Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-16, 19:09
  #1
Medlem
Hej, som rubriken lyder är det nu dags att introducera tjejen för cannabis.
Har själv rökt i lite mer än ett år (ganska så intensivt, minst 3-4 dagar i veckan med något litet uppbehåll under våren) och har nu fått tjejen att vela testa.
När vi träffades var hon väldigt anti och tyckte inte alls om det jag "höll på med" då hon som dom flesta andra här i samhället endast blivit informerad med propaganda. Men har haft långa och givande diskussioner med henne för att få henne att det inte är så farligt som man har fått lära sig i skolan o.s.v. Hon har t.o.m. självmant läst vidare om detta på internet och fått förståelse för kulturen och tycker nu det ska bli spännande att testa.
Nu kommer vi till varför jag skapat detta inlägg. Jag vill att hon ska få en så bra upplevelse som möjligt dom första gångerna för att hon inte ska bli rädd och tycka att det blir obehagligt någon gång under tiden vi röker, ska självklart inte börja med att rulla upp världens fetaste men ja ni fattar.
Det jag undrar och vill ha råd från er är vilken strain ni skulle satsa på? Kommer beställa från flugsvamp så jag vet vad det är jag får då det är första gången hon ska röka (grönt kommer det vara) men tänkte att någon lite mer erfaren person skulle kunna ha något tips?
Ni får gärna ge en lite kort förklaring till varför ni skulle välja just den strainen o.s.v.
Pengar jag kan lägga ut är ungefär 6-700kr och har väl tänkt beställa mig en 5a, men kan ta kanske en 2a/3a också om det kostar lika mycket för en "bättre" strain till just detta tillfälle.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel/otydliga meningar, har läst igenom och hittade inget superkonstigt iaf.
Är det något som är otydligt eller om ni vill ha någon annan info är det bara att skriva så svarar jag så fort som möjligt.

Mvh Clonk
Citera
2015-11-16, 19:21
  #2
Medlem
Om det hade varit min brud hade jag tillsammans med henne valt vilken strain genom att söka upp dem på www.leafly.com. Titta på vad de är för smak, lukt etc. Det finns ingen X strain som lämpar sig bäst för nybörjare och det är inget hav av strains på flugsvamp, snarare en lite regnpöl som man snabbt kan gå igenom.

- Kom på en sak, kanske är roligare med en sativa dominerad strain istället för indica. Alla är vi ju olika men de flesta jag känner föredrar sativa.
Citera
2015-11-16, 20:30
  #3
Medlem
Ah grejen är att vi inte bor så nära varandra så kan vara lite svårt, nä som du säger så är ju inte flugsvamp det ultimata för att välja strain men bättre än att köpa något av den lokala dealern som kan sälja lite vad som.
Jo har också funderat på sativa, får se vad det blir!
Citera
2015-11-16, 21:35
  #4
Medlem
Kör Sativa,ni kommer ha en grymt rolig kväll!
Citera
2015-11-17, 02:39
  #5
Medlem
Gjorde mitt beslut och beställde 5g Orange Haze (en sativadominant hybrid). Väntar med spänning
Citera
2015-11-17, 09:56
  #6
Medlem
Cannabis makes you rape your girlfriend, personal experience
Citera
2015-11-17, 10:06
  #7
Medlem
Pripps3.5s avatar
Och så lite moralpredikningar på det.
Vem ska betala för hennes bruk när hon förälskat sig i Mary Jane? Du verkar redan nu ha begränsat med pengar.
Om hon inte kommer att gilla det, pallar du med hennes moralpredikningar?
Var medveten om att Mary har en smekmånad, precis som allt annat. Är ju bara i början man blir störtkåt och helfnissig. Sedan såsar man mest ihop.

Oj, vad skit jag kommer att få nu.
Citera
2015-11-17, 10:13
  #8
Medlem
MonkMans avatar
Vad hade du tank att ni skulle gora da, bara sitta ratt upponer o roka eller hitta pa natt kul? Jag hade bunkrat upp med lite skon mat, bra musik och kanske ett roligt spel, sen hade jag overaskat lite senare med att slita upp 2 bio-biljetter. Tycker aven att du ska typ ha nan form av "placebo medicin" dar, typ en flaska Apelsin Juice och lite choklad, sag att om hon tycker att det blir for mycket sa behover man bara ata o dricka lite av det sa blir det battre. Det haller henne nog lugn o fin och du slipper onodig nojja.
Citera
2015-11-17, 12:36
  #9
Medlem
Äh baka 8g's brownies istället
Ska slå på rätt fint
Citera
2015-11-17, 12:41
  #10
Avstängd
Mycket oansvarigt av dig att lura in henne i knarkträsket.
Citera
2015-11-17, 13:07
  #11
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clonk
Gjorde mitt beslut och beställde 5g Orange Haze (en sativadominant hybrid). Väntar med spänning
Det kommer gå bra! Men se till att hon både dricker och äter under ruset. Kom också ihåg att sativas kan göra vissa personer nojiga. Låt henne ta några bloss, och sen släcker du den och väntar lite så blir det bra. Rök efter behov.
Citera
2015-11-17, 18:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och så lite moralpredikningar på det.
Vem ska betala för hennes bruk när hon förälskat sig i Mary Jane? Du verkar redan nu ha begränsat med pengar.
Om hon inte kommer att gilla det, pallar du med hennes moralpredikningar?
Var medveten om att Mary har en smekmånad, precis som allt annat. Är ju bara i början man blir störtkåt och helfnissig. Sedan såsar man mest ihop.

Oj, vad skit jag kommer att få nu.

Skulle det nu bli så att hon förälskar sig i det har hon mer pengar än mig så hon kan själv stå för dom kostnaderna, vill bara att hon ska få testa nu när hon faktiskt själv vill det

Skulle det vara så att hon inte tycker om det kommer hon ändå inte ge mig några moralpredikningar då hon slutat med det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback