Anvnder CBD (Cannabidiol 100mg/ml) och mixar med THC (Dronabinol 25mg/ml). Ca 15 droppar av varje mot kronisk smrta i benen, hft och rygg.
Utan CBD s fr jag inte alls samma effekt p leder, nerver och muskler. Mina leder har en brinnande och svidande daglig smrta som frsvinner p hgdosering av CBD. Musklerna och nerverna behver ha en dos av THC ocks fr att jmna ut och lugna muskler och nerver.
Hade s mycket tablettaskar och recept p olika opiater och annat som tydligen skulle vara bra men listan p bieffekter rcker inte hr. Mnga lkare ville inte tro mig men nr jag fick prova CBD har jag inte varit tillbaka p sjukhuset pga smrta.
Jag sger inte att smrtan tas bort helt men jag kan leva och ta hand om mig sjlv, familj och umgs med vnner. P opiaterna tappade jag allt. Vnner, familj och jobb. Som sagt bieffekterna r mnga men det var det inte ngon som berttade fr mig nr lkaren skrev ut recept efter recept fr att tcka upp bieffekterna. Att opiater r alltid ett frstahandsalternativ inom vrden r sjukt. De har inte en aning om vad de skriver ut och vad de gr med mnniskor.
Nr jag introducerandes fr Dronabinol s fick jag sjukt mycket varningar. Det mesta har visat sig vara ren lgn.