Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Bakom en premiumvägg

4/12-2018 på Brottscentralen meddelar man att fallet har tagits upp igen.

Är det någon som vet om Bergman hade en ensamkommande boende i sin lägenhet och att det kanske handlar om att Bergman var ute och letade efter honom och sen misshandlades till döds?

Eller hade han fingrarna i asylbranschens syltburk på annat sätt och råkade ut för Johanna Möller?
Ligger det ekonomiska motiv bakom mordet och är det ett beställningsmord?

Det är frågor jag funderat över i över ett år nu.
Citera
2019-03-29, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Är det någon som vet om Bergman hade en ensamkommande boende i sin lägenhet och att det kanske handlar om att Bergman var ute och letade efter honom och sen misshandlades till döds?

Eller hade han fingrarna i asylbranschens syltburk på annat sätt och råkade ut för Johanna Möller?

Undra om det inte finns dna spår i detta fall, vet inte vad som hände med Bodycontact spåret där BB och en kompis sökte sexkontakter. Han var ju inloggad strax före morden och lär ha blivit lurad dit av någon. Med nya dna tekniken kanske man kan löda detta fall.
Citera
2020-03-23, 19:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det där med att dom "vet i vilken krets mördaren finns" har vi hört förut ett antal gånger. Finns det ingen teknisk bevisning antar jag att det är kört.

Bengt Sixten Bergman bodde på Anells väg 16 i Skogstorp. Hans Facebook är fortfarande tillgänglig:
www.facebook.com/bengt.bergman.1
Citera
2020-05-23, 14:18
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det där med att dom "vet i vilken krets mördaren finns" har vi hört förut ett antal gånger. Finns det ingen teknisk bevisning antar jag att det är kört.

Bengt Sixten Bergman bodde på Anells väg 16 i Skogstorp. Hans Facebook är fortfarande tillgänglig:

Ja hans profil fanns även på Bodycontact med samma bild, eller så
var det någon som jäklades med honom. Han sökte iaf efter andra män och jag kommer ihåg att han sökte ihop med en annan man. Kommer ihåg honom då få personer lägger upp bilder på sitt ansikte på en sådan sida. Blev troligen ihjälslagen av ett gäng invandrarkillar som inte gillar bögar/bisexuella, han stämde träff med fel personer som lurade in honom i en fälla.
Citera
2020-05-23, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis

Det är ju en person som sticker ut på hans vänlista, någon slags kroppsbyggare som verkar gilla boxning.
Citera
2024-03-26, 10:27
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Jo jag satt precis och funderade på detta.
Om Jonna Möller ligger bakom mordet på Bengt Bergman från samma stad.
Om han nu kommit på Jonna redan tidigt att hon hade sex med invandrarpojkar, någon av pojkarna kan ha berättat det för Bengt.
Det skulle verkligen förklara mycket.

Möjligt att även hennes pappa visste om allting och därför slog hon ihjäl pappan och försökte döda mamman för att inte bli avslöjad. Men det är ju klart möjligt att samma Afghaner låg bakom mordet på Bengt Bergman som Jonna Möllers pappa.

Bengt kanske råkade se något han inte skulle se.
Troligen dödade hon ju även den tidigare pojkvännen eller lejde någon Afghan till det.
Bengt Bergman kan ju även ha fattat misstankar mot Jonna Möller tidigt i mordet på pojkvännen, som troligen var startskottet till allt elände.
Allt följer ju en röd tråd.

1. Pojkvännens mystiska död 2015
2. Bengt Bergman / jobbade med invandrare i Eskilstuna 2015 mördas på en parkering i December 2015, några månader senare.
3. Fadern slänger ut dottern!
4. Mordet på Fadern och mordförsöket på modern 2016

Alla morden har en koppling.

Det fanns iaf ett ekonomiskt motiv i det 4e mordet där Jonna trodde hon skulle ärva 10 miljoner, men även i mordet på pojkvännen 2015, knappast att han drunknade i det grunda vattnet.
En rättsskandal att hon inte dömdes även för det mordet!
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-26 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in