Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-12, 09:23
Medlem
spoilers avatar
"Klockan 03.39 under natten till torsdagen larmades polis till parken norr om Klosters kyrka. Enligt källor utreder man en misstänkt våldtäkt.

Vakthavande befäl vid Sörmlandspolisen bekräftar att ett våldsbrott utreds. Det ska ha begåtts på platsen och polisen har spärrat av lekparken och ett område vid Östergatan."

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...d-kyrka-i-natt

Något asylboende i närheten?
Citera
2015-11-12, 11:16
Medlem
Citat:

Hela Nyfors. Ca 500 m från platsen. 8000 boende.
Senast redigerad av Piggekott 2015-11-12 kl. 11:21.
Citera
2015-11-12, 11:19
Medlem
En våldtäkt inträffade inte långt därifrån tidigare i somras. Vad jag vet är ännu ingen gripen för den.

Kan det vara så att Eskilstuna har fått en serievåldtäktsman på halsen? Eller är det bara kulturberikning?
Citera
2015-11-12, 11:30
Medlem
zteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Mig veterligen finns inget asylboende så centralt.

Med tanke på avspärrningarna verkar överfallet skett bakom kyrkan, i Kloster kyrkopark.

Ser inte ut att finnas så mycket som skymmer området, förutom de mindre hus som syns på bilden. Träden ger inte mycket skydd när de är kala. Vet inte hur det ser ut med parkbelysning.
Citera
2015-11-12, 11:31
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
En våldtäkt inträffade inte långt därifrån tidigare i somras. Vad jag vet är ännu ingen gripen för den.

Kan det vara så att Eskilstuna har fått en serievåldtäktsman på halsen? Eller är det bara kulturberikning?

Mycket möjligt. Det var väl nästan på samma plats?

Hur gick det med våldtäkten som skedde i Nyfors 2011? Han är väl fortfarande på fri fot.
https://polisen.se/Arkiv/Pressmeddel...stankt-person/

Hemskt hur folk anser sig ha rätt att förstöra en annan människas liv!
Citera
2015-11-12, 15:05
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hela Nyfors. Ca 500 m från platsen. 8000 boende.

Fast till nyfors har du ju ett helt centrum emellan. Då är det ju närmare till det betydligt mer kriminella skiftinge. Fast är väl mer eller mindre samma skit.

Och parken bakom kyrkan är en ganska dåld plats även på hösten. Ligger väl nån lekpark där också om jag inte minns fel.

Styrkekramar till dig som blev utsatt! Jävla beteende..

*EDiT* såg att det stod att lekparken bla var avspärrad i artikeln.
Senast redigerad av SKiTSUR 2015-11-12 kl. 15:08.
Citera
2015-11-12, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Klockan 03.39 under natten till torsdagen larmades polis till parken norr om Klosters kyrka. Enligt källor utreder man en misstänkt våldtäkt.

Vakthavande befäl vid Sörmlandspolisen bekräftar att ett våldsbrott utreds. Det ska ha begåtts på platsen och polisen har spärrat av lekparken och ett område vid Östergatan."

Kryllar inte hela Eskilstuna av rasfrämlingar? Dom har väl t.o.m. sin egen kebabfabrik....

http://www.kebab.se/ Yes jag minns rätt. Borde ju säga allt....
Citera
2015-11-12, 16:52
Medlem
bushtuckers avatar
Tycker någon borde ha sett eller hört någonting här, hon kan ju förvisso blivit hindrad att skrika, men det måste väl finnas en chans att någon sett om en blåneger smög omkring i parken mitt i natten`?
En sån sak skulle väl uppmärksammas även i Etuna?
Citera
2015-11-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
En sån sak skulle väl uppmärksammas även i Etuna?

Att en blåneger smyger omkring på natten borde uppmärksammas? Du, det är vardag i Eskilstuna. Sedan är staden i princip död på folk vid den där tidpunkten en vardag så tveksamt om det finns vittnen.
Citera
2015-11-12, 17:41
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köttbulle
Att en blåneger smyger omkring på natten borde uppmärksammas? Du, det är vardag i Eskilstuna. Sedan är staden i princip död på folk vid den där tidpunkten en vardag så tveksamt om det finns vittnen.

Ok! Ja, verkar lite tunnsått med vittnen, precis som du skriver. Men krogarna har väl öppet till 02,.. eller iaf till 01? Måste ju vara en och annan som är på väg hem den här tiden? Man kunde ju tänka sig också att GM smugit efter någon mer tjej före den som våldtogs, men inte lyckats genomföra någon berikning.
Citera
2015-11-12, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891

Jag tror inte våldtäktsmän bara "lägger av". Kan vara relaterat.
Citera
2015-11-12, 18:42
Medlem
Stackars tjej!
Hela Eskilstuna är smuts"berikat"... i parken (som förövrigt är liten) är det väldigt skumt även om det inte är mycket till buskage den här årstiden. På den lite större vägen precis intill är det allt som oftast berikare på väg till iaf två av dom vidrigare områdena Årby o Skiftinge!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in