Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-26, 19:14
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Och så här pass polariserade är folk i invandringsfrågan...
Vad skönt det hade varit att kunna diskutera problemet och allt som har med SD att göra, sakligt, utan det aggressiva tonläget.

Japp så är det, det är beklagligt hur Sd anhängare smutsar ner nastan alla trådar med antimuslimska inlägg, med främlingsfientliga inlägg, hur man kan få in invandringspolitik i alla trådar samt hur många som i skydd av anonymiteten uttrycker sig direkt rasistiskt
Citera
2015-11-26, 19:16
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
anhängarnas närmast desperata kamp att undvika att diskutera sakfrågan och personen och istället fly till att diskutera invandring, sjuklöver, msm andra politiker etc.
Men man måste ju även kunna tänka åt andra hållet - är inte just hårdbevakningen av SD just för att de företrätt en tabubelagd fråga?
Givetvis ska alla politiker granskas och dömas på samma villkor.
Citat:
Man ser dom som helt utan fel och brister och betraktar dom som vägen sanningen och ljuset.
Jag tror inte att många har den synen. Som jag antydde tidigare, vore det jättetrevligt om det fanns fler invandringskritiska partier att välja bland.
Citera
2015-11-26, 19:18
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Jag ger upp, hata på du...

Bra beslut saknar man argument bör man inte diskutera. Du har tokfel, jag hatar inte, jag tycker närmast synd om SD som dels har en maktfullkomlig ledning dels undergivna medlemmar som inte vågar stå upp mot dom och ta en diskussion
Citera
2015-11-26, 19:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Temat var ju om SD-anhängare kanske har en för hög tolerans mot företrädarnas snedsteg. Och polariseringen i invandringsfrågan har gjort att man som förskräckt över tillståndet i nationen endast har haft SD att ty sig till.

Jag har följt ert utbyte, och jag ska ge dig rätt i att man ska ha tolerans mot sina företrädares snedsteg, ja ibland t.o.m. hög tolerans. Jag skulle gå så långt att jag kallar detta en dygd inom ett parti.

Problemet är dock inte detta. Problemet är att heja-jimmie-klubben är så hårt nerborrade i sina skyttegravar att de omöjligen skulle vilja ha en bättre representant, som inte befläckade partiet så till den milda grad som Karlsson gör, har gjort och kommer att fortsätta att göra. Under året har det varit ett dussin plus ett tjog skandaler i denna stil kring Karlsson, den ena värre än den andra, och de flesta initierade av honom själv och inte av media.

Problemet är att det finns en sån starkt skruvad personkult bland SD:s partigängare som är hårt knuten till bl.a. personen Mattias Karlsson, att inga som helst fakta eller sansade bedömningar biter på den.

I ett normalt parti ställer man upp för sina företrädare, man har tolerans mot deras snedsteg, och när det stormar så har man även hög tolerans. Men när det kommit till den punkten då företrädaren har gjort sig omöjlig, då måste man byta ut honom till en ny som är obefläckad. Företrädaren själv kommer förstås att vara med på detta, och kliva ner för partiets bästa. Men för att något sådant ska kunna hända i ett parti så krävs det interndemokrati, och den har ju Karlsson avskaffat i SD.

De skruvade partigängarna i heja-jimmie-klubben struntar i partiets bästa och bryr sig bara om Karlssons bästa. Helt sjukt såklart!

Problemet med Sverige var att sju-juntans väljare var så lättmanipulerade. Men så dyker oppositionspartiet SD upp på spelplanen, som ska representera de insiktsfulla och upplysta. Men så visar det sig att deras kärnväljare är ännu mer lättmanipulerade. Go'natt Sverige!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2015-11-26 kl. 19:41.
Citera
2015-11-26, 19:19
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Japp så är det, det är beklagligt hur Sd anhängare smutsar ner nastan alla trådar med antimuslimska inlägg, med främlingsfientliga inlägg, hur man kan få in invandringspolitik i alla trådar samt hur många som i skydd av anonymiteten uttrycker sig direkt rasistiskt
Vi vet ju inte om dessa tillhör SD. Denna tråd visar ju att de har motståndare från andra hållet.
Citera
2015-11-26, 19:19
Bannlyst
Citat:
Bra beslut saknar man argument bör man inte diskutera. Du har tokfel, jag hatar inte, jag tycker närmast synd om SD som dels har en maktfullkomlig ledning dels undergivna medlemmar som inte vågar stå upp mot dom och ta en diskussion
Eftersom du vägrar säga vad du vill diskutera så antar jag att du inte vet själv.
Citera
2015-11-26, 19:22
Bannlyst
Gubbhora vill byta regering men Svenska folket vill se mindre invandring

Citat:

Alltid när man läser gubbhoras inlägg så ser man ett klart inslag av att personen är desperat. Det skulle jag också vara om mitt parti står och gapar och visar skyltar med Refugees Welcome samtidigt så är hans parti som en skit i vinden bland Svenska folket ...hahaha..
Senast redigerad av NoFeelings 2015-11-26 kl. 19:25.
Citera
2015-11-26, 19:26
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Men man måste ju även kunna tänka åt andra hållet - är inte just hårdbevakningen av SD just för att de företrätt en tabubelagd fråga?
Givetvis ska alla politiker granskas och dömas på samma villkor.

Jag tror inte att många har den synen. Som jag antydde tidigare, vore det jättetrevligt om det fanns fler invandringskritiska partier att välja bland.

Visst har media behandlat SD på ett överdrivet sätt många gånger. Det var ett lågvattenmärke när xpressen kartlade "vanliga svenskar" som skrivit på diverse sajter och avslöjade dom med namn och tom på film. Det var djupt osmakligt. En orsak till att SD hamnat i rampljuset är möjligen att dom förträtts av osedvanligt mänga stollar. Från "järnrörsskandalen" har stolligheterna stött som spön i backen. jag tycker att det är rimligt att avslöja nämdemän som uttryckt sig främlingsfientligt. Jag tycker att det är rimligt att hänga ut lokalpolitiker som är rasister som senast hon som ville ha en kulspruta på öresundbron.

Men därutöver har det skett många fel i medias bevakning något som jag tror att SD bör vara glada för. Min tro är att det plus övriga partiers fixering vid att stänga SD ute är främsta skälet till SDs tillväxt.

Jag blir lite nyfiken på vad du menar med invandringskritiska partier. Är det sådana som vill minska invandringen till en rimlig nivå och få den under ordnade former eller är det partier som är rädda för att "svenskar" ska bli minoritet och att muslimerna tar över
Citera
2015-11-26, 19:26
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag har följt ert utbyte, och jag ska ge dig rätt i att man ska tolerans mot sina företrädares snedsteg, ja ibland t.o.m. hög tolerans.
Jag läste ditt inlägg med stort intresse, men vill bara inflika att jag inte tillhör SD eller överhuvudtaget jobbar politiskt. Mitt engagemang begränsar sig just till nätdiskussioner, men givetvis har jag röstat på SD (i 2 val) eftersom de varit det enda stora parti som velat ta itu med invandringsproblematiken.
Citera
2015-11-26, 19:28
Bannlyst
Kan inte nån moderator rensa upp lite?
Citera
2015-11-26, 19:31
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Jag blir lite nyfiken på vad du menar med invandringskritiska partier. Är det sådana som vill minska invandringen till en rimlig nivå och få den under ordnade former eller är det partier som är rädda för att "svenskar" ska bli minoritet och att muslimerna tar över
Den diskussionen blir OT.
Men kombinationen en gigantisk fattig omvärld/lätt att få uppehållstillstånd och höga bidrag, är förödande i längden. Någonstans måste man sätta ett tak.
Citera
2015-11-26, 19:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Eftersom du vägrar säga vad du vill diskutera så antar jag att du inte vet själv.

Du fick svar redan i inlägg 359 på den frågan

Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Alltid när man läser gubbhoras inlägg så ser man ett klart inslag av att personen är desperat. Det skulle jag också vara om mitt parti står och gapar och visar skyltar med Refugees Welcome samtidigt så är hans parti som en skit i vinden bland Svenska folket ...hahaha..

Det finns några som skriver i tråden som ger ett direkt enfaldigt intryck dit hör du. Du saknar helt sakargument och går enbart till personangrepp. Men jag har en viss förståelse för att du gör det då du inte kanske har så lätt för dig. Men skulle du inte kunna var vänlig och förtydliga; vilket är mitt parti, vilket parti står och visar skyltar vilket parti är som skit i vinden ( ett extremt illa formulerat uttryck)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in