få tillbaka mitt körkort. Proven är så dyra och jag röker fortfarande cannabis. Jag har aldrig kört bil påverkad, men har ändå inte rätt att ta körkort.

Men jag rekommenderar verkligen att du tar tag i allt innan du börjar röka cannabis igen, men jag vet hur jobbigt det är att hålla upp - speciellt när man, som du, behöver rökat för att må bättre.

Hoppas det går bra iaf.
Mvh

+1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback