Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-26, 13:02
  #25
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Nej, det var Modify som föreslog det. Fast jag är benägen att hålla med, dels för att användning av cannabis är olagligt, dels för att det alltid, oavsett legal status, är ohälsosamt att dra ned rök i lungorna. Men cannabis kan för all del intas på andra sätt. Det är dock inte nödvändigtvis hälsosamt för den skull.

Cannabis är inte hälsosamt, det kan vi enas om. För de flesta kan dock påverkan på hälsan minimeras genom att bruka med måtta och kanske att inte röka det. Men jag vill inte heller uppmuntra cannabisbruk och jag tror ingen som inte är "nyfrälst" skulle göra det heller.

Jag har nog inte så mycket mer att tillägga här, ut och spring alla som vill, det mår man väldigt bra av.
Citera
2015-11-26, 14:19
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Cannabis är inte hälsosamt, det kan vi enas om. För de flesta kan dock påverkan på hälsan minimeras genom att bruka med måtta och kanske att inte röka det. Men jag vill inte heller uppmuntra cannabisbruk och jag tror ingen som inte är "nyfrälst" skulle göra det heller.

Jag har nog inte så mycket mer att tillägga här, ut och spring alla som vill, det mår man väldigt bra av.
Utmärkt, själv kom jag nyss in från en stärkande skogspromenad! Jag "powerwalkar" flera gånger i veckan. Det klarar jag mig inte utan.
Citera
2015-11-26, 18:22
  #27
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Välbefinnandet man får av träning är naturligtvis lika "kemiskt" som cannabis, endorfinerna som rusar runt i kroppen efter ett hårt pass är också kemikalier. Jag är en entusiastisk löpare och tycker att känslan efter en halvmara liknar den att vara påverkad av cannabis. Skillnaden är väl att det är betydligt hälsosammare att springa än att andas in rök, men det finns inte "äkta" och "falskt" välbefinnande. Mår man bra så gör man.

Kanske är lite väl att märka ord där.

Ja givetvis är det också en kemisk process som framkallas vid träning, skillnaden är att du får jobba för den när du tränar. I stället för att röka en holk och vara hur nöjd som helst över ingenting.

Sedan skulle jag inte direkt påstå att Cannabis förbättrar kognitiva förmågor, det gör däremot träning.
Citera
2015-11-26, 19:49
  #28
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Kanske är lite väl att märka ord där.

Ja givetvis är det också en kemisk process som framkallas vid träning, skillnaden är att du får jobba för den när du tränar. I stället för att röka en holk och vara hur nöjd som helst över ingenting.

Sedan skulle jag inte direkt påstå att Cannabis förbättrar kognitiva förmågor, det gör däremot träning.

Kanske är att märka ord men jag tycker att det är viktigt att vara överens om begreppen när man debatterar, så man inte missförstår varandra och börjar bråka i onödan.

Det kan hända att det är "för lätt" att röka en holk, men jag känner att det är lätt att sticka ut och springa också, om jag bara hade mer tid över skulle jag göra det varje dag. Men jag fattar vad du menar, allt som går lätt och ger en snabb kick är mer beroendeframkallande. Det gäller ju till exempel droger och dataspel.
Citera
2015-11-26, 21:27
  #29
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Kanske är att märka ord men jag tycker att det är viktigt att vara överens om begreppen när man debatterar, så man inte missförstår varandra och börjar bråka i onödan.

Det kan hända att det är "för lätt" att röka en holk, men jag känner att det är lätt att sticka ut och springa också, om jag bara hade mer tid över skulle jag göra det varje dag. Men jag fattar vad du menar, allt som går lätt och ger en snabb kick är mer beroendeframkallande. Det gäller ju till exempel droger och dataspel.


Exakt, det var lite så jag resonerade.

Är som sagt inte här för att moralisera.
Rökte själv mycket Cannabis förut, men har lagt av nu.
__________________
Senast redigerad av Modify 2015-11-26 kl. 21:30.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback