• 1
  • 2
2015-11-25, 00:48
Medlem
Hejsan,

Ålder:
20-29år

Vikt:
96kg morgonvikt.

Längd:
188cm.

Uppskattad BF%:
17-21% skulle jag gissa på. (Google-bilder).

Medicinska problem:
Inga.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
115kg, 140kg, 160kg.

Nuvarande kostupplägg:
Kcal-balans. 40/40/20% i Protein/Kolhydrat/Fett.

Träningserfarenhet:
+5år.

Tidigare kurer:
Inga.

Eget förslag till kur:
Oral Turinabol, 40mg per dag i 50 dagar.

Tveksamt om jag ska köra Proviron 25mg genom kuren också för välmående och kontra gyno.
Kan vara dumt att ta 2 preparat som förstakurare? Bättre att ta till Proviron om man känner någon bieffekt?

Tänkte även ha Letrozole hemma ifall man skulle få gyno.

Eget förslag till PCT:
Nolvadex. 20mg om dagen tills jag känner mig återställd. (~4 veckor..?)

Mål med kuren:
Testa AAS för första gången!
Läst och varit sugen länge. Kul och intressant!

Tar mer än gärna emot input ifrån er!
Väl mött.
Citera
2015-11-25, 05:01
Medlem
linnros24s avatar
Kommer följa! Hur kommer det sig att du inte väljer en Testo e som förstakur?

Inget illa menat men du verkar inte ta i riktigt på gymmet heller. Jag tar mer än dig i de tre stora och då har jag inte ens tränat i två år än med 85kg på 187. Just saying så hoppas du landar på +30%

Kör hårt
Citera
2015-11-25, 14:45
Medlem
Zyrtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24

Inget illa menat men du verkar inte ta i riktigt på gymmet heller. Jag tar mer än dig i de tre stora och då har jag inte ens tränat i två år än med 85kg på 187. Just saying så hoppas du landar på +30%

Kör hårt

Vad du tar är irrelevant med vad han tar. 5års träningserfarenhet betyder inte att han satsat under alla dessa 5 år.
Citera
2015-11-25, 14:51
Medlem
Citat:

Kör hårt

Tänkte det först. Men känner att Testo E har mer bieffekter som jag känner kan "utlösa" på mig och mina gener. Samt blir det mycket längre kurande.
Testo E blir det förmodligen nästa gång - men som förstakur vill jag ta något som förmodligen blir mildare emot mig.

5 års träningserfarenhet behöver inte betyda 5 år styrketräning.

Citat:
Ursprungligen postat av Zyrtec
Vad du tar är irrelevant med vad han tar. 5års träningserfarenhet betyder inte att han satsat under alla dessa 5 år.

Sant, sant. Men jag förstår att han tycker jag borde ta mer. Absolut.
Men kan tillägga att jag tog lika mycket i de tre stora som jag gjorde när jag vägde ~10kg mindre. Tyvärr.
Citera
2015-11-25, 14:55
Medlem
Zyrtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Mål med kuren:
Testa AAS för första gången!
Läst och varit sugen länge. Kul och intressant!

Vad vill du få ut av din kur? Öka i styrka? Massa? Gå ner i vikt? Alla som kör AAS tar inte så många hälsorisker för att det låter intressant och kul, man har ju oftast något mål med kuren.
Citera
2015-11-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrtec
Vad vill du få ut av din kur? Öka i styrka? Massa? Gå ner i vikt? Alla som kör AAS tar inte så många hälsorisker för att det låter intressant och kul, man har ju oftast något mål med kuren.
Prio ett är faktiskt att testa för att se vad det är som händer. Jag tycker det är intressant att läsa om dessa ämnen och hur det fungerar. Kanske låter konstigt men sån är jag.

Prio två är massa och styrka. Jag känner att träningen går bra, helt klart, men det skadar inte med en liten knuff!
Jag har nog inte de bästa generna för byggandet. Mina armar mäter knappa 39cm. Och det är väldigt ynkligt på min vikt och längd..
Citera
2015-11-25, 17:26
Medlem
Jag kan hålla med föregående talare om att testo-e hade troligtvis varit ett klokare och billigare val. Testosteron har positiv påverkan på välmåendet, inte lever toxiskt. Eftersom det är såpass billigt så behöver man sällan oroa sig för att få något annat än vad man förväntar sig i vialen heller. Sexlusten och välmåendet kommer med största sannolikhet vara bra/mycket bra under hela kuren.

Om man sedan ser till OT så är det en lågandrogen steroid som kommer påverka ditt välmående till det sämre. Det aromatiserar inte så du borde inte behöva oroa dig för östrogena biverkningar... BORDE... jag säger detta för att OT är en relativt dyr steroid på vettig dos... det gör det hela mycket mer troligt att du kan få något annat än just OT, t.ex. Dbol som är hyfsat likt OT i effekt... Dbol som du troligen löper måttlig till hög risk att drabbas av östrogena biverkningar som ex gyno och bloat utav. Kan även vara Winstrol du får, det aromatiserar förvisso inte det heller, men elakt mot blodvärde och dina leder för att ta 2 exempel.

Nja... jag hade nog som förstakur valt en steroid som förekommer naturligt i kroppen, som man vet vad man får och därmed vara uppmärksam på biverkningar som man kan komma få på den steroiden. Om du dessutom säger att din nästa kur troligtvis kommer bli testo så ser jag ingen anledning att påfresta njurar/lever/mage med OT och riskera att få fakes, eller något annat än OT som förstakur.

Hur sköter du din träning och kost? Av att döma på dina "rekord" så måste något av de tidigare 2 ej fungera optimalt. Innan jag gjorde min första kur så hade jag trots allt fått upp 120kg i bänk, 140kg i böj och 170 i mark på dryga 73kg och 180cm. Det är inga lyft att skryta med, men du förstår säkert vart jag vill komma... du har bra mycket att hämta ren. Tyvärr är inte steroider någon mirakeldrog utan det krävs att man satsar precis lika jävla hårt även om man kurar. Kan man inte bygga muskler utan steroider så kommer man lalla runt med sina initialgains (läs vatten) och efter kuren så kommer man se precis likadan eller mindre ut än innan.

mvh mrniceguy
Senast redigerad av mrniceguy987 2015-11-25 kl. 17:32.
Citera
2015-11-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrniceguy987
Jag kan hålla med föregående talare om att testo-e hade troligtvis varit ett klokare och billigare val. Testosteron har positiv påverkan på välmåendet, inte lever toxiskt. Eftersom det är såpass billigt så behöver man sällan oroa sig för att få något annat än vad man förväntar sig i vialen heller. Sexlusten och välmåendet kommer med största sannolikhet vara bra/mycket bra under hela kuren.

Om man sedan ser till OT så är det en lågandrogen steroid som kommer påverka ditt välmående till det sämre. Det aromatiserar inte så du borde inte behöva oroa dig för östrogena biverkningar... BORDE... jag säger detta för att OT är en relativt dyr steroid på vettig dos... det gör det hela mycket mer troligt att du kan få något annat än just OT, t.ex. Dbol som är hyfsat likt OT i effekt... Dbol som du troligen löper måttlig till hög risk att drabbas av östrogena biverkningar som ex gyno och bloat utav. Kan även vara Winstrol du får, det aromatiserar förvisso inte det heller, men elakt mot blodvärde och dina leder för att ta 2 exempel.

Nja... jag hade nog som förstakur valt en steroid som förekommer naturligt i kroppen, som man vet vad man får och därmed vara uppmärksam på biverkningar som man kan komma få på den steroiden. Om du dessutom säger att din nästa kur troligtvis kommer bli testo så ser jag ingen anledning att påfresta njurar/lever/mage med OT och riskera att få fakes, eller något annat än OT som förstakur.

Hur sköter du din träning och kost? Av att döma på dina "rekord" så måste något av de tidigare 2 ej fungera optimalt. Innan jag gjorde min första kur så hade jag trots allt fått upp 120kg i bänk, 140kg i böj och 170 i mark på dryga 73kg och 180cm. Det är inga lyft att skryta med, men du förstår säkert vart jag vill komma... du har bra mycket att hämta ren. Tyvärr är inte steroider någon mirakeldrog utan det krävs att man satsar precis lika jävla hårt även om man kurar. Kan man inte bygga muskler utan steroider så kommer man lalla runt med sina initialgains (läs vatten) och efter kuren så kommer man se precis likadan eller mindre ut än innan.

mvh mrniceguy
Mycket bra inlägg. Tack!

Inte alls tänkt på att man kan få fakes. Det är helt sant, det du säger. Risken att få något annat kanske är lite småvanligt, tillochmed..?

Jag får lägga kuren på hyllan några dagar. Läsa på lite mer om Testo E och se ifall det blir en Testo E kur istället. Tack för input och tankar!

..och angående mina stats så skrev jag tidigare att 5 års träning inte behöver betyda 5 år styrketräning.
I mitt fall gör det inte det. Det är annan träning som varit prio de senaste 2 åren, faktiskt.

Jag ska spana in Testo E en hel del nu i veckan och se om det blir det istället. Tack, igen.
Citera
2015-11-27, 01:57
Medlem
linnros24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Mycket bra inlägg. Tack!

Inte alls tänkt på att man kan få fakes. Det är helt sant, det du säger. Risken att få något annat kanske är lite småvanligt, tillochmed..?

Jag får lägga kuren på hyllan några dagar. Läsa på lite mer om Testo E och se ifall det blir en Testo E kur istället. Tack för input och tankar!

..och angående mina stats så skrev jag tidigare att 5 års träning inte behöver betyda 5 år styrketräning.
I mitt fall gör det inte det. Det är annan träning som varit prio de senaste 2 åren, faktiskt.

Jag ska spana in Testo E en hel del nu i veckan och se om det blir det istället. Tack, igen.

Alright! Kör hårt mannen och se till att kötta rent så länge du kan.
Citera
2015-11-27, 02:37
Medlem
Citat:
Alright! Kör hårt mannen och se till att kötta rent så länge du kan.
Tack för pepptalk!

Jag har i princip suttit hela dagen och kvällen och skummat igenom alla kurrapporter och texter om Testo E som jag kommit över.

Det blir nog en sådan kur istället för OT. Det låter bättre på nästan alla sätt och vis.

Men desto mer rapporter jag läser desto mer inser jag att jag borde ge styrketräningen några månader till iallafall. Jag bör ju komma upp i 2/1,5/2xKroppsvikten i Böj/Bänk/Mark innan jag börjar kura känner jag.

Nä, jag skriver det här så jag vet att jag har bestämt mig;
Jag ska fortsätta köra rent tills progressionen i de tre stora stannar. Först då ska jag tänka på Testo E, igen.
Citera
2015-11-27, 16:28
Medlem
Ja visst är det så att testo bygger mest muskler och har relativt sett minst biverkningar/ökad muskelvolym. Dock finns det ju andra aspekter med testo. Det injiceras och brukaren har då tagit klivet över till ett tyngre prepp redan från den första kuren. Är det verkligen den bästa rekommendationen för en person som inte har tränat särskilt länge men ändå vill testa AAS?

De allra flesta testar först en oral kur och går kanske aldrig längre än så. Kanske inte är fel med OT för en person som kanske lägger ner styrketräningen om något år eller så och hittar något annat intresse?

Bara en tanke.
Citera
2015-11-27, 17:36
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lb1898
Ja visst är det så att testo bygger mest muskler och har relativt sett minst biverkningar/ökad muskelvolym. Dock finns det ju andra aspekter med testo. Det injiceras och brukaren har då tagit klivet över till ett tyngre prepp redan från den första kuren. Är det verkligen den bästa rekommendationen för en person som inte har tränat särskilt länge men ändå vill testa AAS?

De allra flesta testar först en oral kur och går kanske aldrig längre än så. Kanske inte är fel med OT för en person som kanske lägger ner styrketräningen om något år eller så och hittar något annat intresse?

Bara en tanke.

Bara för att det injiceras är det, i min mening, inte ett tyngre preparat.
Som du säger har testo rätt få biverkningar kontra det positiva vilket bör är något som en nybörjare ha i åtanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in