I Regeringsformens andra paragraf kan man läsa detta, det är dock inte bindande som jag har fattat det:
Särskilt ska det allmänna trygga rätten till arbete, bostad
och utbildning samt verka för social omsorg och trygghet och
för goda förutsättningar för hälsa.
Bygger du denna uppfattning på något annat än eget tyckande i sak? Vet att folk fått hjälp ekonomiskt av sociala med hotellrum i akuta situationer, och jag tror inte det skett någon lagändring sedan dess, rätta mig om jag har fel.
Jag bygger det på min tidigare erfarenhet som politisk ledamot i en socialnämnd.
Hon dricker ingen alkohol aldrig tagit droger osv. Hon var tillsammans med en kille men han gjorde Slut med henne och hon hade ingenstans att ta vägen. Tjejen har en mild utveckligsstörning och har inte alla hästar i stallet. Hon och hennes förvaltare hade gått till socialen och förklarade att hon inte hade någonstans att ta vägen. Att hon bor i trappuppgångar osv. Deras utredning skulle ta 3 månader. Hon fick idag svar. Det finns ingenstans att bo för henne inget gruppboende ingen lägenhet ingenting.
Är det så sverige är idag? Hon har ingen familj eller några vänner. Hennes bror bor i Australien och jag 80 mil ifrån.
Vad kan man göra mvh
Vad gör de båda bröderna(?!?) här?
Bara ser på, eller?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!