Citat:
Ursprungligen postat av
elljus15
Sånt där psykologitrams med överdrivet djuplodande världsåskådning känns bara för mycket i vissa sammanhang. "Jag har inte mer rätt än andra" nu myser vi i ringen och rullar apelsinen mellan oss. När konkreta händelser dyker upp, och katastrofen är där, så är man tvåa om man vänder andra kinden till och myspyser i psykologstolen. Jag besitter inte på den sanna kunskapen om universum men jag har ta mig fan sunt förnuft. Ibland får man bara stanna där och sluta rulla apelsinen vidare.
Visst kan man ha både rätt och fel om saker. Men det finns ingen "rätt" ideologi eller dylikt. Varför? För att vi prioriterar olika saker.
Prioriterar du A så kan lösning 5 vara rätt, och prioriterar du B så kan lösning 2 vara rätt. Beror på vad ens mål är. Men det finns sällan ett allmänt rätt som gäller i alla sammanhang när det kommer till politik.
Detta betyder
inte att alla svar alltid är rätt vid alla perspektiv. Faktum är att det betyder just det (alla svar inte alltid är rätt ur alla perspektiv) och lite till - förmodligen är ett enskilt svar inte rätt alltid rätt om du skiftar mål.
Fast mitt inlägg var inte menat att behandla vad som är rätt eller fel utan mer varför man inte kan tala om att folk per automatik ska "vakna upp". Jag försöker inte att rättfärdiga alla åsikter, men jag försöker att förklara varför vad som är rätt för dig kan vara fel för någon annan och tvärtom. Det betyder att man inte kommer att "vakna upp" bara sådär.