Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 03:05
Medlem
Autosol är ju alldeles förträffligt för att polera krom (metall), plast o s v. Brukar använda det till lite av varje och nu har jag har en cykel som behöver putsas upp, men då jag är känslig för starka dofter är dessvärre Autosol inte bra för mig då det har en doft som stör mig. För någon som inte är doftöverkänslig spelar detta ingen roll men det blir inte bra då jag sitter en stund och polerar med Autosol.

Svinto är lite väl grovt och repar finare ytor, t ex lacken på en cykel och jag skulle gärna hitta något alternativ till Autosol med en svagare doft/mer neutral lukt. Sökte lite och fick fram förslag på Ultrapol polercreme och Pratts polercreme. Min fråga till er andra är om ni kan rekommendera alternativ till Autosol och gärna då utan en stark lukt. Har någon provat Pratts eller Ultrapol och kan uttala sig om dom?
Citera
2015-11-11, 09:45
Medlem
Fix universal är det bästa rengöringsmedlet. Använder det till massor och blir sällan besviken. Torkar inte ut huden, luktar inte och är miljövänligt. Har använt det på bilens lack och krom för att ta bort fläckar av olika slag utan att repa. Känns kanske lite dyrt men en burk räcker i flera år.
fix-universal.com
Citera
2015-11-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reflection
Fix universal är det bästa rengöringsmedlet. Använder det till massor och blir sällan besviken. Torkar inte ut huden, luktar inte och är miljövänligt. Har använt det på bilens lack och krom för att ta bort fläckar av olika slag utan att repa. Känns kanske lite dyrt men en burk räcker i flera år.
fix-universal.com
Tack för tipset, det låter som att Fix universal är det jag söker. Betalar gärna lite mer för en så bra produkt. Jag köper nog en burk på 900 gram för 200 kronor och den kommer säkert att räcka i evigheter. Skall beställa redan idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in