Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-26, 07:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Visst, det är vad du tycker. Hur mycket har du själv betalat till SD? Jag har faktiskt betalat till partiet och jag har inga som helst problem med MKs beteende.

Jag tycker att MK är bra och är väl värd sin ersättning.

Så jag antar att vi hamnat i någon sort "agree to disagree"-situation. Vilket är helt OK.

Om partiet eller medlemmarna är missnöjda med honom eller inte har förtroende för honom får de väl välja bort honom helt enkelt?

Problemet är väl att väldigt många SD-medlemmar resonerar på exakt det sätt som du och det enerverande trollet i tråden gör.
Citera
2015-11-26, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Medlemmarnas??? Du menar väl skattebetalarnas?

Men nu blandar du ju äpplen och päron!

Vi har regler i Sverige om hur riksdagspartier får ersättning och bidrag. Vad de gör med sina pengar de fått enligt reglerna är väl inget att klaga på?

Det är ju som om du skulle ha synpunkter på vad statligt anställda gör för sina löner för att "de får betalt av skattepengar".
Citera
2015-11-26, 07:34
Medlem
Citat:
Vi har regler i Sverige om hur riksdagspartier får ersättning och bidrag. Vad de gör med sina pengar de fått enligt reglerna är väl inget att klaga på?

Nu har ju SD en historik bakom sig att försöka få lite mer bidrag än reglerna medger genom att fuska och ljuga. Att det fuskas och ljugs internt inom partiet är självklart något SD själva måste lösa. Men ser man till vad ni sympatisörer tycker och tänker är partitoppen ofelbara oavsett vad de gjort.

Kan inte tänka mig att väljare/medlemmar i något annat parti skulle blunda för att topposter delas ut till vänner och familj, att dessa vänner sedan höjer varandras löner till nivåer av sällan skådat slag samtidigt som de lokala partiföreningarna knappt har råd med fika till sina möten.
Citera
2015-11-26, 07:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Medlemmarnas??? Du menar väl skattebetalarnas?

Nej, pengarna tillhör SD:s medlemmar.
Citera
2015-11-26, 07:37
Bannlyst
Mattias är uthängd av Sd för någon är ute efter hans sjukt höga lön.
Varför har Mattias så hög lön när han har noll inflytande så han skulle vara utan lön för han får inget gjort.
Han bara gnäller och har noll förmåga att lösa det enda problem han är framröstad för att lösa, troligen vet han att han blir av med sin monsterlön om han löser det enda han är tillsatt att lösa.
Citera
2015-11-26, 07:37
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Visst, det är vad du tycker. Hur mycket har du själv betalat till SD? Jag har faktiskt betalat till partiet och jag har inga som helst problem med MKs beteende.

Jag tycker att MK är bra och är väl värd sin ersättning.

Så jag antar att vi hamnat i någon sort "agree to disagree"-situation. Vilket är helt OK.

Om partiet eller medlemmarna är missnöjda med honom eller inte har förtroende för honom får de väl välja bort honom helt enkelt?

Jag har garanterat betalat mer än Mattias i alla fall.

Sedan handlar inte detta om hans ersättning utan om hans ständigt återkommande lögner, försök ta in det.
Citera
2015-11-26, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej, pengarna tillhör SD:s medlemmar.
Nej, skattemedel ägs av medborgarna i Sverige från vilken all offentligt ägande och makt utgår. Vi har inte genomfört en fascistisk kupp än.
Citera
2015-11-26, 07:44
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Mattias är uthängd av Sd för någon är ute efter hans sjukt höga lön.
Varför har Mattias så hög lön när han har noll inflytande så han skulle vara utan lön för han får inget gjort.
Han bara gnäller och har noll förmåga att lösa det enda problem han är framröstad för att lösa, troligen vet han att han blir av med sin monsterlön om han löser det enda han är tillsatt att lösa.

Va? Du är ju helt förvirrad!
Citera
2015-11-26, 07:44
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Nej, skattemedel ägs av medborgarna i Sverige från vilken all offentligt ägande och makt utgår. Vi har inte genomfört en fascistisk kupp än.

Är du dum, det är ju som att säga att statliga löner inte tillhör löntagarna. DU är helt borta, desperat och okunnig.
Citera
2015-11-26, 07:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Tycker det är lite märkligt att toppolitikerna i SD har löner som vida överskrider andra politikers. Detta då jag minns tiden innan SD kom in i riksdagen och innan partibidragen. Då hette det att politiker har för höga löner.

Sett totalt är det liksom bara Sjöstedt som har lägre lön än SDs toppar. Både Jimmy och Mattias hamnar en bra bit från resten.
http://mobil.DN.se/ekonomi/kinberg-b...m-hogsta-lonen

Sett utifrån ersättningar också är det väl bara typ 1 från SD som får bidrag utifrån inkomstgarantin. MP och M sticker ut där att ha väldigt många som gör det...
Citera
2015-11-26, 07:52
Medlem
Klart ohederligt agerat. All heder åt Björn Söder i det här fallet som är den enda som ifrågasätter.

Partiets sympatisörer är dock för obegåvade för att förstå. Kommunpolitikerna i partiet lär dock förstå, men de vet också att de är beredda att göra sig av med vem som helst som opponerar sig. Skulle dock inte drömma om partiledarposten om jag var MK.
Citera
2015-11-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sett totalt är det liksom bara Sjöstedt som har lägre lön än SDs toppar. Både Jimmy och Mattias hamnar en bra bit från resten.
http://mobil.DN.se/ekonomi/kinberg-b...m-hogsta-lonen

Sett utifrån ersättningar också är det väl bara typ 1 från SD som får bidrag utifrån inkomstgarantin. MP och M sticker ut där att ha väldigt många som gör det...

Länken du hänvisar till är publicerad innan lönehöjningen så ett gäng kronor skall plusas på för åtminstone MK. Sen blir det lite skevt att jämföra med regeringens löner då SD:s eventuella regeringsmedlemmar skulle fått samma lön från regeringen och säkert en ersättning från partiet också.

Med toppolitiker menar jag dessutom fler än Partiledare.

Edit: Sen var det dessutom det där med SD:s tidigare kritik mot höga politikerlöner.
Senast redigerad av Magban 2015-11-26 kl. 08:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in