Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-09, 23:38
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Ica
Kyckling spicey sesame med nudlar
1 av 5

Jag förväntade mig något annat. Smakade enbart sweet chili. Tuppen upp för att nudlarna och röran värms separat i lådan.

En snabb guide för tips Vad är värt att testa och vad bör undvikas. Idag finns ett enormt utbud av frysta rätter för oss som konsumerar färdigrätter.
Citera
2015-11-10, 00:08
Medlem
Paijters avatar
Du kan ju få ge mig tips på frysta rätter utan produkter från däggdjur.
Citera
2015-11-10, 00:08
Medlem
Buffedbygods avatar
Findus mandelfisk, gör sig väldigt bra i micron faktiskt. Jävligt god för att vara fryst skräpmat endå.

4/5 toasters.
Citera
2015-11-10, 00:23
Medlem
FolkeBiras avatar
Dr Oetker:

Tradizionale mozzarella (pizza)

Betyg: 5/5

Recension: En saftig pizza generöst överöst med ost, smakrik! Köper hellre denna änn en flottig restaurangpizza. Har prövat övriga Tradizionale men Mozzarellan höjer sig över de övriga!

Dafgård:

Skomakarlåda (färdigmat)

Betyg: 4/5

Recension: En generös portion som faktiskt mättar och smakar bra för att vara fryst färdigmat, slickar rent tallriken varje gång! För full pott krävs fräschare grönsaker.
Citera
2015-11-10, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Du kan ju få ge mig tips på frysta rätter utan produkter från däggdjur.

Om du hittar någon rätt får du gärna skriva. Hela vegetariska rätter innehåller nästan alltid ost eller ägg. Dafgårds morotsbiffar är alltid goda att värma upp eller sojakorv från Hälsans Kök. Har även funnit morots- och sojaköttbullar som inte är frysta.
Citera
2015-11-10, 05:45
Medlem
RonnyRasks avatar
Äntligen en tråd för oss frysmatsälskare! (Läs folk som inte orkar, kan eller vill laga riktigt mat..)

Dr.Oetkers mozarellapizza - 5/5. En underbar fryspizza som inte smakar tillgjord eller plastig. Den gör dig dessutom mätt en väsentlig tid efteråt. Dr.Oetker har funnits i min frys i flera års tid, och har inga planer på att byta ut eller göra mig av med honom.

Billys pepperonipizza - 4/5. Förmodligen den godaste billyspizzan. Det märks ofta genom att den aldrig förekommer i stora upplagor på mataffärer, då studenter förmodligen har listat ut när den kommer in till butik och köper upp allt de har råd med.

Findus färdigrätter, dagens köttbullar med potatismos - 3/5. En helt okej måltid, bra sås och potatismos. Köttbullarna är väl inte något att höja till skyarna dock. Kan ta lång tid att värma så att hela måltiden blir varm. Kan variera från micro till micro.

Grandiosas utbud av panpizzor - 2/5. Kan variera lite men oftast smakar det ganska dåligt. Har inte testat allt men deras kebabpizza smakade plast och själva kebaben var seg som satan själv.

Billys 1337 - 1/5. Smakar hemskt, men om nöden är svår när man kommer hem full kan det slinka ner. Inget jag rekomenderar.

Ica basic pan pizza - 0/5. Helt. Jävla. Oätbar. Jag käkar hundmat över den skiten varje dag i veckan. Förmodat slamprodukter efter misslyckad slakt av gris i polen som återfinns i deras jävla skitpizzor. Matförgiftning snarare regel än undantag. Att något myndighet för hälsa eller smittskyddsinstitutet inte satt stopp för detta är för mig ett mysterium. Förtärs på egen risk och inget jag skulle rekomendera till någon.
Citera
2015-11-10, 09:10
Moderator
Snuffelbutts avatar
Jag är tveksam, det här kan bli farligt likt en listtråd, ska den överleva krävs det vettiga inlägg, inte bara "Billys 1/10" utan utförliga förklaringar. Jag låter den leva, för tillfället. Mat > Färdigmat och halvfabrikat

//Mod
Citera
2015-11-10, 14:11
Medlem
japanskbruds avatar
findus ostsnitzel eller gurkjärpar smakar helt okej, men dom har höjt priset för mkt.
Värt 19,90:- inte 25+
findus hästlasange smakade faktiskt väldigt bra också, men den har försvunnit från frysdiskarna här.
grandiosa? mexicana är den bästa fryspizzan, smakar okej, men köttfärsen har samma struktur som pappersmassa .. och ibland är det några fyrkanter istället.

ica basic frysta pytt i panna, på grund av att den helt saknar kryddor och kostar 19.90/kg. Kan få den att smaka hur man vill. Brukar köra med svartpeppar, ingefära och persilja.
Citera
2015-11-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
ica basic frysta pytt i panna, på grund av att den helt saknar kryddor och kostar 19.90/kg. Kan få den att smaka hur man vill. Brukar köra med svartpeppar, ingefära och persilja.

20 spänn för två bastanta jävla måltider, good shit. Jag lägger i salt och pepparblandning.
Citera
2015-11-15, 10:19
Medlem
Har provar några av Dafgårds/ Leif Mannerstöms färdigrätter. Testat ugnsstekt kycklingfilé och helstekt kotlettrad.
Tycker de smakar mycket bättre än vanliga Dafgårdslådor. Såsen är god och potatisen/köttet verkar vara av bättre kvalitet eller iaf bättre tillagat.
Citera
2015-11-24, 17:01
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har provar några av Dafgårds/ Leif Mannerstöms färdigrätter. Testat ugnsstekt kycklingfilé och helstekt kotlettrad.
Tycker de smakar mycket bättre än vanliga Dafgårdslådor. Såsen är god och potatisen/köttet verkar vara av bättre kvalitet eller iaf bättre tillagat.

Potatis kan knappast vara bra eller bättre, när det har varit tillagat en gång och sedan djupfryst för att bli uppvärmt i en micro igen. Potatis(klyftor/mos/kroketter etc) är jävla gott men är enligt mig helt oätligt i värmd matlåda, oavsett om det är Findus/Dafgårds/Mannerströms. Om det vore hemmagjort så skulle man köra potatismos och i värst fall kokt potatis, men då behöver man något som backar upp det, typ sås eller massor med kryddor.

Mitt Coop har matlådor med klassisk husmans, det är inte några utav ovanstående men möjligtvis något lokalt företag som tillverkar dessa, oftast köttbullar med stuvade makaroner, kyckling med ris och currysås, fläskschnitzel med stekt potatis och rödvinssky och så vidare. Detta smakar faktiskt som om det vore jag själv som hade uppvärmt min egna matlåda i micron. Stabilt med mat men kostar därefter, typ 59,90:- per låda. En googling ger mig tyvärr inte mycket. Lilla Edet något (från Enköping) tror jag det heter. Men dem förtjänar verkligen 4/5.
Citera
2015-11-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Jag är tveksam, det här kan bli farligt likt en listtråd, ska den överleva krävs det vettiga inlägg, inte bara "Billys 1/10" utan utförliga förklaringar. Jag låter den leva, för tillfället. Mat > Färdigmat och halvfabrikat

//Mod

Tackar. Meningen att man fyller på och inte bara skriver ett namn. Varför just den rätten är bra eller varför den är dålig. Ge betyg

Nice'n Easy Thai chicken peanut kan jag varmt rekommendera. Det är som att köpa thailändsk mat på det lokala haket som finns i alla städer. Peppar och salt får man ta fram. Kycklingen är lite tråkig därav behövs egen kryddning.
Senast redigerad av telefonforsaljaren 2015-11-30 kl. 01:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in