Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-26, 06:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är pissdetaljer i sammanhanget.

Tänk att expressen fått tag i SDs mailhistorik och detta uppenbarligen är "det värsta" de kunde hitta.

Sånt här förekommer på alla företag och i alla partier. Politik, agendor och fiskande efter packter osv.

Tror du något annat parti har mindre "skit i hörnena" om man skulle få tag i deras mailhistorik?

Det här är rena rama krimskramset. Fan jämförbart med fortkörning eller att gå över gatan på röd gubbe typ.

Bara för att något är vanligt förekommande så innebär det inte att det är okej. Detta är ytterligare en grej som kan placeras på Karlssons dåligt-konto och det kontot är nästan överfullt nu. Detta till trots ska han förlåtas gång på gång på grund av att vissa människor på allvar tror att Karlsson kan rädda Sverige.
Citera
2015-11-26, 06:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lägg av nu. Ingen i SD är någon riddare. SD ifrågasätter invandringspolitiken, och det har gett ett märkbart utfall i dagarna.

Om du missat det så är det SDs motståndare som framställer sig som goda. SD är bara SD.

Sen är det väl rimligt att grabben MK får en vettig lön?

Vad som är en vettig lön kan ju diskuteras men om detta skötts på ett snyggt sätt snarare än ett korrupt och dåligt sätt hade denna diskussionen aldrig förekommit.
Citera
2015-11-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Bara för att något är vanligt förekommande så innebär det inte att det är okej. Detta är ytterligare en grej som kan placeras på Karlssons dåligt-konto och det kontot är nästan överfullt nu. Detta till trots ska han förlåtas gång på gång på grund av att vissa människor på allvar tror att Karlsson kan rädda Sverige.

SDs (och MKs) roll är inte att vara "goda".

Du låter som värsta jante-(S)-gråsossen typ. Avundsjukan flödar.

"Oj, varför skall han få ha så hög lön uäää?"

Ingen sund människa bryr sig, fatta det. MK får gärna tjäna 500 papp i månaden också för mig, det rör mig inte i ryggen. Precis som jag inte avundas en granne som vunnit på lotto eller en gammal skolkamrat som blivit chef: Jag klappar dem på axeln och säger grattis istället.
Citera
2015-11-26, 06:32
Medlem
Citat:
Problemet är att Karlsson ofta framställs som en vit riddare, Sveriges enda hopp och så vidare trots att han är en korrupt girigbuk utan en enda droppe idealism i kroppen.
Framställs och framställs...se honom som politiker. Sveriges hopp? När har en politiker utgjort något verkligt hopp? Det enda hoppet är om de inte skulle få hantera så mycket pengar överhuvudtaget men väljarna öser ju pengar över politiken och då ser du resultatet även om just fallet med M.K bara är i smått.

OT, du kan ju tänka dig hur massinvandringen till Sverige skulle sett ut om politikerna bara hade tillgång så pass mycket pengar att de nätt och jämt kunde laga ett läckande kommunalt avloppsrör.
Citera
2015-11-26, 06:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
SDs (och MKs) roll är inte att vara "goda".

Du låter som värsta jante-(S)-gråsossen typ. Avundsjukan flödar.

"Oj, varför skall han få ha så hög lön uäää?"

Ingen sund människa bryr sig, fatta det. MK får gärna tjäna 500 papp i månaden också för mig, det rör mig inte i ryggen. Precis som jag inte avundas en granne som vunnit på lotto eller en gammal skolkamrat som blivit chef: Jag klappar dem på axeln och säger grattis istället.

Det där är orimliga jämförelser om inte din granne fejkat vinstlotten och din gamla skolkamrat manipulerat sig fram till sin chefsposition. Jag har för övrigt inte sagt någonting om att lönens storlek är felaktig i sig så sluta svamla om det nu.
Citera
2015-11-26, 06:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Framställs och framställs...se honom som politiker. Sveriges hopp? När har en politiker utgjort något verkligt hopp? Det enda hoppet är om de inte skulle få hantera så mycket pengar överhuvudtaget men väljarna öser ju pengar över politiken och då ser du resultatet även om just fallet med M.K bara är i smått.

OT, du kan ju tänka dig hur massinvandringen till Sverige skulle sett ut om politikerna bara hade tillgång så pass mycket pengar att de nätt och jämt kunde laga ett läckande kommunalt avloppsrör.

Det är sättet Karlsson skaffat sin lön på som är problemet, inte nödvändigtvis lönen i sig.
Citera
2015-11-26, 06:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Här har vi då dagens avslöjande: http://www.expressen.se/nyheter/sd-t...itt-loneklipp/

Några utdrag:

Detaljerna är ju nya, men sammanhanget att man höjer sina egna och sina kompisar och flickvänners löner i toppen är ju sedan länge välkänt.

Inget hot mot Mattias alls alltså.
Citera
2015-11-26, 06:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Detaljerna är ju nya, men sammanhanget att man höjer sina egna och sina kompisar och flickvänners löner i toppen är ju sedan länge välkänt.

Inget hot mot Mattias alls alltså.

Nej, det är ju den här tråden ett bevis på om inte annat.
Citera
2015-11-26, 06:41
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Jajjamensan! Eftersom Mattias gjort SD till Sveriges största parti, så har jag inga problem att förlåta honom skitsaker som en liten löneförhöjning.

Snarare har SD vuxit trots opportunister som Karlsson, Jomshof och deras springpojkar och flickvänner.
Citera
2015-11-26, 06:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Lägg av nu. Ingen i SD är någon riddare. SD ifrågasätter invandringspolitiken, och det har gett ett märkbart utfall i dagarna.

Om du missat det så är det SDs motståndare som framställer sig som goda. SD är bara SD.

Sen är det väl rimligt att grabben MK får en vettig lön?

Lönen i sig är väl ganska ointressant, saken är ju att han ljuger om hur han fått den (precis som han bevisligen ljugit och ljuger om så mycket annat).

Det är ju det allvarliga, att han för medlemmar och väljare bakom ljuset medvetet.
Citera
2015-11-26, 06:43
Medlem
Citat:
Det där är orimliga jämförelser om inte din granne fejkat vinstlotten och din gamla skolkamrat manipulerat sig fram till sin chefsposition. Jag har för övrigt inte sagt någonting om att lönens storlek är felaktig i sig så sluta svamla om det nu.

Det som du kallar "manupulation" är ju del av spelets regler. Jag gissar att du inte vet vad "spelet" är: Det är vardagspolitik som förekommer i alla konstellationer där makt och resurser fördelas.

Människor är sociala varelser - Vi är programmerade från evolutionen att samarbeta och bygga pakter och intrigera, eftersom det varit extremt fördelaktigt för vår art. (Ett annat sätt att säga att människor som samarbetar och "tävlar" i grupp kommer mycket längre än ensamma individer.)

Du vet inte mycket om hur normala organisationer fungerar (företag, partier etc.) om du tror att detta som framkommit är på något sätt chockerande eller uppseendeväckande.
Senast redigerad av SkepticsLTD 2015-11-26 kl. 06:47.
Citera
2015-11-26, 06:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det som du kallar "manupulation" är ju del av spelets regler. Jag gissar att du inte vet vad "spelet" är: Det är vardagspolitik som förekommer i alla konstellationer där makt och resurser fördelas.

Människor är sociala varelser - Vi är programmerade från evolutionen att samarbeta och bygga pakter och intrigera, eftersom det varit extremt fördelaktigt för vår art. (Ett annat sätt att säga att människor som samarbetar och "tävlar" i grupp kommer mycket längre än ensamma individer.)

Du vet inte mycket om hur normala organisationer fungerar (företag, partier etc.) om du tror att detta som framkommit är på något sätt chockerande eller uppseendeväckande.

Att Karlsson och Jomshof agerar så här chockar mig inte ett dugg, att med hjälp av falskspel fixa en högre lön ligger i dessa grabbars natur. Okej enligt dig, motbjudande enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in