Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-18, 19:46
  #1
Medlem
bennyzs avatar
Två konserter klara

Deep Purple 14/6
Dropkick Murphys 21/6
Citera
2015-11-23, 09:02
  #2
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Schyssta två första bokningar!
Citera
2015-11-23, 20:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennyz
Två konserter klara

Deep Purple 14/6
Dropkick Murphys 21/6
Dropkick blir det lätt. Deep Purple är så jävla slött. Fast jag går nog ändå och ser dom.
Citera
2015-11-24, 03:04
  #4
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Dropkick blir det lätt. Deep Purple är så jävla slött. Fast jag går nog ändå och ser dom.

Gör inte det, det slutar ju bara med att man sitter och suger i sig svindyr öl på kryddhyllan och ångrar beslutet att gå dit. Det kommer säkert regna också.

Skämtåsido, Grönan lyckas alltid boka en del överraskningar. Ska bli spännande att se vilka oväntade akter det bjuds på i år. Weird Al i år var ju jävligt otippat sådär på förhand.
Citera
2015-11-24, 07:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Gör inte det, det slutar ju bara med att man sitter och suger i sig svindyr öl på kryddhyllan och ångrar beslutet att gå dit. Det kommer säkert regna också.

Skämtåsido, Grönan lyckas alltid boka en del överraskningar. Ska bli spännande att se vilka oväntade akter det bjuds på i år. Weird Al i år var ju jävligt otippat sådär på förhand.
Kan nog va kul att gunga till Smoke On The Water till ett par pilsner!
Citera
2015-11-24, 08:30
  #6
Medlem
Marquesos avatar
Blev inget besök alls för min del förra året, så hoppas på bättre bokningar i år. The National hade verkligen inte suttit fel.
Citera
2015-11-24, 11:39
  #7
Medlem
emma80s avatar
Tredje bokningen släppt. Sixx:A.M. den 22 juni.

Den 22 juni kommer Mötley Crüe-medlemmen Nikki Sixx med sitt nya band Sixx:A.M. för sin enda Stockholmsspelning på Gröna Lunds Stora Scen.

http://www.gronalund.com/sv/scen-sho...erter/sixxa.m/
Citera
2015-11-24, 12:28
  #8
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Tredje bokningen släppt. Sixx:A.M. den 22 juni.

Den 22 juni kommer Mötley Crüe-medlemmen Nikki Sixx med sitt nya band Sixx:A.M. för sin enda Stockholmsspelning på Gröna Lunds Stora Scen.

http://www.gronalund.com/sv/scen-sho...erter/sixxa.m/
Man kan väl hoppas på att det kan vara lite piggare än Mötley dårå, som visat upp typ samma energinivå som en likbilschaffis senaste decenniet...
Citera
2015-11-25, 11:40
  #9
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Dropkick blir det lätt. Deep Purple är så jävla slött. Fast jag går nog ändå och ser dom.

Jodå, Deep Purple är värt att gå och se ändå!
Citera
2015-11-26, 18:17
  #10
Medlem
Fan att Grönan ska boka Dropkick varje förbannade sommar, när de är ute och giggar på våra breddgrader. Jag kommer ju gå och se dem i alla väder, men de gör sig så förbannat dåligt på Grönan. Det mesta suger grovtarm på Gröna Lund, men just punkmusik i alla dess former verkar ha en synnerligen brant uppförsbacke.

Punkröj ska has i en liten lokal för en initierad publik av skinnbulor och allsköns kräk, alternativt ska det vara en sjuhelvetes bra publik. Senaste gången Dropkick besökte Gröna Lund var det total likvaka på hela publiken och det hela avhandlades ungefär med samma gnista som ett tandläkarbesök - Flogging Molly likaså. Ska 2016 blir året när Gröna Lund glänser till?
Citera
2015-11-27, 15:41
  #11
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Fan att Grönan ska boka Dropkick varje förbannade sommar, när de är ute och giggar på våra breddgrader. Jag kommer ju gå och se dem i alla väder, men de gör sig så förbannat dåligt på Grönan. Det mesta suger grovtarm på Gröna Lund, men just punkmusik i alla dess former verkar ha en synnerligen brant uppförsbacke.

Punkröj ska has i en liten lokal för en initierad publik av skinnbulor och allsköns kräk, alternativt ska det vara en sjuhelvetes bra publik. Senaste gången Dropkick besökte Gröna Lund var det total likvaka på hela publiken och det hela avhandlades ungefär med samma gnista som ett tandläkarbesök - Flogging Molly likaså. Ska 2016 blir året när Gröna Lund glänser till?

Punk funkar ju, ironiskt nog, hyfsat bra på Gröna Lunds lilla scen, för där är det lite mer inomhuskänsla och kan bli bra tryck. Men på stora scenen får jag hålla med om att det passar ruggigt illa... särskilt om det råkar vara soligt. :P
Citera
2015-11-30, 12:47
  #12
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Fan att Grönan ska boka Dropkick varje förbannade sommar, när de är ute och giggar på våra breddgrader. Jag kommer ju gå och se dem i alla väder, men de gör sig så förbannat dåligt på Grönan. Det mesta suger grovtarm på Gröna Lund, men just punkmusik i alla dess former verkar ha en synnerligen brant uppförsbacke.

Punkröj ska has i en liten lokal för en initierad publik av skinnbulor och allsköns kräk, alternativt ska det vara en sjuhelvetes bra publik. Senaste gången Dropkick besökte Gröna Lund var det total likvaka på hela publiken och det hela avhandlades ungefär med samma gnista som ett tandläkarbesök - Flogging Molly likaså. Ska 2016 blir året när Gröna Lund glänser till?

Citat:
Ursprungligen postat av Jirki88
Punk funkar ju, ironiskt nog, hyfsat bra på Gröna Lunds lilla scen, för där är det lite mer inomhuskänsla och kan bli bra tryck. Men på stora scenen får jag hålla med om att det passar ruggigt illa... särskilt om det råkar vara soligt. :P

Håller med här om att punkspelningar inte ska ses på Gröna Lund, visst ska det vara i en liten intim lokal, helst utan kravallstängsel förstås Raised Fist är ju ett band man också sett på grönans stora scen utöver Dropkick där det känns väldigt felplacerat. Håller dock med dig här Jirki om att den lilla scenen funkar bättre, då är det något helt annat faktiskt. Dock är Dropkick för stora för att de skulle kunna sätta dem på lilla scen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback