Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-01, 08:43
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Den lilla skiten får kompisar att lägga ut " bevis på att han är oskyldig" på en grupp som heter Brottsplats Eskilstuna. Bl.a ett foto på ett papper från åklagare att han är släppt då det inte finns tillräckliga bevis för att ha honom anhållen. Nåt sånt dravel och då menar hans vänner att det bevisar honom oskyldig
Klart som fan att han var med den kvällen. Han och hans kära vänner. Dom har ju tydligt visat vad dom är kapabla till när dom kastar sten på väktare och blåljus.
Han har ju själv sagt att han flippar på tramadol och blir aggressiv.

Sen har dom småsyskon som får växa upp i skiten. Hoppas deras föräldrar är stolta över sina IQ befriade ungar.
Föräldrarna är väl av samma skrot och korn. Tvivlar att någon av dessa jobbar, hade varit ett gyllene tillfälle att hålla ordning och koll på sin fina son då.
Citera
2016-09-01, 08:47
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmac94
''kunlla din mamam''

Nu är Mohamed helt plötsligt ''Police Inspector på Polismyndigheten i Stockholms län''. Hur ska Mohamed ha det egentligen?
Grattis Sverige vi har verkligen dragit en vinstlott med denna individen.
Citera
2016-09-01, 09:31
Medlem
Ursäkta att jag inte är så insatt i detta fallet men finns det kopplingar till sexhärvan där en utpekad kvinna (JM) har anklagats för sexövergrepp på just Afghanska invandrare???

(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

och:

(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Tacksam för svar.
Citera
2016-09-01, 09:32
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ursäkta att jag inte är så insatt i detta fallet men finns det kopplingar till sexhärvan där en utpekad kvinna (JM) har anklagats för sexövergrepp på just Afghanska invandrare???

(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

och:

(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Tacksam för svar.
Nej ingen koppling alls.
Citera
2016-09-01, 09:35
Medlem
Citat:
Nej ingen koppling alls.
OK. Tack.

Det spekulerades, för någon tid sedan, i någon av de trådar jag länkade att så var fallet, nämligen.
Citera
2016-09-01, 11:03
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Nej ingen koppling alls.
Håller med, inte tillstymmelse till någon koppling.
Eskilstuna är ett riktigt skithål och redan för över tio år sedan fick man höra. Jaha du bor i lilla Chicago, när jag då nämnde min bostadsort.
Citera
2016-09-21, 02:53
Medlem
neuron-drones avatar
Det finns en koppling även om den är lös. Psykopatkvinnan och gubben som blev mördad jobbade med samma slags ungdomar och de kände varandra. Han jobbade på frivillig basis efter att han blev pensionär. Det är t o m möjligt att de kan ha jobbat med samma grabbar.

Han blev brutalt ihjälslagen troligen av ung invandrare.

Psykopatkvinnans sexoffer blev misshandlade rått, troligen av ung invandrare, troligen på order av psykopatkvinnan.

Nu säger jag inte att hon skulle beordrat mordet på gubben, men det är inte stört omöjligt heller eftersom hon inte verkar ha några spärrar.

Att hon och den mördade gubben kände varandra och delvis jobbade ihop säger min källa är ställt utom tvivel.
Citera
2017-01-16, 05:49
Medlem
tur att han redan hunnit leva länge
Citera
2017-07-22, 20:58
Medlem
spoilers avatar
"Polisen misstänker först att det är en olycka men inser snart att något mycket hemskare har hänt 89-årige Bengt Bergman. Två dagar senare är han död och drygt ett och ett halvt år senare gäckar fallet Eskilstunapolisen med oförändrad ovisshet."

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/e...ringsmordaren/
Citera
2018-03-25, 22:05
Medlem
spoilers avatar
"Utredarna vet inte varför Bengt Bergman slogs ihjäl i sin bil i december 2015. Men man tror sig veta i vilken krets gärningsmannen hör hemma. Därför tror polisen att det drygt två år gamla mordet går att lösa med hjälp av vittnen.

/.../

Man vet att det har stått två andra bilar på parkeringen strax innan ambulansen kom fram. Vittnen har också sett ett ungdomsgäng springa från platsen och med hjälp av deras iakttagelser anser sig utredarna ha identifierat den krets av ungdomar som befann sig vid brottsplatsen

En person ur den kretsen har redan suttit frihetsberövad som misstänkt och släppts. Men i samma krets finns andra namngivna ungdomar som polisen fortfarande menar är av stort intresse.

En av dem återkommer ofta i utredningen enligt Eskilstuna-Kurirens källor. Något Lars Franzell delvis kan bekräfta.

— Något säger mig att han varit med. Men det här rör sig om multikriminella ungdomar och då kan en sån här berättelse sitta ganska djupt inne.

Den som har uppgifter om Bergmanmordet eller iakttagelser från platsen kan nå polisens utredare på telefon 14414."

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/d...bergmanmordet/
Citera
2018-10-15, 12:42
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Utredarna vet inte varför Bengt Bergman slogs ihjäl i sin bil i december 2015. Men man tror sig veta i vilken krets gärningsmannen hör hemma. Därför tror polisen att det drygt två år gamla mordet går att lösa med hjälp av vittnen.

/.../

Man vet att det har stått två andra bilar på parkeringen strax innan ambulansen kom fram. Vittnen har också sett ett ungdomsgäng springa från platsen och med hjälp av deras iakttagelser anser sig utredarna ha identifierat den krets av ungdomar som befann sig vid brottsplatsen

En person ur den kretsen har redan suttit frihetsberövad som misstänkt och släppts. Men i samma krets finns andra namngivna ungdomar som polisen fortfarande menar är av stort intresse.

En av dem återkommer ofta i utredningen enligt Eskilstuna-Kurirens källor. Något Lars Franzell delvis kan bekräfta.

— Något säger mig att han varit med. Men det här rör sig om multikriminella ungdomar och då kan en sån här berättelse sitta ganska djupt inne.

Den som har uppgifter om Bergmanmordet eller iakttagelser från platsen kan nå polisens utredare på telefon 14414."

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/d...bergmanmordet/

Så hans Bodycontact profil ledde ingen vart ?
Den blev ju borttagen en kort stund efter mordet.
Man kunde då iaf se att hans sista inloggning var strax före mordet vill jag minnas, troligen har han stämt träff med någon.
Oavsett om det var BB själv som hade BC profilen eller inte så antar jag att polisen har gått igenom den, det var iaf hans bild i BC profilen, exakt samma som det var i tidningen.
Jag minns detta än idag och är förvånad om det inte är ett samband!
Citera
2018-12-03, 07:09
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Bakom en premiumvägg

Citat:
Tre år sen mordet på Bengt Bergman, 89: "Vi vet i vilken krets mördaren finns"

Citat:

– Det finns folk därute som vet vad som hände Bengt Bergman. Folk som väljer att inte berätta. Det är obegripligt, säger Jonas Bergman, en av polisens utredare.

– Det är ett så fult brott. Det var ett väldigt rått, dödligt våld han utsattes för, säger Lars Franzell, chef på polisens avdelning för grova brott i Eskilstuna.

Det är nu tre år sedan Bengt Bergman, efter att ha surfat en stund på internet, gav sig ut med sin bil i kvällsmörkret. Det var på fredagskvällen den 4 december och uppkopplingen mot internet vid 21.30-tiden är den sista säkra tidsangivelsen som polisen har.

Kartläggningen av Bengt Bergmans förehavanden tidigare under dagen har visat att han tidigt på morgonen samma dag köpte bildäck på OKQ8-macken i Fröslunda. Ett par timmar senare tankade han sin bil på macken i Skjulsta för att sedan åka till hemtjänsten för att hämta mat.

Citat:
– Totalt fyra personer har varit hämtade till förhör under utredningens gång, berättar Lars Franzell.

Ett tiotal personer har också topsats för att jämföras med dna man har funnit vid brottsplatsen, men detta har inte gett något.

Citat:
Exempel:

• Polisen vet att det har stått två andra bilar på parkeringen strax innan ambulansen kom fram. Vittnen ska också ha sett ett ungdomsgäng springa från platsen. Med hjälp av deras iakttagelser anser sig utredarna ha identifierat den krets av ungdomar som befann sig vid brottsplatsen.

• Enligt polisens gärningsmannaprofil bör brottet ha begåtts av flera yngre personer med kriminell bakgrund, kanske med kopplingar till något av bostadsområdena runt brottsplatsen.

• Polisen har flera gånger sökt vittnen och folk som har gjort iakttagelser. Bland annat ska en person ha "överhört" hur några ungdomar sagt "fy fan vad stryk han fick". Men polisen har inte lyckats styrka att konversationen handlade om Bengt Bergman.

Tre år har alltså gått sedan Bengt Bergman mördades och flera mord och andra grova våldbrott har skett efter det som tynger utredningsorganisationen. Arbetar polisen fortfarande aktivt med den här mordutredningen?

– Ja, efter förmåga. Men vi hoppas kunna bli mer aktiva. Vi ser att det finns möjligheter. Och hoppas att någon ska prata, säger Lars Franzell.

Polisen har telefonnummer: 114 14 för den som har information att lämna till polisen om mordet på Bengt Bergman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in