Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 12:15
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ingen bugg, det är en ny funktion:

(FB) Nya ROLIGA funktioner i "Favoriter" (beta-test) HURRA!!!
Tack för länken!

Så nu är det alltså två klick för att se om något hänt i trådar jag varit aktiv i eller på annat sätt följer, istället för ett. Jag kanske vänjer mig, men än så länge känns det fortfarande som en bugg...
Citera
2024-11-07, 14:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det är ingen bugg, det är en ny funktion:

(FB) Nya ROLIGA funktioner i "Favoriter" (beta-test) HURRA!!!

Det som är dåligt är ju att nu ser man inte om någon skrivit något nytt i trådar som man följer, den funktionen är liksom borta?
edit: Och nu kom pilen tillbaks.. Gissar på att man arbetar på det eller nåt.
Senast redigerad av Salorm 2024-11-07 kl. 14:31.
Citera
2024-11-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Sidan jag kommer till då jag klickar på "Favoriter" på den svarta menyraden har ändrats idag på ett märkligt sätt, som jag uppfattar som en klar försämring. Tidigare visades helt enkelt en lista på de ämnen jag prenumererat på, men nu kommer jag istället till en sida med "Heta ämnen" som jag inte alls prenumererat på eller indikerat intresse för. En nytillkommen menyrad har valen "Heta ämnen", "Nya ämnen", "Nya inlägg", "Ämnen" och "Forum". För att komma dit jag vill måste jag nu varje gång klicka på "Ämnen". De första tre valen verkar inte ha något med mina favoriter att göra, så varför visas de på favorit-sidan? Dessutom verkar de duplicera rubriker på den svarta menyraden ovanför, som har "Populära ämnen", "Nya ämnen" och "Nya inlägg".

Jag tycker det känns som en bugg, alternativt en väldigt mystisk och förvirrande design om det nu är avsiktligt.

EDIT: Jag ser nu att de tre nytillkomna menyvalen i början är de enda som visas i oinloggat läge, fast då med den klargörande kommentaren "Logga in för att välja forum du önskar prenumerera på. För icke-inloggade visas trådar från forum förvalda av Flashback." under. Så det verkar lite som att problemet är att dessa tre menyval, som bara borde visas i oinloggat läge, visas för mig även i inloggad läge. Om inte den första av dessa hade varit förvalt hade det inte gjort så mycket, men nu är det rätt irriterande eftersom det blir ett extra klick varje gång jag klickar på "Favoriter".

Ja det är riktigt löjligt irriterande att ”Favoriter” dvs prenumerationerna är borttagna och fyllt med annat ointressant. Får klicka massa i onödan .. helt klart en försämrad användarvänlighet. Hoppas de kan ändra tillbaka för allt gammalt är inte sämre
Citera
2024-11-08, 13:38
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är riktigt löjligt irriterande att ”Favoriter” dvs prenumerationerna är borttagna och fyllt med annat ointressant. Får klicka massa i onödan .. helt klart en försämrad användarvänlighet. Hoppas de kan ändra tillbaka för allt gammalt är inte sämre
Håller med. Den här förändringen är ingen förbättring utan krånglar till att nå, eller snabbt kolla om något hänt i trådar man prenumererar på. Varför ska en massa annat dyka upp först när man klickar på favoriter? Hade de trådarna varit favoriter hade man ju prenumererat på dem från första början. En riktigt dålig förändring.
Citera
2024-11-08, 14:13
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Håller med. Den här förändringen är ingen förbättring utan krånglar till att nå, eller snabbt kolla om något hänt i trådar man prenumererar på. Varför ska en massa annat dyka upp först när man klickar på favoriter? Hade de trådarna varit favoriter hade man ju prenumererat på dem från första början. En riktigt dålig förändring.
Läs senaste inläggen i (FB) Nya ROLIGA funktioner i "Favoriter" (beta-test) HURRA!!! .
Citera
2024-11-08, 15:40
Medlem
Bartman777s avatar
Är det bara jag som inte förstår mig på hur "sök" fungerar på det här forumet?

Om jag sitter i musikforumet och klickar på "sök" här uppe till höger så kommer det ner en meny med en sökruta, samt att det står just "musik" som förvalt, dvs att det ska söka just i musikforumet.
Då söker jag efter ett ord och ändå får jag upp massvis av träffar i andra forumsdelar.

Varför? Det står ju "musik" som markerat. Varför får jag träffar på även andra forumsdelar då?
Det känns helt orimligt.

Är detta någon bugg, eller är det jag som inte förstår?
Senast redigerad av Bartman777 2024-11-08 kl. 15:43.
Citera
2024-11-08, 16:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Är det bara jag som inte förstår mig på hur "sök" fungerar på det här forumet?

Om jag sitter i musikforumet och klickar på "sök" här uppe till höger så kommer det ner en meny med en sökruta, samt att det står just "musik" som förvalt, dvs att det ska söka just i musikforumet.
Då söker jag efter ett ord och ändå får jag upp massvis av träffar i andra forumsdelar.

Varför? Det står ju "musik" som markerat. Varför får jag träffar på även andra forumsdelar då?
Det känns helt orimligt.

Är detta någon bugg, eller är det jag som inte förstår?

Om ordet inte finns i det förvalda forumet så kommer trådar från andra forum upp.

Söker du på Visa ämnen eller Visa inlägg?

Har du testat både enkel och avancerad sökfunktion?
Citera
2024-11-08, 16:25
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Om ordet inte finns i det förvalda forumet så kommer trådar från andra forum upp.

Söker du på Visa ämnen eller Visa inlägg?

Har du testat både enkel och avancerad sökfunktion?
Jag söker på "visa ämnen". Men ändå kommer det upp massvis av träffar som inte ens innehåller ordet jag sökte på. Tycker det är skitkonstigt och gör det svårt att hitta det man söker efter.

Jag har testat både enkel och avancerad, det gör ingen skillnad.

Jag tänker ju att om jag söker efter en specifik fras i ett specifikt forum på "visa ämnen", så ska det endast komma upp trådar med den specifika frasen i trådnamnet, i just det specifika ämnet, som musik i detta fall.

Men nej, jag får träffar på massa andra skittrådar.
Citera
2024-11-08, 16:27
Medlem
Är det bara jag som kommer till en 404 (sidan finns inte) när jag klickar på "mina citerade inlägg" om jag går från nya inlägg listan på forumet? Om jag istället först går till "mina startade trådar" och sedan till "mina citerade" så kommer jag rätt. Kan ha men någon typ av cash i Brave att göra dock. Vad vet jag... URL:en ser bra ut.
Citera
2024-11-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är det bara jag som kommer till en 404 (sidan finns inte) när jag klickar på "mina citerade inlägg" om jag går från nya inlägg listan på forumet? Om jag istället först går till "mina startade trådar" och sedan till "mina citerade" så kommer jag rätt. Kan ha men någon typ av cash i Brave att göra dock. Vad vet jag... URL:en ser bra ut.

Jag har samma problem, f.ö. även efter att ha klickat på "aktuella ämnen" och "populära ämnen". Det verkar som att en extra nivå läggs in i URL:en, som sedan inte fungerar.

Fungerande URL (där 919436 är mitt eget ID):

Kod:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?quserid=919436

Ofungerande URL:er:

Kod:
https://www.flashback.org/aktuella-amnen/find_posts_by_user.php?quserid=919436
https://www.flashback.org/populara-amnen/find_posts_by_user.php?quserid=919436
https://www.flashback.org/nya-inlagg/find_posts_by_user.php?quserid=919436
Citera
2024-11-08, 17:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag söker på "visa ämnen". Men ändå kommer det upp massvis av träffar som inte ens innehåller ordet jag sökte på. Tycker det är skitkonstigt och gör det svårt att hitta det man söker efter.

Jag har testat både enkel och avancerad, det gör ingen skillnad.

Jag tänker ju att om jag söker efter en specifik fras i ett specifikt forum på "visa ämnen", så ska det endast komma upp trådar med den specifika frasen i trådnamnet, i just det specifika ämnet, som musik i detta fall.

Men nej, jag får träffar på massa andra skittrådar.

Och du använder rätt söksätt då det handlar om en fras?

(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)
Citera
2024-11-08, 18:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Och du använder rätt söksätt då det handlar om en fras?

(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)
Jag fattar verkligen inte, även fast jag läser det där.

Om jag vill ha ENBART sökträffar i musikforumet på trådar med ENBART ordet "subrosa" i rubriken. Hur faaan gör jag då?
Liksom, testa att söka på "subrosa" i musikforumet och se vilka träffar man får upp Första sökträffen är denna tråd, som ligger under "cykel": (FB) Köpråd pendlingscykel stad?
Jag fattar det verkligen inte

Vad missar jag? Eller är sökfunktionen efterbliven?
Senast redigerad av Bartman777 2024-11-08 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in