Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 23:23
  #1
Medlem
Tja! Har ett par rör med ID på 50mm. Passar exempelvis prisbutikens pappskal i dessa eller är själva skalen 50mm? Och med pasting lär de nog inte passa iaf?

Isf, hur stor ID ska en mörsare till 2" ha?
Tackar på förhand
Citera
2015-11-25, 23:24
  #2
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Tja! Har ett par rör med ID på 50mm. Passar exempelvis prisbutikens pappskal i dessa eller är själva skalen 50mm? Och med pasting lär de nog inte passa iaf?

Isf, hur stor ID ska en mörsare till 2" ha?
Tackar på förhand

Själva mörsaren är 50mm medans skalen är mindre eftersom man skall pasta dessa. Hur många lager beror på shell har jag för mig, men någon annan pyronisse svarar väl på det snart om inte annat
Citera
2015-11-25, 23:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Själva mörsaren är 50mm medans skalen är mindre eftersom man skall pasta dessa. Hur många lager beror på shell har jag för mig, men någon annan pyronisse svarar väl på det snart om inte annat
Tackar! Måste jag ha time fuse till dessa små, eller funkar visko?
Citera
2015-11-25, 23:59
  #4
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Tackar! Måste jag ha time fuse till dessa små, eller funkar visko?

Time fuse, så leder den igenom röret och antänder i andra änden, så får du gnistan i mitten av shellen. Är rätt dålig på sånt där men rent teoretiskt borde det ge en bättre symmetrisk effekt. Ingen aning om det fungerar lika bra med visco, men time fuse är det jag sett i videos osv.
Citera
2015-11-26, 18:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Time fuse, så leder den igenom röret och antänder i andra änden, så får du gnistan i mitten av shellen. Är rätt dålig på sånt där men rent teoretiskt borde det ge en bättre symmetrisk effekt. Ingen aning om det fungerar lika bra med visco, men time fuse är det jag sett i videos osv.
Jo det stämmer nog, bör man börja med 2" eller 3? Går det att få till nåt roligt med 2"?
Citera
2015-11-26, 19:33
  #6
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Jo det stämmer nog, bör man börja med 2" eller 3? Går det att få till nåt roligt med 2"?

Alltid bäst att börja smått och bygga större i takt med att kunskapen växer. Men jodå det går. En bra tvåa är ju en bra tvåa liksom
Citera
2015-11-26, 20:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Själva mörsaren är 50mm medans skalen är mindre eftersom man skall pasta dessa. Hur många lager beror på shell har jag för mig, men någon annan pyronisse svarar väl på det snart om inte annat

Enkel tumregel som man kan använda sig av är att dubbla antalet lager "pasting" på tummen. Dvs 2tums skall ha 4 lager och tex 4tums skall ha 8 lager.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback