Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-26, 06:56
Medlem
Rammsbergs avatar
Det värsta i denna nya anti-SD-kampanj är väl att Expressen själva hackar/stjäl, köper stulna/läckta/hackade mejlkonton eller åtminstone kommer över intern information som de inte har rätt till.

Reaktionen blir mest ett ökat förakt för Baas och Expressen. Om en ökning ens är möjlig från tidigare toppnivå.
Citera
2015-11-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Karlsson och Jomshof agerar så här chockar mig inte ett dugg, att med hjälp av falskspel fixa en högre lön ligger i dessa grabbars natur. Okej enligt dig, motbjudande enligt mig.

Men får vad man betalar för, kan man säga.

Jag jobbar hellre på ett företag som har en chef med miljonlön än där chefen tjänar som jag. Varför?

a) Att jobba sig till (eller kanske manipulera sig till, enligt dig?) en miljonlön tyder på ett strategiskt sinne. Jag vill ha en chef som tänker strategiskt.

b) Om chefen har en miljonkostym så finns det utrymme även för min kostym att växa.

Vad gäller MK, så tjänar han väl inte nå speciellt mycket heller för att vara typ "vice partiledare" eller vad han nu har för titel? 150k/månad eller så? Det är ju inte så att han genom "falskspel" tillskansat sig någon monsterinkomst direkt, utan han ligger väl ungefär där han skall ligga med det jobbet i Sverige.
Citera
2015-11-26, 06:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD

Jag jobbar hellre på ett företag som har en chef med miljonlön än där chefen tjänar som jag. Varför?

a) Att jobba sig till (eller kanske manipulera sig till, enligt dig?) en miljonlön tyder på ett strategiskt sinne. Jag vill ha en chef som tänker strategiskt.

b) Om chefen har en miljonkostym så finns det utrymme även för min kostym att växa.

Vad gäller MK, så tjänar han väl inte nå speciellt mycket heller för att vara typ "vice partiledare" eller vad han nu har för titel? 150k/månad eller så? Det är ju inte så att han genom "falskspel" tillskansat sig någon monsterinkomst direkt, utan han ligger väl ungefär där han skall ligga med det jobbet i Sverige.

Men jag diskuterar inte lönens rimlighet i sig, ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2015-11-26, 07:00
Medlem
Citat:
Det som du kallar "manupulation" är ju del av spelets regler. Jag gissar att du inte vet vad "spelet" är: Det är vardagspolitik som förekommer i alla konstellationer där makt och resurser fördelas.

Människor är sociala varelser - Vi är programmerade från evolutionen att samarbeta och bygga pakter och intrigera, eftersom det varit extremt fördelaktigt för vår art. (Ett annat sätt att säga att människor som samarbetar och "tävlar" i grupp kommer mycket längre än ensamma individer.)

Du vet inte mycket om hur normala organisationer fungerar (företag, partier etc.) om du tror att detta som framkommit är på något sätt chockerande eller uppseendeväckande.

Haha, en liten tomte förklarar för oss hur världen fungerar. NEJ, min lille tomte. De flesta ledare hade åkt på detta. Fast de har inte så duktiga soldater som SD.
Citera
2015-11-26, 07:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Vilka avslöjanden... Kommer bli svårt detta för Expressen att vinkla det så åtminstone de sedvanliga SD-hatarna ens fattar vad exakt de nu ska vara upprörda över.
Citera
2015-11-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Det värsta i denna nya anti-SD-kampanj är väl att Expressen själva hackar/stjäl, köper stulna/läckta/hackade mejlkonton eller åtminstone kommer över intern information som de inte har rätt till.

Reaktionen blir mest ett ökat förakt för Baas och Expressen. Om en ökning ens är möjlig från tidigare toppnivå.

Håller med dig här:

Visserligen så kan jag förlåta "whistleblowing" om det gäller att avslöja allvarliga brott som skadar andra: Om det handlade om traffiking eller knarkdistribution, så skulle jag tycka det var försvarbart från Expressen t.ex.

Men att använda material som uppenbarligen tagits fram på olagligt sätt för att offentliggöra sånt här internt smågnabb är riktigt jävla lågt.

Det MK har gjort är ju knappast olagligt, men det är väldigt svårt att se hur Expressen kunde få dessa uppgifter utan att ha varit inblandade (direkt eller indirekt genom att betala för materialet) i seriösa data/information-brott.

Att Expressen vågar göra detta är anmärkningsvärt. Vinden i opinionen vänder nu, och det som var ok att göra mot "fascisterna i SD" för ett år sedan kanske snart börjar bedömas annorlunda även inom etablisemanget. Skulle vara underhållande om annan media ifrågasätter hur Expressen fick materialet till detta "scoop".
Citera
2015-11-26, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha, en liten tomte förklarar för oss hur världen fungerar. NEJ, min lille tomte. De flesta ledare hade åkt på detta. Fast de har inte så duktiga soldater som SD.

Börjar argumenten tryta nu eftersom du känner att du måste sjunka till att ge mig epitet?

Ingen ledare hade "åkt fast" om det avslöjandes att han bad en annan ledare att framföra sin åsikt. Det kanske hade varit lite pinsamt i ledningens fikarum en dag eller två men det är också allt.
Citera
2015-11-26, 07:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Börjar argumenten tryta nu eftersom du känner att du måste sjunka till att ge mig epitet?

Ingen ledare hade "åkt fast" om det avslöjandes att han bad en annan ledare att framföra sin åsikt. Det kanske hade varit lite pinsamt i ledningens fikarum en dag eller två men det är också allt.

Nja, du bortser från lögnerna, lögner som riktats mot SD:s väljare och medlemmar.
Citera
2015-11-26, 07:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Fast nu talar vi inte om ett företag, vi talar om att Mattias ljuger hur han lurar till sig medlemmarnas pengar.
Citera
2015-11-26, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Fast nu talar vi inte om ett företag, vi talar om att Mattias ljuger hur han lurar till sig medlemmarnas pengar.
Medlemmarnas??? Du menar väl skattebetalarnas?
Citera
2015-11-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Visst, det är vad du tycker. Hur mycket har du själv betalat till SD? Jag har faktiskt betalat till partiet och jag har inga som helst problem med MKs beteende.

Jag tycker att MK är bra och är väl värd sin ersättning.

Så jag antar att vi hamnat i någon sort "agree to disagree"-situation. Vilket är helt OK.

Om partiet eller medlemmarna är missnöjda med honom eller inte har förtroende för honom får de väl välja bort honom helt enkelt?
Citera
2015-11-26, 07:19
Medlem
Tycker det är lite märkligt att toppolitikerna i SD har löner som vida överskrider andra politikers. Detta då jag minns tiden innan SD kom in i riksdagen och innan partibidragen. Då hette det att politiker har för höga löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in