Citat:
Ursprungligen postat av
KeithRichards
Temat var ju om SD-anhängare kanske har en för hög tolerans mot företrädarnas snedsteg. Och polariseringen i invandringsfrågan har gjort att man som förskräckt över tillståndet i nationen endast har haft SD att ty sig till.
Jag har följt ert utbyte, och jag ska ge dig rätt i att man ska ha tolerans mot sina företrädares snedsteg, ja ibland t.o.m. hög tolerans. Jag skulle gå så långt att jag kallar detta en dygd inom ett parti.
Problemet är dock inte detta. Problemet är att heja-jimmie-klubben är så hårt nerborrade i sina skyttegravar att de omöjligen skulle vilja ha en bättre representant, som inte befläckade partiet så till den milda grad som Karlsson gör, har gjort och kommer att fortsätta att göra. Under året har det varit ett dussin plus ett tjog skandaler i denna stil kring Karlsson, den ena värre än den andra, och de flesta initierade av honom själv och inte av media.
Problemet är att det finns en sån starkt skruvad personkult bland SD:s partigängare som är hårt knuten till bl.a. personen Mattias Karlsson, att inga som helst fakta eller sansade bedömningar biter på den.
I ett normalt parti ställer man upp för sina företrädare, man har tolerans mot deras snedsteg, och när det stormar så har man även hög tolerans. Men när det kommit till den punkten då företrädaren har gjort sig omöjlig, då måste man byta ut honom till en ny som är obefläckad. Företrädaren själv kommer förstås att vara med på detta, och kliva ner för partiets bästa. Men för att något sådant ska kunna hända i ett parti så krävs det interndemokrati, och den har ju Karlsson avskaffat i SD.
De skruvade partigängarna i heja-jimmie-klubben struntar i partiets bästa och bryr sig bara om Karlssons bästa. Helt sjukt såklart!
Problemet med Sverige var att sju-juntans väljare var så lättmanipulerade. Men så dyker oppositionspartiet SD upp på spelplanen, som ska representera de insiktsfulla och upplysta. Men så visar det sig att deras kärnväljare är
ännu mer lättmanipulerade. Go'natt Sverige!