Citat:
Ursprungligen postat av
beardbraid
Finns det saker som Danmark inte äger Sverige i om vi bortser från idrottsliga saker?
Sen tror jag faktiskt att vissa av siffrorna delvis kan återspegla en verklighet, som sexism i vardagen då jag upplever svenska män som mest skitnödigt grabbiga av alla nordiska män. (Bott i alla nordiska stater utom Färöarna och Island, dock besökt). Bara min subjektiva upplevelse ur ett mansperpektiv dock.
De är bättre på att brygga öl, har bättre yttrandefrihet och åsiktsklimat, varmare väder och närmre kontinenten, lägre MENA-invandring, mindre grad av feminism, mer avslappnad inställning. Hmm vete fan. Jo, Danmark har faktiskt ännu högre skatter än Sverige, vilket är negativt, fast det är en marginell skillnad i skattetryck. Svenskan är ett vackrare språk med, det kan man inte bortse ifrån.
Något som slog mig btw är hur siffrorna hade sett ut om vi inte hade haft så många första och andra generationens migranter från patriarkala stenålderskulturer. Trots detta så vill 68 % av tillfrågade ha könsneutral uppfostran.