2015-11-15, 04:23
Medlem
Gym-Rats avatar
Är det alltid normen att ligga på ett stort kaloriöverskott när man kör prepp som t.e.x Testo?

Jag är OK med kosten men skulle alltid kunna vara bättre. Svårt att få i mig dem stora mängderna. Har funderat lite på Serious Mass men vill inte lägga på mig mage, är +41 så det är ju lätt hänt.

Vad säger experterna?
Citera
2015-11-15, 04:30
Medlem
Bulk/deff som styr fortfarande. Sen väljer man ju oftast ester efter det. Bulk testo e, deff testo p.

Skulle välja testo e, slipper du sticka så ofta.
Citera
2015-11-15, 05:35
Medlem
Ät precis som du gör när du inte använder AAS. Du behöver inte reglera ditt kalorintag när du trycker. Vill du gå upp i vikt? Ät överskott av kalorier. Vill du gå ner i vikt? Ät underskott av kalorier. Svårare än så är det inte. Inga mirakel grejjer inte.
Citera
2015-11-15, 21:27
Medlem
Gym-Rats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobagoo
Ät precis som du gör när du inte använder AAS. Du behöver inte reglera ditt kalorintag när du trycker. Vill du gå upp i vikt? Ät överskott av kalorier. Vill du gå ner i vikt? Ät underskott av kalorier. Svårare än så är det inte. Inga mirakel grejjer inte.

Nej du har helt rätt. Problemet med mig är att jag vill absolut bli större, men precis som alla andra vill jag bli det i muskelmassa. Svårt när man som jag är över 40 år, bulkar jag blir jag fet, vilket jag inte vill.
Citera
2015-11-15, 21:49
Medlem
Bumbisaftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gym-Rat
Nej du har helt rätt. Problemet med mig är att jag vill absolut bli större, men precis som alla andra vill jag bli det i muskelmassa. Svårt när man som jag är över 40 år, bulkar jag blir jag fet, vilket jag inte vill.

Att välja Ester efter bulk/deff är absolut ingen prio. Ska du inte tävla är det valet helt oviktigt vilken Ester du väljer för vatten ansamlingens skull.

Och man blir inte fet av bulk trots en ålder på +40 . Allt handlar om att äta RÄTT kalorier. Äter du cleant och ett lagom överskott , tränar hårt kommer du inte bli fet. Spec inte med test i bilden

F
Citera
2015-11-15, 23:59
Medlem
Gym-Rats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbisaften
Att välja Ester efter bulk/deff är absolut ingen prio. Ska du inte tävla är det valet helt oviktigt vilken Ester du väljer för vatten ansamlingens skull.

Och man blir inte fet av bulk trots en ålder på +40 . Allt handlar om att äta RÄTT kalorier. Äter du cleant och ett lagom överskott , tränar hårt kommer du inte bli fet. Spec inte med test i bilden

F

Är inte bulkningsmedel som Serious Mass just tvärtemot att äta "cleant", det är ju en enorm mängd kolhydrater varav dem flesta snabba.
Det var ju min fråga, är det inte lätt att lägga på sig fett med just dessa bulkningsmedel?
Citera
2015-11-16, 01:15
Medlem
beror väl självklart på nuvarande form och underskott men annars går det väl rätt fint att lägga på sig massa på ett underskott? speciellt med lite dunderhonung till morgongröten?
Citera
2015-11-16, 02:45
Medlem
Gym-Rats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkWallenberg
men annars går det väl rätt fint att lägga på sig massa på ett underskott?

Ja dunderhonung brukas. Utveckla gärna ovan
Citera
2015-11-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ja dunderhonung brukas. Utveckla gärna ovan

Jag har inte kurat själv men försöker läsa på mig i ämnet så nån mer erfaren kan nog bekräfta om det stämmer eller inte. Min uppfattning dock är att standard svaret när någon frågar om dom kommer kunna lägga på sig massa under deff är "du kan praktiskt taget inte bygga massa vid kaloriunderskott om du inte preppar".

Prepp eller ej antar jag dock att du får lättare att lägga på dig massa ju mindre du har i dagsläget.
Citera
2015-11-16, 12:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkWallenberg
Jag har inte kurat själv men försöker läsa på mig i ämnet så nån mer erfaren kan nog bekräfta om det stämmer eller inte. Min uppfattning dock är att standard svaret när någon frågar om dom kommer kunna lägga på sig massa under deff är "du kan praktiskt taget inte bygga massa vid kaloriunderskott om du inte preppar".

Prepp eller ej antar jag dock att du får lättare att lägga på dig massa ju mindre du har i dagsläget.

Det går att bygga muskler och bränna fett samtidigt, men det blir svårare ju längre i din träningskarriär du kommer. När man kommit tillräckligt långt så blir det i "praktiken" omöjligt, även om vissa lyckas ändå. Steroider underlättar endast.

Sedan är det alltid vissa nördar som hävdar att det är omöjligt, men det är snarare för de själva aldrig lyckats.
Citera
2015-11-16, 15:26
Medlem
Bumbisaftens avatar
Citat:
Är inte bulkningsmedel som Serious Mass just tvärtemot att äta "cleant", det är ju en enorm mängd kolhydrater varav dem flesta snabba.
Det var ju min fråga, är det inte lätt att lägga på sig fett med just dessa bulkningsmedel?

Ja gainers serious mass är inget jag rekommenderar iallafall.
Har man svårt att få i sig ren mat kan man med fördel göra en egen " gainer "
Tex , vassle isolat , havregryn, banan , mjölk , äggvita , kokosolja/jordnötssmör

Mängder efter vilka Marcos man är ute efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in