Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 18:27
  #1
Medlem
Suttit länge och klurat om detta hör hemma i Juridik eller Cannabis men vi kör på detta, känns rätt!

Jag har en undran.... idag när jag skulle handla en femma ringer kranen när jag är ca 30m bort o säger att Polis är på väg till honom och jag bör avvika.. Gör så, och ser polisen rulla in. Ser dom parkera utanför honom, mer uppfattar jag ej då jag lämnar platsen.

Nu efter händelsen är hans mobil avstängd... Dumt o ringa kanske många skriker ut men jag använder en extra kontantlur. Tror ni detta tyder på att den är beslagtagen och avstängd, eller att han själv stängt av/gömt den just innan beslaget???

Svår fråga men folk med erfarenhet kanske vet vad polis vanligtvis gör steg för steg vid liknande tillslag... Gått 6 timmar sen händelsen.-
Citera
2015-11-25, 18:41
  #2
Medlem
Rebelxs avatar
Hur visste han att polisen var på väg till honom?
De brukar inte ringa och meddela att de kommer...

Om han sitter häktad så är hans mobil av.
Om du haft ett kontantkort så spelar det väl ingen roll?
Han har nog stängt av den om han nu visste att snuten kom, eller slagit sönder den.

Sluta nojja dig, om de haft span på honom torskar du eller så torskar du inte.
Tror inte de orkar lägga ner arbete på att fånga nån som köpt en femma av honom nån gång.
Citera
2015-11-25, 18:47
  #3
Medlem
slitenslavs avatar
självklart tar dom mobilen och fiskar listorna efter information om kontakter och eventuellt avslöjande sms. men om han visste om att dom var på väg så borde han ju hunnit radera en del bevis. Så undrar jag naturligtvis hur han visste dom var på väg? Själv fick jag inte nån förvarning när det knackade på en fredags förmiddag vid 11 tiden, så jag torskade ju på litegrann då, När jag mitt dumma huvud öppnade dörren i tron att det bara var socialtjänsten, för att jag bommade en tid hos dom dan före.
Citera
2015-11-25, 20:08
  #4
Medlem
Läst nyheterna, småbrott ska bort prioriteras och istället ska bakgrunds koll på utländska flyktingar bli prio 1. OM han torska så kommer dem nog inte lägga mer energi efter det.
Var ungefär bor du?
Citera
2015-11-26, 16:07
  #5
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerAdhd
Läst nyheterna, småbrott ska bort prioriteras och istället ska bakgrunds koll på utländska flyktingar bli prio 1. OM han torska så kommer dem nog inte lägga mer energi efter det.
Var ungefär bor du?

Låter intressant. Har du någon länk till artikel?
Citera
2015-11-26, 16:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Låter intressant. Har du någon länk till artikel?

Varsågod
http://www.expressen.se/kvallsposten...as-till-malmo/
Citera
2015-11-26, 16:23
  #7
Medlem
OBS ?

läste andra artiklar där de stod att poliserna ska förflyttas från andra orter än Skåne också!
Citera
2015-11-26, 19:19
  #8
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerAdhd
Varsågod
http://www.expressen.se/kvallsposten...as-till-malmo/

Tackar
Citera
2015-11-26, 19:22
  #9
Medlem
Byt nr och telefon, och om du varit storkonsument så neka inblandning i ditt gamla nr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback