2015-11-19, 14:11
Medlem
LittleDaves avatar
Hejsan,

Vill bjuda min flickvn p en liten weekend fre jul, dels som fdelsedagspresent och dels som julklapp. Min ekonomi r begrnsad s jag har kollat runt lite fr att hitta billiga flygbiljetter (bor i Hong Kong) till olika destinationer. Billigaste biljetterna hittar jag till Hanoi och Bangkok.

Men nu r frgan vilket r mest intressant att se? Ingen av oss har varit i varken Thailand eller Vietnam s det kommer bli nytt fr oss bda. Vilket har mest att erbjuda fr 3-4 ntter? Vilket r mest prisvrt?
Vi bda gillar att "turista" och r inte mycket fr att sitta och hnga vid en pool, mat r ocks ett stort intresse vi bda har.
Hur ser det ut med hotellkostnader? Vilken stad ger oss ett finare hotell fr en mindre summa pengar?

Har ngon koll?
Citera
2015-11-19, 14:14
Avstngd
Jag hade valt BKK utan tvekan. Mer puls, fantastiska restauranger, bra hotell till schyssta priser, ltt att ta sig runt och allmnt trevligare n Hanoi, som jag tycker r en rtt trkig stad, ven om den har en viss charm i delar av staden.
Citera
2015-11-19, 14:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Hejsan,

Vill bjuda min flickvn p en liten weekend fre jul, dels som fdelsedagspresent och dels som julklapp. Min ekonomi r begrnsad s jag har kollat runt lite fr att hitta billiga flygbiljetter (bor i Hong Kong) till olika destinationer. Billigaste biljetterna hittar jag till Hanoi och Bangkok.

Men nu r frgan vilket r mest intressant att se? Ingen av oss har varit i varken Thailand eller Vietnam s det kommer bli nytt fr oss bda. Vilket har mest att erbjuda fr 3-4 ntter? Vilket r mest prisvrt?
Vi bda gillar att "turista" och r inte mycket fr att sitta och hnga vid en pool, mat r ocks ett stort intresse vi bda har.
Hur ser det ut med hotellkostnader? Vilken stad ger oss ett finare hotell fr en mindre summa pengar?

Har ngon koll?
Bangkok utan tvekan. Hanoi r en trkig kommuniststad.
Citera
2015-11-19, 15:23
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Bangkok. Finns flera saker att gra ifall man vill spendera pengar men ven en del kul att se ifall man vill hlla en lagom budget. OceanWorld kostar ca 200 kr i intrde men r kul att se. k till ChinaTown och se den stadsdelen. Shoppa billigt p MBK kpcentrumet i centrala Bangkok. Finns frscha hotell fr ett okej pris. Finns ven fina restauranger p vningar hgt upp ifall man vill ha grym utsikt och ta gott. Kostar en del dock.
k en kvll och kika p turistgatan Khaosan Road. Jag vet ven billigare hotell runt 500 kr/natt med pooler p taket, gym och enorm bra frukost osv. Maila fr mer info
Citera
2015-11-19, 18:32
Medlem
Busstations avatar
Jag skulle vlja Bangkok. Tycker mycket om Saigon dock om du nd r sugen p Vietnam, tar nog den staden fre Bangkok om jag skulle vlja.
Citera
2025-01-04, 08:38
Medlem
lundaelevs avatar
Jag skulle nog ha valt Hanoi fre Bangkok. Delvis r Bangkok en stad som behver typ en vecka och Hanoi r mycket mer spnnande. De strsta delarna av Bangkok r som vilket vst-stad som mjligt. Hanoi r en upplevelse, k dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in