Citat:
Ursprungligen postat av
billy5
Har provar några av Dafgårds/ Leif Mannerstöms färdigrätter. Testat ugnsstekt kycklingfilé och helstekt kotlettrad.
Tycker de smakar mycket bättre än vanliga Dafgårdslådor. Såsen är god och potatisen/köttet verkar vara av bättre kvalitet eller iaf bättre tillagat.
Potatis kan knappast vara bra eller bättre, när det har varit tillagat en gång och sedan djupfryst för att bli uppvärmt i en micro igen. Potatis(klyftor/mos/kroketter etc) är jävla gott men är enligt mig helt oätligt i värmd matlåda, oavsett om det är Findus/Dafgårds/Mannerströms. Om det vore hemmagjort så skulle man köra potatismos och i värst fall kokt potatis, men då behöver man något som backar upp det, typ sås eller massor med kryddor.
Mitt Coop har matlådor med klassisk husmans, det är inte några utav ovanstående men möjligtvis något lokalt företag som tillverkar dessa, oftast köttbullar med stuvade makaroner, kyckling med ris och currysås, fläskschnitzel med stekt potatis och rödvinssky och så vidare. Detta smakar faktiskt som om det vore jag själv som hade uppvärmt min egna matlåda i micron. Stabilt med mat men kostar därefter, typ 59,90:- per låda. En googling ger mig tyvärr inte mycket. Lilla Edet något (från Enköping) tror jag det heter. Men dem förtjänar verkligen 4/5.